Aanleg meterkast, prijsopgaaf is rekening. Wat mee doen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Aanleg meterkast, prijsopgaaf is rekening. Wat mee doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:31

Ik ben bezig mijn keuken te verbouwen en vorige week is er een nieuwe meterkast geplaatst. Een kleine week daarvoor is er iemand hier geweest om een prijsopgaaf te maken. Deze prijsopgaaf heeft hij achterop zijn visitekaartje gekladderd (alleen totaalbedrag en dat dit bestaat uit de meterkast en de montage) en toen is ie zonder concrete afspraken weer vertrokken. Een aantal dagen later dus gebeld en een afspraak gemaakt om de meterkast te plaatsen. Toen hij kwam om de prijsopgaaf te maken vroeg ik hoeveel uur werk het ongeveer was en toen zei hij 3,5 tot 4 uur ongeveer. Nu krijg ik de rekening en dat is dus het bedrag wat hij toen heeft opgegeven. De rekening is niet gespecificeerd en er staat alleen bij "Conform prijsopgaaf" De man die de meterkast kwam plaatsen is maar 1 uur bezig geweest trouwens..

Nu is dus mijn vraag, wat kan ik hiermee doen? Kan ik gewoon bellen dat ik een gespecificeerde rekening wil, zonder uitleg waarom? Ik ben bang dat ze gewoon die specificatie zo gaan maken dat uiteindelijk alsnog hetzelfde bedrag eruit komt.. Ik wil immers gewoon betalen wat het daadwerkelijk heeft gekost, dus zoveel uur en het materiaal. En ik wil niet betalen wat hij van tevoren globaal heeft geschat.. :n

Mar_Nimbus

Re: Aanleg meterkast, prijsopgaaf is rekening. Wat mee doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:33

heb ik ook eens gehad, wel met mijn riiool maar ook zoiets
gewoon bellen en om een gespecificeerde rekening vragen
en gelijk zeggen dat zijn werknemer maar een uurtje bezig is geweest en geen 3,5 tot 4 uur dus dat dit ook niet klopt

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:01

Hij beschouwde dat kaartje als zijn offerte en heeft dus de offerteprijs aangehouden. Misschien had je beter voor je akkoord ging met de offerte om een specificatie kunnen vragen..
Als het bedrag hoger was geweest dan afgesproken zou ik me pas druk hebben gemaakt. Maar misschien ben ik wel te makkelijk.
Ik heb nu van een paar verhuisbedrijven offertes liggen, van heel uitgebreid tot simpel een prijs op een kaartje. Ik heb gevraagd of er achteraf een ander bedrag uit zou kunnen komen en het antwoord was bij allemaal "Nee" en dat is wat ik wilde weten. :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:46

Zakelijk gezien: Hij heeft je een totaalbedrag voor de meterkast incl. montage gegeven. Daarmee ben je akkoord gegaan toen je ze hebt opgebeld om een afspraak te maken voor het plaatsen. Uiteindelijk heeft het bedrijf zijn beloofde diensten geleverd en ben jij ze dus het afgesproken bedrag verschuldigd.

Neemt niet weg dat ik me kan voorstellen dat je het raar vind dat er 3 tot 4 uur was gezegd en dit heel veel korter was. En natuurlijk balen dat jullie langs elkaar heen gepraat hebben, dat blijkt wel weer.. Daarover kun je alsnog even bellen om verhaal te halen en wie weet komt daar nog wat uit. Alhoewel nadat de dienst al uitgevoerd is nog over de prijs willen praten meestal niet het beste moment is.

Laat nog maar weten als je nog contact opneemt hoe het verder loopt, ben ik wel benieuwd naar ;)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:22

Als het aangenomen werk is, dan rekenen ze globaal uit wat het kost en moet je dat betalen.
Anders moet je kiezen voor betalen per uur. Dit kan je dus nooit van te voren precies weten, alleen het tarief per uur en de materiaal kosten.
Wel vervelend dat ze er dus uiteindelijk veel minder lang mee bezig zijn geweest :(:) Dat is toch het risico van aangenomen werk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:01

Was het aangenomen werk dan? Ik heb dat bedrijf gewoon vrijblijvend gevraagd of ze me konden vertellen wat het ongeveer ging kosten. Verder is er niks afgesproken/overlegd/vastgelegd..

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:02

Relaxed schreef:
Was het aangenomen werk dan? Ik heb dat bedrijf gewoon vrijblijvend gevraagd of ze me konden vertellen wat het ongeveer ging kosten. Verder is er niks afgesproken/overlegd/vastgelegd..

Denk omdat je na die prijsopgave een afspraak hebt gemaakt om het te installeren (en het niet meer over de prijs hebt gehad) de prijs hebt aanvaard :)
Maar even bellen kan je altijd proberen natuurlijk en uitleggen dat hij maar 1 uur is bezig geweest en niet 3/4 uur :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:46

Ja ik ga morgen ook ff bellen idd. Ik had gewoon gedacht dat ik een rekening zou krijgen met de werkelijke kosten.. :j