Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:40

en alweer enorm bedankt.
ik denk dat ik maar eens naar delft ga. toch keuze uit verschillende kleuren, een zeer mooie prijs, en garantie. (wat je vaak bij andere aanbiedingen en opkoop partijen niet hebt)

het is een huisje, dus er mag gewoon laminaat in. een ondervloer word geloof ik altijd aangeraden, wel iets meer geld maar goed, ook zonde als je vloer daardoor stuk gaat als je het niet doet :)

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:18

Ik zat hier even mee te lezen! Wij zijn nu bezig met de aankoop van een nieuwbouwhuis en tja als starters hebben wij ook geen bergen te besteden en ik zie hier toch al weer een paar erg handige tips voorbij komen! ik blijf volgen!!!!

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:23

Wij hebben ok ikea vloeren. We zijn er super super blij mee :D Ziet er echt mooi uit :)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:25

Karwei heeft trouwens t/m a.s. zondag de aanbieding van 25% korting op laminaat, met het bonnetje van de achterkant van de folder.

ifever

Berichten: 1540
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: moordrecht

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:29

Een ondervloer is zeker verstandig omdat dit ook oneffenheden die in je betonvloer zitten weg halen en je vloer dus geen schade oploopt.

Maar je hoeft in je huisje dan niet een onwijze goede db te behalen. Ik heb namelijk 19db er in liggen en jij zou dan voor een iets lagere kunnen kiezen als dit in prijzen verschilt.

Voor ondervloeren zou ik als ik jou was ook goed kijken waar en hoe het per m2 kost. Dat schilt ook nog al namelijk ik heb van die ondervloerplaten bij de karwei ofzo gekocht...

Maar die prijzen verschillen vaak ook nog al!

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 14:02

goede tip ifever. ik zag bij de ikea al een rol die wel goed isoleerd en dempt, maar niet echt vocht tegen houdt. is dat wel belangrijk voor laminaat of eigenlijk alleen voor echt houten vloeren?

ifever

Berichten: 1540
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: moordrecht

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:13

laminaat is inprincipe ook hout en kan ook krom trekken. Ik denk dat laminaat zelfs eerste krom trekt dan een houte vloer.

Ik heb gewoon een appartement op 1ste verdieping dus geen last van mogelijk optrekkend vocht.

Dus ik heb geen vochtwerende. Heb gewoon van die groene platten liggen, makkelijker leggen en ik heb een hekel aan die rollen kan daar niet mee omgaan :+

malih

Berichten: 4668
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:48

draaakje schreef:
goede tip ifever. ik zag bij de ikea al een rol die wel goed isoleerd en dempt, maar niet echt vocht tegen houdt. is dat wel belangrijk voor laminaat of eigenlijk alleen voor echt houten vloeren?



Ik denk dat het vooral licht aan wat voor vloer er al in licht. Wij hebben/hadden kurk. Hier door hoefde we maar een heel dun iets er tussen te leggen. En dan de laminaat vloer, echte lekkage hou je toch niet tegen.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 14:49

het is een nieuw huis :) ligt dus nog helemaal niets in.

muppetmayo

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:56

Ik heb er dampdichte folie (die zilveren rollen) tussen liggen. Vind t ideaal. Ik zit dan ookwel op de begane grond.

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:24

Laminaat trekt sneller krom als een echte houten vloer. Echt hout kan nog een minimale hoeveelheid water vast houden zonder direct krom te trekken. Wij hebben hier thuis (bij mijn ouders) laminaat en na 1 wolkbreuk stond de gang en een stuk bij de achterdeur al meteen bol!

Tatyana

Berichten: 1495
Geregistreerd: 24-01-05

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:18

Als je een nieuwbouw huis hebt raad ik laminaat ten zeerste af!! Zodra je het legt is ook alle garantie vervallen, omdat het vochtigheidsgehalte nog te hoog is. (als het goeds is word dit ook bij koop aangegeven)

Na mijn jaren verkoopervaring heb ik ook wel gezien dat het vaak wel gebeurt en de vloer binnen een jaar of 3 vervangen moest worden ivm vochtproblemen (nog maar niet te spreken over schimmel in de vloer/ ondervloer)

Als je echt iets in die trant wil, ga dan voor echt hout. Anders de eerste paar jaar zeil/vinyl/tapijt en later laminaat.

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:31

Wij hebben ook een nieuwbouwhuis maar wel laminaat :) Oke is pas na een half jaar gelegd, maar dan nog. Goede ondervloer eronder en t enige wat enigzins kromtrekt zijn de plinten (die moeten we dus nog even opnieuw vastzetten)

Tatyana

Berichten: 1495
Geregistreerd: 24-01-05

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 19:37

Dat is wat er gedacht word ja...
Ik zal er geen discussie over gaan voeren, maar wilde het wel even zeggen, aangezien het veel geld kan besparen. Leveranciers vergoeden niets als de schade komt door het leggen in een te vochtig huis en het vochtpercentage is pas stabiel na ongeveer 5 jaar.

Dit weet ik en is bij mij bevestigd door diverse laminaat leveranciers. Doe ermee wat je wilt... :)

En als je het geld ervoor over hebt, dan kan je gewoon leggen, alleen denk ik dat het zonde is aangezien het te voorkomen is...

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:00

Ik vind dit wel een handige tip! Zal m zeker bij mijn vriend neerleggen want die wilde liever laminaat en ik tegels. Thanks!

joyce83

Berichten: 5221
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:13

dus na 5 jaar zou pas de vloer goed zijn om laminaat te leggen? ik ga toch nog even nadenken, hebben nieuwbouw maar vloer nog niet gelegd. Zijn er ook dingen om te controleren hoe het vocht is?

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:17

Kliklaminaat kan je ook voor een leuke prijs bij de kwantum halen :j

Vinyl zou ik persoonlijk niet doen, het vinyl zelf kan wel goedkoper zijn (heb het hier nog niet gevonden) maar is qua ondervloeren erg ingewikkeld en duur.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 13:19

Tatyana weet jij dan misschien een alternatief? een echt houten vloer is voor ons niet te betalen. (per vierkante meter nog wel, maar het leggen kunnen we dan niet zelf)

cp112

Berichten: 14736
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:19

Dan toch vinyl denk ik :j

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:25

Wij hebben jarenlang vinyl gehad in laminaatmotief. En bijna iedereen dacht dat het laminaat was :D
Was best goedkoop, ging lang mee en was lekker makkelijk schoon te maken.

ifever

Berichten: 1540
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:56

Misterylady schreef:
Wij hebben jarenlang vinyl gehad in laminaatmotief. En bijna iedereen dacht dat het laminaat was :D
Was best goedkoop, ging lang mee en was lekker makkelijk schoon te maken.


Haha klopt daar ben ik bij een vriend van mij ook ingetrapt, had zo iets van wow mooie vloer, maar het maakt geen "hout"geluid als ik er met hakken op loop... was dus ook vinyl in hout motief! vond het erg mooi! :)

Voor de rest over het vochtgehalte dat klopt wel, in nieuwbouw zit nog erg veel vocht als het opgeleverd is, maar dit verschilt per oplevering.

Misschien is het mogelijk aan de aannemer te vragen of ze het kunnen meten?

lillytjuh

Berichten: 3330
Geregistreerd: 28-09-08
Woonplaats: Rosmalen

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 23:54

Nou ik was vanavond bij ikea....... tja de kwaliteit van het laminaat is inderdaad niet om over naar huis te schrijven. Ik heb wat proefstaaltjes meegenomen om eens te vergelijken met andere winkels. In de winkel zag je goed waar mensen hebben gelopen in bijvoorbeeld de voorbeeld woonkamers. Voor boven vind ik het wel een optie maar voor beneden niet.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 11:59

en dan nog een vraagje :)
kan zo 1 2 3 niet vinden wat dan de prijs is voor vinyl als je voor de goedkopere soort gaat. weet hier iemand dat uit zn hoofd?

Mootje
Berichten: 15719
Geregistreerd: 19-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:01

Kijk even op de site van kwantum of carpet right!

fl0wer
Berichten: 1066
Geregistreerd: 26-11-06

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 12:45

Wij hebben kliklaminaat van de Hornbach.
4,98 per pak als ik het goed zeg, goedkoop dus en een prima vloertje.
Kan jaren mee, echter wij trekken wel altijd onze schoenen uit en aan bij de voordeur.
Zo houden we de vloer netjes en kun je er jaren mee doen ;)