Problemen op het werk..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Problemen op het werk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:14

Mijn leiding kwam vandaag met de mededeling dat ze mijn collega heeft gepikt en dat ik 2 weken alleen moet werken (wat eventueel uit kan lopen tot meerdere weken) normaal werken we met zn 2en op 3 afdelingen in de schoonmaak, maar volgens haar is het vakantie periode en is het rustig dus kan het makkelijk, ik ben boos geworden want ze zei weer dat ik moest, en ik moet niets, dat ze niemand kan vinden is niet mijn probleem, ik werk namelijk óók nog sochtends vroeg, ik loop nog flyers, én ik sta savonds laat in de keuken, dit allemaal naast het baantje in de vroege avond (5 tot half 7) ik heb gezegd dat ik deze week doe, maar er volgende week echt iemand moet zijn want ik weiger alleen te werken en ik vind dat ik daar met mijn schema al het recht op heb, ik neem geen risico dat er evenementen worden georganiseerd en ik ineens moet rennen.

Om het nog leuker te maken krijg ik gewoon anderhalf uur betaald, niet 3 uur maar anderhalf uur, morgen ga ik dus bellen dat ik ook de uren wil van mijn collega deze week en dus 3 uur uitbetaald wil krijgen want moet haar werk gaan doen. ik ga hiervoor mijn rayonleider bellen, die regelt dat wel.

Maar goed, dit gebeurd dus heel vaak, ze denkt dat ze heel wat is en ze vraagt niets nee van haar moet het altijd, ik heb hier ook al heel veel ruzie om gehad, nu gaat ze donderdag op vakantie en zegt ze ik zal kijken wat ik kan doen, ik kan je nu al verzekeren dat ze niemand regelt, want dit gaat al een jaar lang zo, ik ben het nu zat en zit dus te denken dat als er werkelijk niemand is maandag per direct weg te gaan bij die locatie, ik heb nog een baan en dat geld van die anderhalf uur niet echt nodig. aan de andere kant ik ga stoppen half augustus met de baan in het geheel, blijf wel ingeschreven maar krijg een 0 uren contract ivm stage.

Nu vraag ik me af wat jullie zouden doen in deze situatie
1. deze week werken en morgen rayon bellen dat je 3 uur uitbetaald wilt hebben en tegen de rayon zeggen dat er maandag echt iemand moet zijn en dat ik anders opstap
2. zelf iemand zoeken (belachelijk eigenlijk)
3. even doorbijten en die week erna ook dubbel werken en dubbel uitbetaald krijgen met het risico dat dit meerdere weken gaat duren en ik gesloopt ben.

ik begin sochtends om 8.00 tot 12.00 met werk, dan smiddags loop ik flyers, dan werk ik bij de betreffende baan van 5 tot half 7 (dit elke doordeweeksedag) en do vr en za werk ik ook nog van 19.00 tot 22.00/23.00 in een restaurant.
hiernaast sport ik nog behoorlijk heftig op woensdag van 8 tot half 10..

ik vraag me dus af of ik bereid ben te rennen voor anderhalf uur meer uitbetaald te krijgen..

Nikka

Re: Problemen op het werk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:21

Wat ik u niet snap uit je verhaal is of je daadwerkelijk 3 uur nu moet gaan werken de eerstkomende weken of dat ze denken dat je haar werk in je normale anderhalf uur erbij kan doen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:26

nee ik moet het werk van 3 uur in anderhalf uur doen want ik mag daar niet eerder werken ivm mensen (voor 5en zit het nog toch vol) en hun sluiten ook al om 7 uur. haar werk erbij dus in mijn normale anderhalfuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:33

Je kan niet van je baas verwachten dat zij ook rekening moet houden met je andere activiteiten en baantjes. Welcome in the real world. Je moet nu eenmaal harder lopen als er mensen wegvallen. Dat is nagenoeg overal zo. Bij ons hebben ze er nu ook teveel vakantie gegeven in 1 week en straks in aug/sept weer. Het is ook niet zo gek dat als je 1,5 uur werkt je 1,5 uur uitbetaald krijgt.

Maar waar je nu doet poesten; zijn daar ook niet veel mensen al met vakantie? Want dat zou ook minder zooi betekenen waardoor je het misschien prima af kan in 1,5 uur.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:44

Juliette86 schreef:
Je kan niet van je baas verwachten dat zij ook rekening moet houden met je andere activiteiten en baantjes. Welcome in the real world. Je moet nu eenmaal harder lopen als er mensen wegvallen. Dat is nagenoeg overal zo. Bij ons hebben ze er nu ook teveel vakantie gegeven in 1 week en straks in aug/sept weer. Het is ook niet zo gek dat als je 1,5 uur werkt je 1,5 uur uitbetaald krijgt.

Maar waar je nu doet poesten; zijn daar ook niet veel mensen al met vakantie? Want dat zou ook minder zooi betekenen waardoor je het misschien prima af kan in 1,5 uur.

het is een gebouw waar zowel mensen in kantoor zitten en evenementen worden georganiseerd, heel wisselend dus, en het zou gen probleem zijn als ik idd 1,5 uur betaald krijg voor 1,5 uur werk(doe ik al een jaar), maar zoals ik al zeg, normaal krijg mn collega 1,5 uur en ik 1,5 uur, maar mijn collega is dus van mij weggehaald en ik moet werk van 3 uur in 1,5 uur doen voor hetzelfde bedrag, kortom, rennen dus.
in the real world mag dat niet, dus dit is imo niet the real world. ik zeg ook nergens dat ze rekening moet houden met mij, ik vraag me alleen af of ik naast dit alles bereid ben te rennen terwijl ik dat niet betaald krijg.
jij werk voor 3 uur, je collega is ziek en die werkt ook 3 uur, samen werken jullie dus 6 uur, er word jou verteld dat je dus in 3 uur werk van 6 uur moet doen zonder dat je betaald krijg, je kan mij niet wijsmaken dat je dat accepteerd..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:47

en zoals ik al zei, het is vaker voorgekomen, en heb het altijd geaccepteerd, maar begin het nu echt beu te worden want het gebeurd teveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:54

Jij maakt de keuze om te gaan rennen. Gewoon niet doen, wat je niet afkrijgt is niet jouw probleem. Wij zetten hier een tandje bij in die situaties maar toveren kunnen we niet. Jammer dan voor de baas.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:59

idd hoeft je baas natuurlijk geen rekening te houden met je nevenactiviteiten, dat doe jezelf :)
zou als ik jou was gewoon die anderhalf uur werken maar dan net zoveel doen als anders en niets meer...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:01

dat betekend dus dat ik anderhalve afdeling laat zitten, 1 grote, en de helft van de begane grond die we samen doen, en hiervoor kan ik dan niet op mijn flikker krijgen? want als er maandag dan idd niemand is, dan laat ik dat gewoon zitten, ik heb het tenslotte gemeld dat ik het maar tot vrijdag doe..

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:08

Vervelende situatie, maar je kan echt niet verwachten dat je de werkzaamheden die je van je collega overneemt in uren krijgt uitbetaald. Verder zou ik zeggen: doe zoveel je kan in die anderhalf uur en wat je niet af krijgt komt de volgende dag wel weer. Je kan niet meer doen dan je best!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:15

Ik snap je redenering echt niet. Ik werk gewoon 40 uur in de week. Veel van mijn collega's zijn nu op vakantie, maar je denkt toch niet dat ik dan mijn dubbele maandsalaris uitbetaald krijg. Wat een onzin.

En als het een keer rustig is op je werk. Bel je dan ook je rayon hoofd om te zeggen dat 'ie maar de helft van je uren hoeft te betalen?

Zo werkt het nou eenmaal met een baan, soms is het druk en dan moet je er wat harder aan trekken, en soms heb je het even rustig, dan heb je geluk.

Als het je niet zint, moet je een andere baan zoeken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:21

ik snap wel waar de schoen wringt Drama :D

het is niet eens dat je meer moet werken, het is niet eens dat je alleen moet werken......

het is de houding van je leiding gevende :) :) die je boos maakt....

Ik denk dat als zij naar je toe was gekomen met het verhaal dat het vakantietijd is, ze weinig personeel op de plank heeft zitten en of jij er bezwaar tegen zou hebben om een paar weken alleen de afdeling te draaien...
En haar belofte om haar uiterste best te doen om er iemand bij te zoeken...............

dan had je lang zo heftig niet gereageerd :)

Ik denk dat je het dan gewoon gedaan had zonder morren........

De pest is dat je nu niet als een dolle stier om je heen moet gaan meppen....... :)

succes :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:27

Anoeska schreef:
Ik snap je redenering echt niet. Ik werk gewoon 40 uur in de week. Veel van mijn collega's zijn nu op vakantie, maar je denkt toch niet dat ik dan mijn dubbele maandsalaris uitbetaald krijg. Wat een onzin.

En als het een keer rustig is op je werk. Bel je dan ook je rayon hoofd om te zeggen dat 'ie maar de helft van je uren hoeft te betalen?

Zo werkt het nou eenmaal met een baan, soms is het druk en dan moet je er wat harder aan trekken, en soms heb je het even rustig, dan heb je geluk.

Als het je niet zint, moet je een andere baan zoeken.

ik heb 3 jaar lang 40 uur per week gewerkt voordat ik studeerde, tuurlijk nam ik dan wat over van mijn collega's wat extra's erbij, maar dat word verdeeld, ik ben nu echt helemaal alleen, dat is iets anders dan met meerdere zijn.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:30

KiWiKo schreef:
ik snap wel waar de schoen wringt Drama :D

het is niet eens dat je meer moet werken, het is niet eens dat je alleen moet werken......

het is de houding van je leiding gevende :) :) die je boos maakt....

Ik denk dat als zij naar je toe was gekomen met het verhaal dat het vakantietijd is, ze weinig personeel op de plank heeft zitten en of jij er bezwaar tegen zou hebben om een paar weken alleen de afdeling te draaien...
En haar belofte om haar uiterste best te doen om er iemand bij te zoeken...............

dan had je lang zo heftig niet gereageerd :)

Ik denk dat je het dan gewoon gedaan had zonder morren........

De pest is dat je nu niet als een dolle stier om je heen moet gaan meppen....... :)

succes :)

misschien aan de ene kant wel, het gebeurd namelijk vaker, zo belt ze me zo gruwelijk vaak midden in mn studie (tijdens toetsen! en ja mensen dit heb ik aangegeven dat ze me niet mag bellen tussen 9 en 5) dat ik die avond maar dubbel moet werken, het is ook altijd moeten, het word nooit eens gevraagd, en omdat ze er altijd vanuit gaat dat het word gedaan zoekt ze nooit iemand, zo is het al 4x! gebeurd dat zowel of ik of me collega vrij hebben gevraagd, en dan zegt ze dat ze vervanging gaat regelen, vervolgens is mn collega of ik vrij en is er niemand, oh ja helemaal vergeten zegt ze dan, want ze heeft het o zo druk.

en misschien zit dat idd wel dwars, maar ik ga morgen maar eens de rayon bellen, die weet gelukkig wel waar ze het over heeft.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:33

ik kan ook niet tegen dingen die me opgelegd worden.......... als ik iets MOET dan kan je er wel vanuit gaan dat dit niet gebeurd :)

ben daar gewoon heel slecht in :)

vraag het me, en alles kan........... maar eis iets van me, en dan ben ik koppiger dan een ezel :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:34

Als je voor een baas werkt, dan MOET je soms dingen. Dat heb je (waarschijnlijk) met een contract met elkaar afgesproken. Als je daar geen zin in hebt, moet je eigen baas worden. Even goeie mensen hoor, sommige mensen doen het nou eenmaal beter als eigen baas. Maar zolang iemand anders nog je leidinggevende is, zal je toch (tot op bepaalde hoogte) de dingen moeten doen die van je gevraagd worden.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:37

zoiets heb ik dus ook, mn collega wist niet of ze vandaag kon komen, ze vroeg of ik dan voor haar wilde werken als ze het niet red, ja natuurlijk, was ook geen probleem, en dan komt er weer iemand die van mij eist dat ik dit 2 weken lang ga doen of zelfs langer, terwijl ze zelf donderdag op vakantie gaat, je kan mij niet wijsmaken dat ze nu nog iemand gaat zoeken, want dat doet ze nooit, daarom ga ik wel naar het kantoor, de rayonleider begrijpt dat gelukkig altijd iets beter.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:38

Anoeska schreef:
Als je voor een baas werkt, dan MOET je soms dingen. Dat heb je (waarschijnlijk) met een contract met elkaar afgesproken. Als je daar geen zin in hebt, moet je eigen baas worden. Even goeie mensen hoor, sommige mensen doen het nou eenmaal beter als eigen baas. Maar zolang iemand anders nog je leidinggevende is, zal je toch (tot op bepaalde hoogte) de dingen moeten doen die van je gevraagd worden.

in mijn contract staat idd 1,5 uur voor 1,5 afdeling, niet 1,5 uur voor 3 afdelingen, dus als ik me aan me contract moet houden oke, prima dan werk ik dus niet dubbel. en het gaat ook op de manier waarop.. want dit mag echt niet zomaar..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:43

Ik krijg alleen de indruk dat als ze het poeslief gevraagd zou hebben, je nekharen ook al overeind hadden gestaan ;)

Dreigen met ontslag zou ik in ieder geval nalaten trouwens. Dat is in weinig gevallen wel verstandig om te gebruiken. Geen idee hoe het zit met de werkrelatie, maar misschien gewoon eens contact opnemen met het rayonhoofd en eens de situatie voorleggen. Kun je eens polsen wat die er van vindt en eerst maar eens afwachten of daar iets zinnigs uitkomt.

Dreigen met ontslag kun je later altijd nog. Je dreigement weer intrekken wil niet, dus wel zeker weten dat je daar goed aan zou doen in jouw situatie ;)

Succes in ieder geval..

Christel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:41

Ik denk eerlijk gezegd dat sommige mensen haar hier verkeerd begrijpen. Ik heb zelf ook schoonmaak werk gedaan en weet wel een beetje hoe het in elkaar steekt.

Je krijgt een gebouw toegewezen. Aan de hand van de grote van het gebouw word er gezegd hoeveel uur je er voor krijgt, en met hoeveel mensen je het moet doen. Dit gebouw dus in anderhalf uur met 2 personen.

Persoon 1 valt weg. TS blijft over. Dan is het toch logies dat als het gebouw in 2e is gedeeld(allebei een helft) je dan niet in diezelfde anderhalf uur voor elkaar kan krijgen in je eentje?

Beetje krom dat mensen dan zeggen '' Ik werk toch ook 40 uur als er iemand weg valt krijg ik toch ook niet het dubbele'' nee omdat je dan gewoon je eigen taken blijft doen;)

-Wat ik zou doen is gewoon vragen of je dubbel uit betaald kan krijgen(dan moet je ook wel echt alles doen)
-En anders gewoon de ene dag jou afdeling, de andere dag de andere afdeling.

succes

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:45

Dan zeg je toch doeiiiiiiiii, kan het je schelen? het is je zorg en probleem niet, maar de hare.

Doen..... zeg per direct daaag, wat heb je te verliezen? niets eigenlijk voor dat rotloontje van anderhalf uur per keer.

Dat baantje is de moeite waard niet, je hebt zo ander schoonmaakwerk, en waarschijnlijk betaald dat beter ook.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:52

en, hoe is het gesprek verlopen??

Mijn tip: doe gewoon je werk, jij hebt aangegeven dat het je niet lukt. En dus kun je niet alles afkrijgen. Jij werkt 1,5 uur, doet wat je kunt. En dan ga je weg. probeer het los te laten, het is niet jouw probleem dat het niet afkomt. Wel vervelend, want je wilt natuurlijk het gebouw netjes achterlaten.
Maak je niet te kwaad, het is eigenlijk niet jouw probleem... Jij hebt geen contract met de gebouweigenaar!

Dus: geef aan dat je het niet afkrijgt, doe je werk zoals normaal. En laat je niet kwaadmaken!

dubbel uitbetaald worden is een irreele vraag wanneer je niet dubbel wilt werken.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:54

ik zou echt alleen je eigen werk doen, want dat staat in je contract en ze kunnen je niet verplichten om meer te doen. ik zou wel even goed na kijken of dat er niet iets bij staat van :als er geen collega beschikbaar is moet jij...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 11:27

Christel3 schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat sommige mensen haar hier verkeerd begrijpen. Ik heb zelf ook schoonmaak werk gedaan en weet wel een beetje hoe het in elkaar steekt.

Je krijgt een gebouw toegewezen. Aan de hand van de grote van het gebouw word er gezegd hoeveel uur je er voor krijgt, en met hoeveel mensen je het moet doen. Dit gebouw dus in anderhalf uur met 2 personen.

Persoon 1 valt weg. TS blijft over. Dan is het toch logies dat als het gebouw in 2e is gedeeld(allebei een helft) je dan niet in diezelfde anderhalf uur voor elkaar kan krijgen in je eentje?

Beetje krom dat mensen dan zeggen '' Ik werk toch ook 40 uur als er iemand weg valt krijg ik toch ook niet het dubbele'' nee omdat je dan gewoon je eigen taken blijft doen;)

-Wat ik zou doen is gewoon vragen of je dubbel uit betaald kan krijgen(dan moet je ook wel echt alles doen)
-En anders gewoon de ene dag jou afdeling, de andere dag de andere afdeling.

succes

dankje, jij begrijpt het idd!
ik heb deze week niets gevraagd, maar ik heb gezegd dat als er maandag niemand is, ik niets meer doe, ik heb gezegd tot vrijdag, geen dag langer, dan laat ik gewoon anderhalve afdeling links liggen, en dat is dan heel naar, want 1 ervan is de directie, dat horen ze snel genoeg.

Ragdollcat schreef:
Dan zeg je toch doeiiiiiiiii, kan het je schelen? het is je zorg en probleem niet, maar de hare.

Doen..... zeg per direct daaag, wat heb je te verliezen? niets eigenlijk voor dat rotloontje van anderhalf uur per keer.

Dat baantje is de moeite waard niet, je hebt zo ander schoonmaakwerk, en waarschijnlijk betaald dat beter ook.

helaas niet, want dan begin ik in het 0 jaar en dan zit je een groep lager wat dik een euro scheelt, ik ben daar net eindelijk voorbij dus dat is helaas niet waar.

rakni schreef:
en, hoe is het gesprek verlopen??

Mijn tip: doe gewoon je werk, jij hebt aangegeven dat het je niet lukt. En dus kun je niet alles afkrijgen. Jij werkt 1,5 uur, doet wat je kunt. En dan ga je weg. probeer het los te laten, het is niet jouw probleem dat het niet afkomt. Wel vervelend, want je wilt natuurlijk het gebouw netjes achterlaten.
Maak je niet te kwaad, het is eigenlijk niet jouw probleem... Jij hebt geen contract met de gebouweigenaar!

Dus: geef aan dat je het niet afkrijgt, doe je werk zoals normaal. En laat je niet kwaadmaken!

dubbel uitbetaald worden is een irreele vraag wanneer je niet dubbel wilt werken.

Ik werk deze week nog dubbel, tm vrijdag, vanaf maandag laat ik alles wat niet van mij is gewoon stikken, dit heb ik heel duidelijk gemeld, het kan dus zo zijn dat ik maandag gebeld word dat er geen uitzendkracht is gevonden, dan ben ik bang dat ze zelf zal moeten schoonmaken..

@ luf_horses: nee dat staat niet in mijn contract :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:54

Helaas, dan doe je gewoon jouw vaste werk en in 1,5 uur klaar en dan hup weg, is t werk niet af, jammer dan, je was normaal met 2 en nu alleen, dat is je probleem niet, je hebt netjes je werk gedaan.