Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 13:24

Hallo,

Ik vraag mij af hoe jullie denken over drugsgebruik?
Ik ga regelmatig naar Hardcorefeesten en ik denk dat wel 9 van de 10 mensen drugs gebruikt. Ik zie ook wel op elk feest iemand die word afgevoerd door de EHBO. Laatst nog op Ground Zero toen we de parkeerplaats opreden (het feest was toen nog maar 2u bezig) zag ik een meisje dat op de brancare lag.
Ook op Zomerfeesten zie ik mensen welles helemaal vd kaart af.
Ik geef eerlijk toe dat ik ook welles een pil pak op een feest, maar ik ken mijn grenzen. Ook doe ik het niet op elk feest, heel af en toe maar.
Maar ik weet van mezelf dat ik NOOIT, maar dan ook nooit teveel zou pakken. Ik pak er altijd maar een klein stukje van en dat vind ik genoeg.
Vooral toen ik 17 was en voor het eerst naar feesten ging deed ik het op elk bijna feest.. maar nu ik al langer naar feesten ga en ouder word doe ik het nog maar heel af en toe want zo leuk vind ik het ook niet meer.
Wel blow ik af en toe ook mee als vrienden van me zitten te blowen, dat komt dan zo eens in de 2 weken voor dat ik welles een paar heisjes neem.

Nou vraag ik me dus eigenlijk af hoe jullie over drugsgebruik denken? Gaat er iemand van jullie ook welles naar feesten waar je veel mensen ziet die drugs ophebben?

Ik ken een jongen van feesten, en soms is ie echt heel aardig en enthousiast.. maar als die (teveel) drugs opheeft kan die in een keer heel anders zijn en dan lijkt het net of die me haast niet kent. Daar heb ik een hekel aan.
Drugsgebruiken, prima moet je zelf weten. Maar ik kan er dan niet tegen als mensen ineens het tegenovergestelde zijn van normaal. Dat vind ik dan zo jammer. Ook als ik mensen zie die zich enorm misdragen als ze drugs ophebben, en dat hoeft dan niet altijd persé aan de drugs te liggen, maar ik denk dat dat wel de grootste oorzaak is. Alhoewel ik mensen zich vaker zie misdragen als ze alcohol ophebben!!

Maargoed, mijn vraag is dus hoe jullie erover denken? En wie heeft ook welles drugs geprobeert (als je het teminste durft te vertellen, haha).

Groetjes Moelie

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:32

Ik heb nog nooit drugs gebruikt, en drink zelfs geen alcohol of rook geen sigaretten ;) . In mijn dichte omgeving kan ik er erg moeilijk tegen als mensen dronken zijn of onder de drugs zitten. Het heeft me het gevoel dat ik niet op ze kan rekenen en ze niet kan vertrouwen.
Iemand die regelmatig drugs neemt zal dus heel wsl geen vriend van mij zijn.

In het algemeen vind ik het persoonlijk een teken van zwakte, en mensen waarvan ik het zie/weet heb ik eigenlijk weinig tot geen respect voor.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:33

Ik zelf heb nooit drugs geprobeerd ik hou het bij drinken (ik rook ook niet ;) ). Ik moet zeggen dat ik het wel een keer zal proberen bijv. op zo een hardcore feest. Gewoon even voelen wat het effect er van is en daar zal het dan ook bij blijven. Om mij heen gebruiken erg veel mensen drugs en ik ga ook vaak met hun naar feesten, naast je staat iemand te snuiven en achter je worden er pillen geslikt ach.. ik kijk er niet meer van op.

Ik ken 1 persoon en die wordt echt heel raar van drugs gaat erg overdrijven en neemt allemaal rare houdingen aan. Dat is opzich best lachwekkend. Hij kan ook helemaal in zichzelf keren en de rest om zich heen helemaal vergeten dat is dan wel weer eng. Bij blowen merk ik dat mensen op het ene moment heel anders denken en zijn dan op het andere moment. Dat zie ik vaak bij mijn vriend als hij blowt dan wordt hij vrij rustig maar gaat hij ook veel nadenken door dat denken wordt hij helemaal gek af en toe dat hij zo een beslissing kan maken waar hij achteraf vreselijke spijt van heeft...

Ik heb niks tegen drugs als je maar van ophouden weet. Ondertussen ken ik veel te veel mensen die aan de drugs zitten en ook mensen die er niet meer vanaf komen (kennen van gezicht en naam meer niet ;) ) en dan zie je toch maar wat het met je doet.. Zo af en toe met een feestje kan nog vind ik maar het moet niet te gek worden én het kost ook nog eens klauwen met geld..

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:40

Ik vindt het wel appart dat je zegt dat er NOOIT teveel van zal nemen. mensen raken toch niet zomaar verslaafd aan drugs? Als je pillen blijft slikken wordt je misschien ook wel verslaafd aan drugs, en als je verslaaft bent tja dan vraag ik me af of je nog maat weet te houden :P

Lyonesse

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:42

Waarom vind je drugsgebruik over het algemeen een teken van zwakte BraveSpots? Wat is de zwakte als je bijv eens per half jaar een joint rookt omdat je dat lekker vind?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:45

Frances schreef:
Ik vindt het wel appart dat je zegt dat er NOOIT teveel van zal nemen. mensen raken toch niet zomaar verslaafd aan drugs? Als je pillen blijft slikken wordt je misschien ook wel verslaafd aan drugs, en als je verslaaft bent tja dan vraag ik me af of je nog maat weet te houden :P

Verslaafd wordt je echt niet als je een keer in de zoveel tijd naar een feestje gaat en dan net 1 pilletje neemt. Als je buiten de feesten om nooit iets neemt en dus ongeveer 1 keer in de maand 1 pilletje neemt dan raak je echt niet zomaar verslaafd hoor...
En als je van te voren met jezelf afspreekt ik neem niet meer dan 4 pillen op een 12- 24 uurs feest en je houdt jezelf daar aan dan heb je voor jou doen toch niet teveel op?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 13:47

BraveSpots:
Daar ben ik het met je oneens. Gebruiken van drugs af en toe op een feest vind ik géén teken van zwakte. Dat zou zeggen dat ik ook zwak ben? En dat ben ik niet.. Ik kies er zelf voor en vind het voor af en toe gewoon leuk. En zoals ik al zei, ik weet van mezelf dat ik mijn grenzen ken, ik zou nooit teveel drugs gebruiken, ik heb het altijd zelf in de hand.
Maar ik vind het gewoon jammer dat ik op feesten vaak zie dat mensen afgevoert moeten worden omdat ze waarschijnlijk dan teveel ophebben.. dat vind ik een teken van zwakte want dan heb je het zelf niet in de hand neem ik aan.

Opzich vind ik drugs in sommige situaties leuker dan alcohol. Ik heb meegemaakt dat mensen die superdronken zijn alleen maar ruzie lopen te maken en opgefokt zijn. Als mensen drugs ophebben zijn ze vaak relax. Sommige vrienden van me gebruikt ook drugs op feesten, en ik zie ze liever zo dan lazerzat. Mensen worden er niet snel aggresief van, niet zo zoals dronkenschap iig. Natuurlijk kan dat ook welles voorkomen, maar dan kunnen ze er miss niet goed tegen. En als ze dat van zichzelf weten vind ik het dom dat ze alsnog drugs gebruiken.

Een meisje dat ik vaag ken heeft me welles vertelt dat ze vroeger verslaafd was aan speed. Dat ze het ELKE DAG gebruikte! (lees: van speed blijf je wakker). Toen stond ik echt met mijn mond vol tanden, ik schrok er echt van. Ze had een gaatje aan de binnenkant van der neus gekregen van het snuiven, en der hele buikwand was ervan kapot gegaan. DAT vind ik tever gaan!! Drugs is verslavend helaas, en veel mensen zijn daar gevoelig voor. Maar ik heb nog nooit buiten een feest om een pil gebruikt, alleen op feesten zelf. Heb ook nog nooit de behoefte gehad om er buiten feesten om een te pakken.

Maar snuiven bijv zou ik niet durven. Het idee alleen al dat je het moet 'snuiven' vind ik niks. Gelukkig maar dat ik het niet durf want ik ben opzich wel zo'n persoon die dingen vaak wilt proberen. Maar verder dan dit zou ik niet gaan.
Op een feest 2 jaar geleden zat ik met een paar man te kletsen, zeker al een uur lang en omdat ik toen een erg droge mond had en geen muntjes meer had (feest was ook bijna afgelopen) vroeg ik aan een jongen of ik een slokje mocht pakken van zijn drinken. Ik vroeg wat het was en hij zei dat het rosé was, zo zag het er ook uit. Dus ik neem een slokje, en bah wat een smerig drinken was dat.. heel erg zout en het leek wel op schoonmaakmiddel, was zeer zeker géén rosé. Ik spuugde het dus uit en vroeg daarna aan hem wat het was, toen zei die dat het GHB was. Daar schrok ik zo erg van! Want ik had het bijna opgedronken. Ik weet niet wat het met je doet maar ik weet wel dat ik het niet wil proberen.
Dat vond ik zo achterlijk van die kerel... Dus, ook al denk je mensen te kunnen vertrouwen.. Helaas is dat vaak niet zo.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:49

Eens, drugsgebruik is pas zwakte wanneer je het neemt om je beter te voelen wanneer je je poedersuiker voelt. Dat is ook het moment da je risico loopt op verslaving.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 13:49

Frances schreef:

Ik pak er nooit teveel van nee. Omdat ik mezelf ken en ik weet dat als ik meer pak van zo'n pil dat ik daar niet tegen kan. Ook vind ik het prima met zo'n klein stukje, dus waarom zou ik er meer van nemen? Dan ga ik me alleen maar waziger/beroerder van voelen en dat wil ik niet. Ik neem een klein stukje omdat ik me dan relax voel. Ook zou ik pillen NOOIT buiten feesten om gaan nemen, daar heb ik totaal geen behoefte aan.
Geloof me, ik zeg het niet voor niets.. Ik heb mezelf in de hand en ik weet van mezelf dat ik nooit meer zou nemen.
Dat ik mensen zovaak afgevoert zie worden is voor mij al een hele goede waarschuwing ;)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:50

tja sorry ik heb geen verstand van wat veel is en wat niet aan pillen aangezien ik er geen ervaring mee heb. maar ik weet natuurlijk niet hoevaak zij naar zo'n feestje gaat.
maar wat ik dan denk, die mensen die verslaafd zijn aan drugs zijn het vast ook niet zomaar geworden, die zijn waarschijnlijk ook met weinig begonnen en die hadden vast ook niet het idee dat ze ooit te veel gingen nemen, of hoe moet dat zien dan :P ?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 13:50

Lyonesse schreef:
Eens, drugsgebruik is pas zwakte wanneer je het neemt om je beter te voelen wanneer je je poedersuiker voelt. Dat is ook het moment da je risico loopt op verslaving.

Inderdaad, daar ben ik het mee eens. Maar dat is bij dus niet het geval. Ik doe het op feesten juist als ik me fijn en gelukkig voel. Ik vind het gewoon relax om af en toe te doen. Maar zou ook makkelijk zonder kunnen! :) En gelukkig weet ik dat van mezelf...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:51

Dat klopt idd moellie, als je te veel neemt voel je je hondsberoerd en dan is het niet leuk meer, dus waarom zou je dat doen? :+

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:52

ik vindt het eerlijk gezegt ook niet erg slim, om van iemand anders zijn drinken te pakken op een feest waarvan je weet dat 9 van de 10 mensen drugs gebruikt O:) maar daar heb je vast wel van geleerd :=

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 13:53

Frances schreef:
tja sorry ik heb geen verstand van wat veel is en wat niet aan pillen aangezien ik er geen ervaring mee heb. maar ik weet natuurlijk niet hoevaak zij naar zo'n feestje gaat.
maar wat ik dan denk, die mensen die verslaafd zijn aan drugs zijn het vast ook niet zomaar geworden, die zijn waarschijnlijk ook met weinig begonnen en die hadden vast ook niet het idee dat ze ooit te veel gingen nemen, of hoe moet dat zien dan :P ?

Zoals je kan lezen ga ik vanaf mijn 17e naar feesten, toen deed ik het op bijna elk feest. Tegenwoordig doe ik het niet op elk feest maar héél af en toe wel. Gewoon omdat ik dat dan wil en leukvind. Maar ik zei dus al dat ik op een feest soms ook geen pil pak, en dat ik het ook makkelijk zonder kan. Als ik verslaafd zou raken aan drugs zou dat de afgelopen 3 jaar toch al gebeurd moeten zijn? Of iig dan zou het gebruik erger en meer moeten worden? Bij mij is het juist minder geworden.
Maar ik ga mezelf niet steeds lopen verdedigen :) Ik vroeg me gewoon af hoe jullie erover dachten. En ik weet gelukkig van mezelf dat ik mijn grenzen ken, en dat ik die grenzen daarbij ook zeker heb.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 13:54

Lyonesse schreef:
Dat klopt idd moellie, als je te veel neemt voel je je hondsberoerd en dan is het niet leuk meer, dus waarom zou je dat doen? :+

Ja inderdaad, heb vaak zat gezien bij vrienden dat ze teveel van zo'n pil hadden gepakt. Ik pak vaak op een feest de helft, begin met een kwart en een paar uur daarna nog een kwart en daar blijft het bij.
Ik heb er geen zin in om zo wazig rond te lopen zoals ik sommige zie, ik wil wel gewoon nog kunnen genieten van mijn feest! :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:55

In mijn omgeving heb ik helaas voorbeelden wat drugsgebruik met je kan doen. Ik wil er verder niet over praten, maar laten we het erop houden dat het niet alleen jezelf, maar ook je naasten naar de afgrond brengt.. Dan praat ik wel over verslaving.

Maar drugs richt net zoveel schade aan als alcohol, maar omdat alcohol normaal gevonden wordt, wordt het geaccepteerd.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:56

uhm sorry maar je vraagt toch hoe wij over drugs denken? volgens mij viel ik je niet aan hoor, maargoed. misschien wil je alleen meningen van mensen die drugs gebruik goed vinden dan?

Dat het minder wordt ja dat kan, maar ik vraag me dan gewoon af hoe dat zit bij mensen die er wel verslaafd aan raken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:56

Ikzelf heb weleens wat genomen (wat zeg ik lekker niet :P) maar zou het niet meer doen. Puur omdat ik en mijn vriend elkaar erin steunen om het niet te doen :P
hij heeft wel veel gebruikt en is er 1x helemaal gek van geworden. terwijl hij heel weinig speed had gebruikt!!
4 dagen later (na een groot feest) hoorde hij steeds papier ritselen, zag mensen staan e.d.
toen is hij gestopt. en daarna kreeg ik met hem en is hij sowieso erg veranderd in de goeie zin :P

verder is een kennis van ons op riverdance overleden aan drugs.. onze vrienden doen t wel regelmatig en moeten ze lekker zelf weten ook :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:57

Dat ligt denk ik voor het grootste deel aan de reden waarom je iets neemt en aan je eigen karakter Frances. Niet iedereen die wel eens iets neemt wordt verslaafd, ook niet iedereen die wel eens een biertje neemt wordt verslaafd.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:58

Ik drink wekelijks alcohol en heb wel eens wiet op, meer eigenlijk niet. Ik zou het wel eens willen proberen maar eigenlijk heb ik het niet nodig, ik denk dat ik er vreselijk druk en irritant van word.. :+

In mijn omgeving (festivals / feesten) zie ik het wel best veel, ik kan me er niet druk om maken zolang het feestje maar vredig blijft. Ik vind het trouwens minder fijn als vrienden oid (hard)drugs gebruiken en dan bij mij in de buurt zijn, omdat ze zich vaak heel anders en vervelend gaan gedragen.. :=

Ik vind het pas een teken van zwakte als je eraan verslaafd raakt, er niet verstandig mee om kunt gaan of wanneer je een gewoon avondje stappen met vrienden niet zonder een pil/snuif/etc kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:00

oja trouwes op free festival werd dr ook iemand afgevoerd... damn wat was die eraan toe!
zoals met coke kan je veel langer doorgaan en je hebt bijna geen kater de volgende dag.. en met dansen voel je het niet als je voeten pijn gaan doen.. je kan zeg maar langer door. Ritalin word je weer heel hyper van..

pillen e.d is kaakschuiven... lekker bloed aan je mond :r

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:01

Dat zou idd kunnen lyonesse.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:04

Het gros van de gebruikers van drugs zullen ooit nog gezegdhebben dat zij het niet uit de hand zullen laten lopen. En op één of andere manier gebeurt het toch regelmatig zoals je zelf al zegt.

Niets voor mij in ieder geval. Dat een ander er wel behoefte aan heeft vind ik prima, als diegene er maar reeël in blijft en niet loopt te verkondigen dat hij of zij wel een verstandige gebruiker is :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:05

Lyonesse schreef:
Waarom vind je drugsgebruik over het algemeen een teken van zwakte BraveSpots? Wat is de zwakte als je bijv eens per half jaar een joint rookt omdat je dat lekker vind?

Omdat je blijkbaar aan jezelf (zonder kunstmatige toevoegingen) niet genoeg hebt om je te amuseren.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 14:06

BraveSpots schreef:
Lyonesse schreef:

Omdat je blijkbaar aan jezelf (zonder kunstmatige toevoegingen) niet genoeg hebt om je te amuseren.

Die logica ontgaat me dan, want wie zegt dat het zonder niet kan?