moet t gewoon even kwijt ... ben t zat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

moet t gewoon even kwijt ... ben t zat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 00:32

ok naja late we meneer ze naam gewoon maar even op l houden..
l en ik hadden een relatie nog niet zo lang..
ik weet nu echt niet wat ik er nou mee aan moet.. meneer heeft een auto en enorme schulden door ze ouders..
ik had em al verteld dat ik er niet in meegetrokken wou worden
want ze ma wou al dat ik dingen ging betalen voor haar(niet gedaan gelukkig)
maar ik had dus verteld aan ex
dat ik zoiets had van waarom heb je een auto,
als je er zelf niet in rijd(hij reed er geen enkele dag in maar hij stond wel voor de deur)
dus ik zat beetje mee t denke wat hij kon doen om ze schulden te verkleinen.
maja giga ruzie erom..
daarna vond meneer me weer helemaal geweldig.
me gevoel is op dit moment echt weg. maar stomheid kreeg ik net smsjes met dat meneer zelfmoord wou gaan plegen en dat ik de veroorzaker was van zijn problemen(terwijl ik zijn schulden niet heb veroorzaakt maar ze ouders)
maja nu heeft hij t in ene uitgemaakt en heb ik gezegd dat meneer me maar lekker met rust moet laten.
en hij smste later door van ik ga zelfmoord plegen.
ik werd zo kwaad dat ik gestuurd heb dat ik hem erg veel suc-6 wens en hoop dat hij snel dood is. :o :(:)

ik voel op dit moment echt niks meer kan niet eens huilen.
ik sms niet terug op de trieste smsjes die blijve binnen komen dat hij maar zelfmoord wil plegen etc.
maja heb ik hier wel goed aan gedaan??

chocobroodje

Re: moet t gewoon even kwijt ... ben t zat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 00:37

Niet op reageren nu hij probeert je emotioneel te chanteren! Dat smsje was super goed van je! je laat je niet etsen door hem!

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 00:39

ik vind je reactie wel erg hard. stel dat hij het nu echt doet dan sta je daar..

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 00:48

nee hoor degene die het hardste roepen doen het minste, je moet nooit toegeven aan zo'n iemand

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 00:51

chocobroodje schreef:
nee hoor degene die het hardste roepen doen het minste, je moet nooit toegeven aan zo'n iemand

Tjaa.. En het zal je toch maar gebeuren.. :\
Kun je hem niet even bellen en vragen waarom hij zo doet.. Vraag om uitleg.. ;)
Sterkte.. :(:)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 01:08

Hoe oud zijn jullie? :o

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 01:10

ik ben zelf 23 en hij word eind deze maand 23...
bellen heb ik al geprobeerd meneer heeft ze tel uitstaan...
eerlijk gezegd weet ik ook even niet precies wat ik moet denken of doen..
of ik t nou moet geloven of niet.

maar ik hou gewoon niet van dat soort boelshit weetje als mensen gaan dreigen met zelfmoord
dan ben ik er liever vanaf dan dat hij me ermee kan pakken als iemand me begrijpt wat ik bedoel.

ik ga proberen even oogje dicht t doen...op dit moment lukt t niet zo omdat ik niet precies weet wat ik er nou mee aan moet..
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 21-07-09 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 01:12

Snap het.. Niemand houdt ervan..
Alleen ja.. Het zal je maar gebeuren dat het wel gebeurd..
Maar geen zorgen maken, komt wel goed.. Gewoon lekker gaan slapen en morgen bellen voor een volwassen gesprek ;)

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 01:12

Volgens mij passen jullie niet meteen bij elkaar :+ als je om zoiets al ruzie moet hebben...
en als hij jou zo graag ziet, waarom verwacht hij dan dat jij hem uit de schulden haalt? Hoort toch weinig met jullie relatie te maken hebben...

Als iemand echt zelfmoord wil plegen doet ie het toch wel hoor, maar als ze het zeggen doen ze het meestal niet eigenlijk, ofwel zijn ze echt zielig (sorreeyyy weet het even niet anders te zeggen maar 'dreigen' met zelfmoord is aandacht vragen, niet afscheid nemen ofzo)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 01:15

buster4ever schreef:
maar ik hou gewoon niet van dat soort boelshit weetje als mensen gaan dreigen met zelfmoord

Nee, dat kan ik me voorstellen. Het klinkt ook niet als wat een gezond, volwassen en weldenkend persoon zou zeggen. :+ Waarschijnlijk is hij gaan slapen. Ik denk dat het inderdaad het beste is om hem morgen even te bellen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 01:17

ja ik ga denk toch maar gewoon slapen t komt idd voor mij ook enorm over van aandacht trekkerij...
maja wat als hij t wel doet spookt er aan de andere kant door me hoofd..

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 01:21

Ja, waarschijnlijk wil hij gewoon even zielig zijn en medelijden hebben ofzo.. Puur aandachttrekkerij ja.. Maar toch, het zal je echt maar gebeuren..
Maar ga nou maar gewoon lekker slapen en bel hem morgen even ;)
Als hij 'het' echt wil doen, hou je hem toch niet tegen. Ook al lijkt het me zeeeer onwaarschijnlijk ;)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:23

pffff emotionele chantage, wat een eikel zeg...
Niet mee ingaan hoor.
Wat ik me wel afvraag is hoe zijn ouders hem in de schulden hebben kunnen brengen?
Ik heb ooit een keer een exvriendje gehad die hier ook mee dreigde. Ik heb hem gebeld en gevraagt of hij de tijden van de treinen op het station wil hebben en of ik hem nog een duwtje moet komen geven... Emotionele chantage ben ik niet van gediend, grow up en maak er wat van in je leven.. ( jongen in kwestie is overigens hartstikke gelukkig nu )
Iedereen heeft momenteel schulden , kijk en luister om je heen , mensen raken banen kwijt, kunnen hunzelf niet meer onderhouden zoals ze dat voorheen deden , moeten zuiniger aan doen. Heel vervelend maar deal with it.
Ook voor hem is er een einde aan zijn schulden maar dat betekent wel dat hij zelf zal moeten inleveren. Auto weg bv, en er zijn vast meer dingen waarop hij kan bezuiningen.
Zolang jij er maar niet voor gaat opdraaien !

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:29

Lord_Ik schreef:
Als iemand echt zelfmoord wil plegen doet ie het toch wel hoor, maar als ze het zeggen doen ze het meestal niet eigenlijk, ofwel zijn ze echt zielig (sorreeyyy weet het even niet anders te zeggen maar 'dreigen' met zelfmoord is aandacht vragen, niet afscheid nemen ofzo)

Hier wil ik een op inhaken, want niet iedereen die het zegt vraagt om aandacht. Of wel, maar dan in de manier van aandacht in hulp vragen. Ik ken iemand die na een paar pogingen het had verteld en niemand die hem hielp, want hij zou het niet meer doen ... en nog geen week later hadden ze afscheid van hem moeten nemen. Tuurlijk heb je er mensen tussen zitten die het niet doen, maar ik kan je verzekeren dat er een boel zijn die het wel doen, maar eerst de omgeving wakker schudden dat ze het niet meer kunnen en hulp nodig hebben.

TS: Heb je hem verder nog gesproken? Ik vind het ook wel heel raar dat hij jou de schuld geeft van de schulden van zijn ouders. Zoals er al besproken werd, veel mensen hebben schulden. Beter gezegt, meer dan de helft van de bevolking heeft wel schulden, als je geen schulden hebt hoor je er niet meer bij (niet letterlijk opnemen). Ben benieuwd wat zijn verhaal is, waarom hij jou de schuld geeft en door jou dus een einde aan zijn leven zou willen maken.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:30

Tjonge wat een zielig geval.
Eerst een hoop ellende maken, liefst dat jij het gaat oplossen zoniet dan ben je de zondebok en als dat ook niet werkt word je gechanteerd.
Die jongen is jouw niet waard, laat hem gauw lopen.
Dat hij zelfmoord gaat plegen is vaak een gil om aandacht en dat je bij hem terug komt, dat is gewoon een soort van chantage.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:31

Heel goed, niet in meegaan hoor! Wat hierboven idd werd gezegd: diegene die het hardst roepen zullen het niet snel doen. dat doen diegene die er niks over zeggen ;)
Laat hem lekker in zijn sop gaar koken.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:32

ik zou denk ik precies het zelfde gereageerd hebben als jij.
want als mensen dat roepen, doen ze het niet.
de mensen die stil zijn die moet je in de gaten houden.
ben het met mickydo eens, dit is emotionele chantage.
ik zou zoiets zeggen van: als je je ophangt, neem dan elastiek i.p.v. touw, heb je alleen hersenschudding.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:34

Samy schreef:
Lord_Ik schreef:

Hier wil ik een op inhaken, want niet iedereen die het zegt vraagt om aandacht. Of wel, maar dan in de manier van aandacht in hulp vragen. Ik ken iemand die na een paar pogingen het had verteld en niemand die hem hielp, want hij zou het niet meer doen ... en nog geen week later hadden ze afscheid van hem moeten nemen. Tuurlijk heb je er mensen tussen zitten die het niet doen, maar ik kan je verzekeren dat er een boel zijn die het wel doen, maar eerst de omgeving wakker schudden dat ze het niet meer kunnen en hulp nodig hebben.

TS: Heb je hem verder nog gesproken? Ik vind het ook wel heel raar dat hij jou de schuld geeft van de schulden van zijn ouders. Zoals er al besproken werd, veel mensen hebben schulden. Beter gezegt, meer dan de helft van de bevolking heeft wel schulden, als je geen schulden hebt hoor je er niet meer bij (niet letterlijk opnemen). Ben benieuwd wat zijn verhaal is, waarom hij jou de schuld geeft en door jou dus een einde aan zijn leven zou willen maken.

Als ze zelfmoord willen plegen doen ze het toch wel dan hou je ze bijna niet meer tegen.
Ze gaan je echt niet bellen van kom effe kijken.
Je kunt nog steeds iemand niet in zijn hoofd kijken.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:36

Ik zeg ook niet dat ze zouden moeten bellen, maar kan uit ervaringen spreken dat ze soms dus wel aandacht vragen in de zin van hulp omdat ze zich geen uitweg meer weten.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:39

Dit riekt echt naar emotionele chantage. Niet op reageren, dat is precies waar ie op uit is. Erg laf om steeds te smssen dat ie zelfmoord wil plegen. Niet op ingaan. Spreek uit ervaring!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:54

Lijkt mij ook emotionele chantage en ik vind het knap van je dat je voor jezelf hebt vastgezet dat jij je uberhaubt niet mee wilt laten slepen in zijn sh#t.
Wat ik wel zou doen, is zijn ouders op de hoogte stellen van het feit dat hun zoon je smst dat hij zelfmoord wil plegen en dat aangezien het uit is, zij misschien met hem kunnen praten en een oogje in het zeil kunnen houden.
Vind dat jij dan aan je morele plicht hebt voldaan en zou de hele familie vervolgens links laten liggen; hier wil je echt niet mee te maken hebben, die jongen is echt niet goed genoeg voor je!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:57

opisop_shop schreef:
Lijkt mij ook emotionele chantage en ik vind het knap van je dat je voor jezelf hebt vastgezet dat jij je uberhaubt niet mee wilt laten slepen in zijn sh#t.
Wat ik wel zou doen, is zijn ouders op de hoogte stellen van het feit dat hun zoon je smst dat hij zelfmoord wil plegen en dat aangezien het uit is, zij misschien met hem kunnen praten en een oogje in het zeil kunnen houden.
Vind dat jij dan aan je morele plicht hebt voldaan en zou de hele familie vervolgens links laten liggen; hier wil je echt niet mee te maken hebben, die jongen is echt niet goed genoeg voor je!

Hier sluit ik me helemaal mee aan !!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:03

volgens mij ben jij de enige volwassene in deze relatie..........

Ik zou de deur dichtlaten als ik jou was.....

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:57

Roep het maar niet te hard, een jongen hier in de buurt zat in dezelfde situatie, en zijn vriendin smste hetzelfde terug, en volgende dag had die het gedaan..
Verder ga ik mee met opisopruitersport :j

xxJenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:01

chocobroodje schreef:

Ben ik het helemaal mee eens!
De gene die het willen doen hoor je nooit, verwacht je het ook niet van.