Draadloos internet overal te krijgen? Hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Draadloos internet overal te krijgen? Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:42

Hoi,

ik heb sinds afgelopen week een fatsoenlijke laptop waarmee ik dus op internet kan. We hebben op kantoor 2 vaste pc's met internet, en een op mijn kamer, deze zitten allemaal vast met een kabel op internet. Nu zit ik dus met een laptop met kabel eraan omdat ik anders geen internet heb.

Nu moet ik aan het eind van de week naar Beekbergen voor mijn werk, en heb ik waarschijnlijk niet heel veel te doen, dus wil ik graag mijn laptop meenemen, ik weet dat er een draadloos netwerk aanwezig is, maar hoe vind ik hiermee aansluiting op mijn laptop?

Graag een uitgebreide uitleg, ik heb hier zoals jullie kunnen merken de ballen verstand van. :o

Alvast bedankt,
Groetjes Janneke

Ir111

Re: Draadloos internet overal te krijgen? Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:44

Heb je een apple? Zo nee dan ben ik snel klaar met uitleggen. :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:47

Is je laptop geschikt voor Wireless lan?

Als je in je startmenu naar 'verbinding maken' en 'draadloze netwerkverbinding' aanklikt zie je welke modems er in de buurt zitten.

Als je in een hotel zit, staat er meestal in de hotelbeschrijving een naam van de modem met een wachtwoord.

Klik op de desbetreffende modem (verbinding maken) en vul het wachtwoord in.

Als het goed is kan je dan draadloos internetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:51

Ik heb een SAMSUNG R509 15.4/T3400/4G/320GB.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:42

Jouw laptop kan draadloze verbindingen opvangen. Een draadloze verbinding krijg je zoals mo_van_dijk beschrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:37

Nou blijkbaar zit hier geen modem in de buurt die dat heeft, ik woon in het buitengebied dus kan ook geen signaal van buren oid opvangen, hoe krijg ik het dan?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:38

Een dongel?!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:39

Thuis moet je een vaste internetverbinding hebben met een router die geschikt is voor draadloze netwerken. Het internet moet wel ergens vandaan komen :) of idd een dongel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:40

Jannepauli schreef:
Een dongel?!

Maar dan heb ik maandelijks dubbele kosten omdat ik al een modem heb staan waar alle pc's aan hangen. Er lijkt me dat er een andere manier is, maar welke?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:41

Maartje_M schreef:
Thuis moet je een vaste internetverbinding hebben met een router die geschikt is voor draadloze netwerken. Het internet moet wel ergens vandaan komen :) of idd een dongel.

En een router kan ik los kopen?

Ik heb werkelijk geen idee hoe dat allemaal zit. :o

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:54

wat heb je nodig voor een draadloze internetverbinding.
mobiel internet, mbv dongel of stick bijv.
kabel internet -> even bij de provider vragen of je modem geschikt is voor draadloos internet
adsl/internet plus bellen => kijken of je modem/router geschikt is voor draadloos netwerken... staat vaak onderop het modem ( W of Wlan of Wifi )
Is die niet geschikt of je weet het niet zeker, je provider bellen en vragen en dan eventueel een ander modem aanvragen.
oa KPN en Hetnet, geven de modems in bruikleen, je kunt ze dan ruilen en meestal betaal je alleen de verzendkosten ca 9 euro.
Is je modem geschikt voor draadloos, dan controleren of het draadloos wel aanstaat, ook dit kun je navragen bij je provider en kan je helpen om draadloos online te komen, dus draadloos te kunnen internetten.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:58

0ojannekeo0 schreef:
Maartje_M schreef:

En een router kan ik los kopen?

Ik heb werkelijk geen idee hoe dat allemaal zit. :o

dan wordt het erg lastig uitleggen hier hoe het allemaal werkt. heb je geen kennis in de buurt die er verstand van heeft. die heeft het in een kwartiertje gefixt. het enige probleem zou kunnen zijn dat je een nieuw modem met ingebouwde draadloos router moet aanschaffen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:55

Ben naar de winkel gegaan, heb router gekocht, en nu doet alles het!

iedereen bedankt..