bellen vanuit USA naar Frankrijk, graag advies!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Slotty

bellen vanuit USA naar Frankrijk, graag advies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:44

hoi bokkers,

ik ga op vakantie naar de USA en mijn vriend naar frankrijk. We gaan in dezefde periode, dus we hoeven elkaar zo kort mogelijk te missen, maar...
omdat we elke dag smsen, en toch ook af en toe willen bellen zijn we gaan zoeken maar we komen er niet uit.
Als ik mijn huidige nummer hou, en hij ook, bel en sms ik dus via NL naar frankrijk en dat ik het duurtste wat er maar is. Kost me 55 ct per smsje en ong 1,40 per min bellen. En dan moet hij betalen om gebeld te worden. Andersom is het dan hetzelfde, maar omdat hij in europa blijft kan hij door een bundel te kopen, goedkoop smsen.
Maar die aanbiedingen gelden niet voor buiten europa.

nou kan ik ook een simkaartje kopen, prepaid, in USA zelf en dan daarmee smsen en bellen. Dan kost het me wel 10 $cent om te ontvangen en 20$ cent om te versturen (smsjes).
Bellen kan ik via scype doen (20 eurocent per minuut).

Maar wat zou nou handig zijn voor hem? Zo'n aanbieding heeft meestal niet genoeg smsjes/minuten en daarbuiten is het heel duur. We smsen dus redelijk vaak, al moeten we nu wel minderen.

Hebben jullie een idee? Zijn er mensen die zo'n zelfde situatie hebben gehad? Vast wel :)
Tips enz, alles is welkom.

Bedankt hoor! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:45

Kun je niet gaan Skypen?
Zelf heb ik er geen ervaring mee maar het schijnt heel goedkoop te zijn en soms zelfs gratis?

Edit: ik zie dat je daar al bekend mee bent :D

Slotty

Re: bellen vanuit USA naar Frankrijk, graag advies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:52

hi,
ja maar omdat hij daar geen internet heeft kost dat wel geld (dan heet het skype-out). En dat is bellen, smsen kan geloof ik ook wel maar kost ook redelijk wat. En dan kan hij mij dus niet terug bellen oid, en kost het mij ook veel om gebeld te worden.

nog meer ideen? :)

Anoniem

Re: bellen vanuit USA naar Frankrijk, graag advies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:03

Bellen/smsen intercontinentaal is gewoon super duur. Het enige wat je zo'n beetje kan doen is òf minder contact houden, òf een hoge telefoonrekening voor lief nemen. :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:32

Als je in Amerika bent, koop je gewoon een telefoonkaart voor $5 (vind je in de grocery store, tankstation, hotel... eender waar), daarmee bel je 200 minuten naar Frankrijk, België, Nederland, ... Je hebt er ook van $10, $15 etc etc. Alleen is dat wel van vaste lijn naar vaste lijn. Naar een mobiel nummer heb je maar 10 à 15 minuten met $5. Zo doe ik het als ik in Amerika ben en dat is ook het meest voordelige. Met de vaste telefoon vanuit de hotelkamer (daarvoor word je niets extra aangerekend) naar een vaste lijn in België. Op die kaart staat een gratis 1800-telefoonnummer en een pincode. Je belt het 1800-nummer en geeft daar je pincode in, vervolgens 011 + landcode + telefoonnummer. Heel simpel.

Daarbij werken niet alle mobiele telefoons in Amerika, hier moet je telefoon triband zijn. Het gros van de telefoons in Europa zijn nl. standaard dualband.

En even wat minder contact hebben met je vriend is toch niet zo erg? Ik zit al meer dan 2 weken in Amerika en heb in tussentijd maar een keer of 5 met mijn vriend gesproken. Je kan ook andere communicatiemiddelen als e-mail, Facebook, Skype etc gebruiken. Een paar dagen/weken niet sms'en is niet slecht, op vakantie ga ik sowieso minder naar mijn telefoon grijpen om m'n vriend te sms'en.