Achterdocht..hoe zit dat bij jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Achterdocht..hoe zit dat bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 15:49

Hoi allemaal,

Ik heb behoorlijk last van achterdocht buien in een relatie. Ik wordt er zelf echt helemaal gestoord van..En dan vind ik dus iets wat ik eigenlijk niet wil lezen..ook al is het van 2 jaar terug en dan wordt ik helemaal gek. Kent iemand dit, ik wil dit helemaal niet, want ik vertrouw diegene in een relatie wel..maar die buien komen gewoon ineens opzetten..

Het is misschien een wazig verhaal..maar ik voel me nu poedersuiker dat ik dus de e-mail van mijn vriend heb gecontroleerd maar ik vond wel iets waar ik echt heel verdrietig nu om ben. Is dit dan gewoon achterdocht omdat ik wat aanvoel dat er iets niet klopt of is dit gewoon 'gestoorde' achterdocht..?
Want tot nu toe als ik zo'n bui had, vond ik altijd wel iets..

;( Ik baal hier zo ontzettend van en ik voel me echt gelijk belazerd terwijl het niet eens zo is..

quera

Re: Achterdocht..hoe zit dat bij jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:50

waarom moet je de email van je vriend controleren dan ?
omdat je hem niet vertrouwd?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:50

Ik ken het inderdaad, had dit ook bij mijn ex. En alles wat in mijn gedachte omging bleek ook nog eens te kloppen.

Met mijn huidige vriend heb ik er afentoe nog weleens last van. Echter niet meer zoveel als toen. Echt een heel stuk minder.
Hoe dat komt? Geen idee.
Ik denk ook niet dat je er iets tegen kunt doen.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 15:52

Nee ik weet het niet, ik kom ineens in zo'n bui dat ik niemand meer vertrouw en dan moet ik gewoon controleren of dat ik goed of fout zit..

Ik heb veel meegemaakt in relaties..en ik denk dat ik daar gewoon een giga deuk van heb opgelopen..

En inderdaad, ik heb het ook niet zo erg als dat ik het had, omdat ik super gelukkig ben met hem!!

Maar dan kom ik er achter dat hij dezelfde dingen zegt tegen mij als wat hij tegen zijn ex zei (Dat ie met me oud wil worden, en dat ie dat nog nooit heeft gevoeld enzo..)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:54

Is inderdaad niet leuk om te zien, maar wat maakt het uit? Hij heeft nu toch wat met jou en gaat toch niet meer met zijn ex scharrelen, niets om je druk over te maken. Maar ik herken het is erg vervelend. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:56

Daarom moet je de mail van je vriend ook helemaal niet lezen! Ga je je alleen maar poedersuiker door voelen denk Ik. En zijn ex is toch niet voor niets zijn ex, en jij ben toch niet voor niets zijn vriendin!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:05

lijkt me de juiste motivatie om samen oud te willen worden etc als je een relatie hebt.
dus niet verkeerd dat hij dat tegen haar zei, in die periode ging het dus goed tussen hun.
gaandeweg is (omdat het nu immers een ex is) gebleken dat je vriend en zijn ex niet bij elkaar pastten, en daarom zal het wel uit zijn.
zo gaat dat.
daarvoor heb je verkering.

ik zou me niet zo druk maken om ex-en (als ze maar wel uit zijn leven zijn),
huidige contacten die voor jou idee te ver gaan, dat vind ik meer reden tot 'achterdocht'.

het is wel vervelend, herken het wel dat het ineens kan oplaaien, en dan voel je je diep ongelukkig.
toch belangrijk om de basis van je leven in jezelf te hebben, zodat je emotioneel niet te afhankelijk wordt van een ander.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 16:11

Tuurlijk is dat de juiste motivatie..maar als tegen mij gezegd wordt dat het de eerste keer is dat hij zich zo voelt en ik zie ineens dat hij precies alles hetzelfde tegen zijn ex zei, dan ga ik twijfelen..hij liet me speciaal voelen door de dingen die hij zei, maar zo speciaal voel ik me nu niet meer..

En ik WIL het ook helemaal niet. Ik wil hem gewoon blindelings kunnen vertrouwen, maar in zo'n bui..MOET ik gewoon kijken van mezelf, ik wordt er gek van. ;(

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:05

Oh, ik herken dit heel erg.
Ik heb nu 3.5 jaar een vriend en heb precies hetzelfde als jou. Tegenwoordig is het minder, maar in het begin van de relatie had ik er heel erg last van. Ik denk gewoon dat het mijn eigen onzekerheid is, want ik vertrouw hem echt wel. Bij mijn vriend is namelijk helemaal niks om achterdochtig over te zijn, hij is zo trouw als een hond. En in zijn mailbox kijken doe ik ook wel eens ja. :o Alleen vind ik er (gelukkig) echt nooit iets in.
In het begin van onze relatie was ik ook heel snel bang dat hij me niet meer leuk vond ofzo. Als ie dan ook maar één keer bot of chaggerijnig deed, dacht ik meteen; 'Oh oh..' Ik weet echt niet waar dat vandaan kwam, want ik heb niet zoals jou dingen meegemaakt in relaties. Maar ik weet nu dat het goed tussen ons zit en dat hij gek op me is, dus tegenwoordig heb ik dat eigenlijk niet meer.
Ik vind het zelf ook heel vervelend dat ik dit heb en ik weet ook niet zo 1 2 3 hoe ik, of beter gezegd we, eraf moeten komen..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:29

Ik ken het ja, had het ook bij mijn ex (heb 2 jaar met hem gehad). Op de een of andere manier moest ik het van mezelf nakijken omdat ik het gevoel had dat er iets niet klopte. Heb toen ooit eens een mailtje gevonden van een meisje die die van vroeger kende. Ik ging ook welles op zijn msn als hij er niet was (had zijn wachtwoord gekregen). Om te kijken wie die allemaal in zijn msnlijst had staan.
Misschien komt dit omdat ik altijd dacht dat zijn ex hem nog leukvond, misschien was dat ook wel echt zo.
Maar bij mijn huidige vriend heb ik dit totaaaal niet!! Heb nog nooit iets van hem nagekeken en heb er ook geen behoefte aan. Dus het ligt denk ik grotendeels aan de persoon waarmee je een relatie hebt.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:31

Zo te lezen ben je in zijn inbox in zijn oude mailhistorie gaan pluizen? Op zo'n moment wíl je ook echt iets vinden, je zult waarschijnlijk net zo lang zoeken tot je weer wat hebt gevonden om je rot bij te voelen.. En als je weet dat in zijn mailbox oude berichten naar zijn ex staan is het ook makkelijk om je daarin mee te laten slepen.

Dat je zijn mailbox checkt vind ik sowieso maar raar. Ik ga in ieder geval er maar vanuit dat het niet stiekem is. Vraag hem gewoon zelf zijn oude berichten van en naar haar te wissen, weer een verleiding minder. :) Of gewoon zijn wachtwoord te wijzigen en toch prive te houden.

En verder gewoon jezelf een schop onder de kont verkopen bij zo'n bui hoor. Op zo'n moment vind je jezelf waarschijnlijk zielig en zit je vol zelfmedelijden, maar zielig ben je imo pas als je daar keer op keer aan toe wil geven..

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:40

Dit doe ik ook altijd hoor :P
En ik vertrouw mijn vriend 100% maar dat is omdat ik dus nooit iets vind. Ik check soms gesprekegschiedenis van msn :x (we hebben 1 pc) Maar nu check ik het nooit meer omdat ik toch nooit iets vind. Ja heel triest ik weet het. Ik weet nu zeker dat mijn vriend te vertrouwen is ! Je weet maar nooit hoor, mannen kunnen goed liegen... (Maar ook goed bewijzen wissen en dingen verbergen denk ik :Y) ) En ik zou ook e-mails naar zijn ex lezen hoor als hij die had altijd leuk om te weten he }>

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:47

Frozenstar schreef:
Nee ik weet het niet, ik kom ineens in zo'n bui dat ik niemand meer vertrouw en dan moet ik gewoon controleren of dat ik goed of fout zit..

Ik heb veel meegemaakt in relaties..en ik denk dat ik daar gewoon een giga deuk van heb opgelopen..

En inderdaad, ik heb het ook niet zo erg als dat ik het had, omdat ik super gelukkig ben met hem!!

Maar dan kom ik er achter dat hij dezelfde dingen zegt tegen mij als wat hij tegen zijn ex zei (Dat ie met me oud wil worden, en dat ie dat nog nooit heeft gevoeld enzo..)

ow ik heb dus echt precies hetzelfde! alleen ga ik niet zijn mail kijken oid.. maar ik kom ook wel eens dingen tegen van zijn ex.. kaartjes die ze hem gestuurd heeft met dat ze zoveel van hem houd blabla etc etc
had het er ook erg moeilijk mee

en die achterdocht heb ik ook af en toe nog.. dat heeft ook te maken met mijn verleden en exen.. probeer mer er overheen te zetten maar dat is zooooo moeilijk
maar ik denk dat het vooral de angst is om hem kwijt te raken.. niet dat er werkelijk ietts is want dat 'iets' maak je er zelf van.. denk (hoop) ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:49

jep.heel herkenbaar.
denk dat het een soort "zelfdestructie"is.
ik kan me meestal niet voorstellen dat iemand mij echt de moeite waard vind en ga dan redenen bedenken of zoeken(hoewel ik nooit mail check)om dit gevoel kloppend te maken.
want waarom zou iemand een relatie willen met mij?
dan kan ik er toch beter zelf al achter komen dat hij mij
bedriegt/voorliegt/niet leuk vindt/..... dan dat hij me dit aandoet en ik merk het niet?
in mijn geval reageer ik dan vaak ook enorm defensief en aanvallend om op die manier mezelf van tevoren al te beschermen.
better be the first one to beat than be beaten.
zoiets.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 06:52

Ik had dat aan het begin van onze relatie (inmiddels 8 maanden) ook. Gewoon puur om het feit dat ik hem nog niet zo goed kende als ik hem nu ken en dus ook niet wist wat ik en onze relatie voor hem betekende.

Nu heb ik het zo af en toe nog wel eens. Ik kan ook heel erg onzeker van mezelf zijn, en als ik weer zo'n bui heb ga ik aan alles twijfelen. Zo heb ik een vriendin die haar vriend al 3 keren heeft bedrogen op 3 jaren tijd, en als ik zie hoe zij alle drie de keren perfect voor hem verborgen houdt, begin ik soms ook te twijfelen.

Het probleem is ook gewoon dat mijn vriend oversociaal is en gelijk met iedereen begint te praten en goed met jan en alleman overeen komt. Maar dat houdt dan ook in dat hij te naïef is om te vermoeden dat andere meisjes misschien ook iets meer willen. Het heeft mij zo ook een paar felle ruzies gekost voordat hij inzag dat het niét normaal is dat andere meisjes met het uitgaan hem zijn nummer vragen en dat van hen geven.

Maar e-mails checken of bv. sms'jes lezen? Nope, doe ik nooit. Ik mag alles van hem lezen (en hij van mij), dat weet ik en hij ook, maar ik heb er absoluut geen behoefte aan.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:10

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten ....

Omdat je al zoveel heb meegemaakt ben je wantrouwig maar ik denk als ik dit zo lees dat hij je geen reden geeft voor wantrouwen. Dus kop op... kijk naar voren en niet terug want dan kom je altijd wel iets tegen wat je niet bevalt.
Je toekomst kan je sturen het verleden niet.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:18

Ik ken dat, ik heb het ook regelmatig. Ik probeer maar om het niet te doen, maar dat is echt moeilijk!

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:15

Ik ken het ook jammer genoeg!

Ik weet mijn vriend zijn wachtwoorden maar kijk eigenlijk nooit in zijn mail! Vaak zitten we saampjes achter de computer en dan kijkt hij zijn mail en kan ik ook meekijken!

Bij mij is het denk meer onzekerheid. Bang zijn dat hij iemand leukers tegen komt ofzo.
Het is nu wel minder hoor naar 1,5 jaar maar ik heb het ook nog wel is!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:20

Mijn vriend heeft er ook last van.
Ik heb het zo met hem afgesproken dat hij alles mag controleren bij me, alles mag!
Maar hij moet het me wel elke keer eerlijk vertellen, en uitleggen waarom hij het gedaan heeft. Zodat hij er zelf over de logica moet nadenken en we er ook over kunnen praten.
Ik heb het idee dat het al een stuk minder is geworden.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:16

Ik herken het ook moet ik eerlijk zeggen :o Al check ik geen emails enzo, maar heb wel vaak buien dat ik vreselijk bang ben dat er dingen zijn of gebeuren. Heb een aantal relaties gehad waarin het goed mis ging en dat heeft mijn zelfvertrouwen enorm geschaad.
Gelukkig wordt het steeds minder nu we al een tijd bij elkaar zijn en net een huis hebben gekocht samen. Maar als hij met vrienden gaat stappen, moet ik nog wel eens slikken, terwijl ik weet dat hij te vertrouwen is :j

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:39

Ook voor mij is dit heel herkenbaar, helaas.
Achterdocht, jaloezie, etc.

Ik denk dat dit voorstroomt uit je eigen onzekerheid.
Althans, dat heb ik deels.

Mijn vriend is best goed bevriend met zijn exen, en dat maakt me soms heel onzeker.
Er hoeft maar dít te gebeuren, en hopla; ik zit weer in een dipje.
Zie ik een kaartje staan op z'n bureau wat er laatst nog niet stond, moet ik dat lezen.

Zo stond er ooit een kaartje van een goede vriendin van hem, toen hij net uit het ziekenhuis kwam; 'Beterschap. Dikke kus, Dees'.

Nou, dan voel ik alweer zo'n vlaag van jaloezie en nare gevoelens en gedachten naarboven komen.
Heel vermoeiend, voor ons beiden, en het vreet veel energie.

Wat het voor mij soms moeilijk maakt, is dat mijn vriend een bijzonder 'sociale' jongen is.
Hij geeft 'vriendinnen' en meiden die hij goed kent haast standaard 3 zoenen, en een knuffel.
Dat hóeft toch niet?
Ik denk dat hij onbewust toch verkeerde signalen afgeeft aan meiden.
Maar dat doet hij niet met opzet, dat weet ik.
Maar toch, ik voel me er rot om.

Zo was er een aantal jaren geleden wat.
We gingen met een grote groep naar de kermis.
Op een gegeven moment zegt mijn vriend tegen mij: 'Wacht even'.
Prima, dus hij loopt naar een mooie, blonde meid (had in mijn ogen alles wat ik níet had), en begroette haar met: 'Hee, schoonheid!'.

:\

Dat heeft toen veel met mij gedaan.
Punt één; omdat hij dat altijd tegen míj zei, en punt twee; omdat ik vond dat het er iets té enthousiast uit kwam.

Dat zijn zulke kleine dingetjes, maar voor mij zijn die dan heel groot.
Dat bevestigt mijn jaloerse gevoel, en daardoor krijg ik soms rotte gevoelens en gedachten.

Maar communicatie doet wonderen.
Praat erover met je vriend, als hij wat doet waar jij je niet fijn bij voelt.
Communicatie is de sleutel tot praktisch alles. :)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:05

Ik ben zoo jaloers.. Altijd al geweest ook. Met mn huidige vriend (bijna 10 maanden samen) heb ik het ook soms nog, terwijl ik wéét dat ik heb 100% kan vertrouwen. Het zijn die grieten die ik niet vertrouw xD ! Maar goed. Wat ik met hem wel heb, en met exen niet.. Haha dit is echt ziekelijk. De gedachte alleen al dat hij ooit een ander meisje heeft gekust zoals hij mij kust, daar wordt ik zo enorm ongelukkig van. Wat ik zelf stom vind, komaan, ik heb zelf ook genoeg vriendjes voor hem gehad! Nu ja, jaloezie bewijst alleen maar dat je iemand graag ziet.. Nu nog leren het in de hand te houden ;)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:01

Ik vertrouw vriendje wel, alleen zijn volgelingen iets minder :')
Maargoed, hij werd op vakantie letterlijk besprongen door een schijnbaar heeeel knap meisje en heeft haar heel snel van zich af geduwd en zich uit de voeten gemaakt, dus het zal wel goed zitten. :))