Foutje internetshop, geld teruggeven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Foutje internetshop, geld teruggeven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 13:39

Paar weekjes terug bestelde ik een dvd. Na 1 1/2 weke kreeg ik de dvd, maar wat schetst mn verbazing ik kreeg er 2 (2 afzonderlijk verstuurd pakketjes, maar dus wel 2 keer dezelfde dvd)
Ik dus op de website gekeken hoe en wat ik moest doen. Gewoon terugsturen naar een antwoordnummer (=gratis) plus je moet een reden opgeven. Ik op de achterkant van het pakket geschreven, product 2 maal ontvangen.
Oke de ene dvd gewoon netjes betaald, de ander was dus op dat moment terugverzonden. Kreeg na een paar dagen een mailtje met daarin dat ze het jammer vonden dat de dvd foutief was. Gewoon zo'n standaard mailtje, niks bijzonders.

Zit ik net op ING te kijken zie ik dus dat ik het geld van die betaalde dvd dus heb teruggekregen. Beetje dom want ik heb gewoon netjes betaald voor 1 dvd.

Wat zal ik nu doen. Netjes dat tientje teruggeven of doen alsof mn neus bloed. Ik heb netjes opgeschreven dat die dvd dubbel was opgestuurd. Fout ligt dus bij hun.

Anoniem

Re: Foutje internetshop, geld teruggeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:44

gewoon lekker ijsje van kopen ;)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 13:49

:') heb ze net gebeld en weer snapte ze me niet. Weer uitgelegd en nu neemt een andere afdeling contact met mij op. Ik neem aan dat zij gaan zeggen dat ik dat tientje weer terug moet gaan betalen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:51

waarom doe je zo veel moeite? ^^
je was al zo aardig om dat dvdtje terug te sturen, en niet meteen door te verkopen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:55

Als ze het niet snappen na je telefoontje dan zouden ze het bij mij ook al vlug hebben af gedaan, maar als ze nu niet terugbellen moet je niet verbaasd opkijken als je ter zijner tijd een betalingsherinnering ontvangt van de boekhouder. Vaak werken afdelingen op dat gebied een beetje langs elkaar heen en als de boekhouder alles op orde gaat brengen komt het toch ineens uit.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:56

ik had er toch ook niet zoveel moeite voor gedaan hoor...als ze een goede administratie hebben komen ze vanzelf nog wel om dat tientje en anders hebben ze pech....

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:59

Mochten ze geen contact meer met je opnemen dan zou ik het erbij laten en het geld gebruiken om er bv een ijsje van te halen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:29

werken volgens mij n iet echt de snuggerste mensen..
zou gewoon ff afwachten tot je van hun wat hoort :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:52

Ik vind het niet meer dan normaal, dat je de DVD hebt teruggestuurd en ook dat je geprobeerd hebt om uit te leggen wat er mis is gegaan. Ik weet dat velen dat waarschijnlijk niet zouden doen, maar ik vind het heel erg netjes van je dat je dat wel doet.

Als er echter bij hun geen begrip komt voor de situatie, zou ik het lekker laten zitten.

Wie weet, word je nu teruggebeld door de juiste afdeling en kun je het netjes afhandelen, zoals je plan ook was.
Wie weet word je niet meer teruggebeld en dan zou ik zeggen, jij hebt de moeite genomen om het goed te regelen en dan hadden ze zelf beter op moeten letten.

Wij hebben hier een keer een pakketje voor iemand gehad op ons adres geadresseerd, maar een geadresseerde die hier helemaal nooit gewoond heeft, laat staan nu nog woont.
Wij dus op internet dat bedrijf opgezocht, mail naar de klantenservice gestuurd met de situatie uitgelegd. Kwam maar geen antwoord op, pakket stond maar in de woonkamer.

Uiteindelijk kregen we een brief van de organisatie die het pakket verstuurd had, dat het foutief bij ons was aangekomen, of we het terug wilden sturen (zat een adressticker bij met een antwoordnummer, zodat het ons niets zou kosten), zonder enige verwijzing naar onze mail, vraag me dus af of die wel gelezen is...
Maar goed, pakket netjes teruggestuurd, komt er een maand later ofzo een rekening van dat bedrijf, zonder geadresseerde, maar alleen ons adres, of we even wilden betalen.

Dat hebben we niet gedaan, immers, wij hadden er nooit iets besteld, bovendien was de rekening aan niemand gericht.
Die rekening hebben we retour afzender gestuurd met de mededeling dat die foutief geadresseerd was, aangezien we niets besteld hadden bij die firma.

Daarna nooit meer iets van gehoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:28

Asyaa schreef:
gewoon lekker ijsje van kopen ;)

groooooooooooot ijsje!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:30

Ik zou even een mail sturen en het geld wel netjes terugstorten.
Als zij het 2x zouden afschrijven of jij maakt het per ongeluk 2x over verwacht je toch ook dat ze het terug storten?
Wel zo netjes ;)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:32

Ik zou het hier ook bij laten . Nogal dom van deze organisatie. Getuigd van een slechte administratie ;)

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:04

Je bent te goed voor deze wereld ;). Gewoon het hierbij laten..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:08

Zou het hierbij laten, blijkbaar willen ze het niet snappen ;) Jij hebt in ieder geval je best gedaan..

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:11

Zou het er ook gewoon bij laten, getuigd niet echt de slimheid van het personeel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:13

Ik zou het ook teruggestuurd hebben en er een telefoontje aan besteed hebben, maar dan houdt het op hoor. Moeten ze hun administratie maar op orde hebben en iemand aan de telefoon zetten die even mee kan denken.
Je hebt er wat mij betreft genoeg aan gedaan. Verder zou ik het er bij laten.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:15

TERUGGEVEEEEN!! :P
Hahaha welnee... jammer voor hun en als ze er ooit nog eens achter komen door de administratie goed bij te gaan houden; jou treft geen blaam... je hebt je best gedaan.. Op naar de IJscoman :D !!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 21:37

Asyaa schreef:
waarom doe je zo veel moeite? ^^
je was al zo aardig om dat dvdtje terug te sturen, en niet meteen door te verkopen

Omdat ik dan zo'n Phoebe achtige reactie krijg: Not mine

:')

Bedankt voor de reacties, heb nog niks gehoord van ze

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 15:20

Nou heb deze week een mail gekregen dat er een fout is gemaakt bij het inpakken van de bestelling dat ik daarom dus 2 dvd's had ontvangen. Dat ik er dan natuurlijk 1 had geretouneerd en dat ik geld had teruggekregen wat eigenlijk niet de bedoeling was. En dus de vraag of ik het weer wilde betalen.
Prima gedaan.

Maar nu ontving ik gister een mail met daarin het verzoek om €1,95 te betalen voor de gemaakte verzendkosten van die dvd.

Beetje apart want de verzendkosten zaten bij de andere dvd (was een bestelling van 2 verschillende dvd's) en zijn dus gewoon betaald.

Ik koop eigenlijk vrij veel bij deze webshop en nog nooit is zoiets gebeurd. Ze doen nu ineens alsof ik de boeman ben en mn rekeningen niet betaal :(
Heb een mailtje teruggestuurd dat ik het niet vind kunnen dat, na het toegeven dat ik onterecht geld heb ontvangen, ik behandeld word als een wanbetaler. Want op zo'n manier is het 2de mailtje opgemaakt.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:28

Wat een belachelijke lui zeg ...

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:32

inderdaad een beetje belachelijk, want de fout ligt bij hun...

gaat het soms om de webshop van kruidvat, want daarmee heb ik een gelijkaardig verhaal... alleen had ik er 4 teveel :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 15:33

Nee om Bol.com

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:34

nou gaat wel lekker dus, heb zelf nog nooit problemen gehad bij bol maar vind dit wel een beetje krom..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:37

Heb ook nog geen problemen gehad met bol maar ik vind het niet kunnen dat je ook nog eens extra verzendkosten moet vergoeden wanneer zij de fout maken :n

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:38

Nou ze konden mij de pot op. Zij maken een fout :n
Ik vind dat je al meer dan genoeg hebt gedaan door de DVD terug te sturen en te bellen dat er iets mis is gegaan.