Ik zit namelijk met het volgende probleem:
Mijn grootvader heeft een huis dat verhuurd werd. De huurders hebben echter nooit omgekeken naar de (heeel grote) tuin met als gevolg dat dit een halve wildernis geworden is. De huurders zijn weg, en ik ben nu bezig om die tuin weer een beetje toonbaar te maken. Nu blijkt alleen dat die mensen ooit het idee hebben gehad om enkele bomen in die tuin om te hakken. Maar ze hebben wel de wortels laten zitten en die wortels zijn beginnen rotten.
Dit heeft als gevolg dat er nu twee grote bruine plekken in het gras zitten, met een doorsnede van 1 meter, met in het midden nog een rotte knoest van wat ooit een berk geweest is.
Dit oogt natuurlijk niet mooi en bovendien is het een ramp wanneer je het gras maait omdat de grond niet effen is. Nu vroeg ik me af: is er een manier om die wortels uit de grond te halen? Of moet ik die gewoon laten zitten en laten verder rotten, in de hoop dat ze volgend jaar verteerd zijn? Of gaan die rotte gras-plekken juist nog verder uitbreiden omdat ik de boel laat zitten?
Ik had eigenlijk het idee om er een tuin-aannemer of iets dergelijks op los te laten, maar mijn vader heeft het liever niet... dus ik vrees dat ik het op de een of andere manier zelf ga moeten oplossen
Flink karwei, maar dat is waarschijnlijk ook dé reden dat de vorige huurders de klus naast de stam omhakken niet hebben afgemaakt.
denk dat hij dat nog wel zou zien zitten.