Vraag over wacom tekentablet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

Vraag over wacom tekentablet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 22:42

Ik weet niet of hier al een topic van is.(Ik kon niks vinden)
Ik wil graag een tekentablet. Nou ja, ik zit er over te denken. Ik zag het op school, en het zag er erg leuk uit.
Ook wil ik graag nieuwe dingen doen op tekengebied. En digitaal kan je gewoon héel veel.

Dus zat ik zo eens te kijken. En toen kwam ik wel op wat sites, waar je ze kan bestellen.
de prijzen gingen uiteen van 80 euro tot 480 euro.
Té duur mag het bij mij niet worden.
Maar waar moet je op letten als je zo'n tablet aan wil schaffen?
En welke heb jij?

Xx Spriet
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 20-07-09 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast, een vraag [TAG] is niet nodig.

TinkerTom

Re: [?vraag]wacom tekentablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 07:06

Zoals ik in pb al schreef, ik zou lekker beginnen met een goedkope tablet, die van mij koste welgeteld 27 euro (bij de aldi destijds) en werkt prima, zeker om mee te beginnen, duurdere tablets werken fijner maar is zonde als het je uiteindelijk toch niet ligt...

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 10:07

Citaat:
Bamboo One is een ideaal tekentablet voor nieuwe gebruikers die de mogelijkheden van een pentablet willen ontdekken. Het zilverkleurige ontwerp van het pentablet en de pen bieden een gemakkelijke en intuitieve manier om te werken met de computer. Bamboo One maakt het mogelijk om een persoonlijke noot toe te voegen aan digitale foto’s, uitnodigingen, verjaardagskaarten en e-mails. Bamboo One wordt geleverd met ArtRage 2.0, een stijlvol en makkelijk te gebruiken software.

Dit heb ik kunnen vinden,
Maar als je daar mee wil tekenen, kan dat dan alleen op het formaat van dat tablet, of kan je ook in uitzoomen? Miss rare vraag, maar wel handig om te weten xD

__Karlijn__

Re: Vraag over wacom tekentablet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:18

ja, op de bamboo one zit een knop waarmee je kunt in en uitzoomen :)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:39

Mijn mening/ervaring (ik heb inmiddels alle types tabletten van Wacom uit kunnen proberen :D ):

Wacom Bamboo Fun
Mooie beginner, niet heel duur maar mist iets in gevoeligheid als je wilt tekenen. Beter geschikt voor fotobewerking.

Wacom Intuos
Beste tablet om mee te tekenen, duurder dan de bamboo maar daarvoor krijg je ook wel 2 keer zoveel drukpuntgevoeligheid voor terug

Wacom Cintiq
Tablet screen, dus een scherm waar je op tekent. Ontzettend fijn werken maar ook ontzettend duur.

Met andere wacom tabletten en andere merken kun je imo niet het optimale uit je werk halen. De Intuos en Cintiq zijn speciaal gemaakt voor het tekenen op de pc en zijn daarom dus ook de beste.

Zelf ben ik begonnen met een Wacom Graphire, de voorloper van de Bamboo Fun. Heb nu een Intuos en hoop binnenkort een eigen Cintiq aan te kunnen schaffen. Allemaal op A5(wide) formaat, groter of kleiner vind ik niet fijn werken maar dat is persoonlijk ;) .

Maar bedenkt je vooral dat een tablet enkel een medium is en niet een wondermiddel waarmee iedereen ineens kan tekenen. Met een kleine slechte tablet kan ik er ook nog een prachttekening uit halen maar voor gebruiksgemak en optimale pencontrole kun je toch echt beter meteen een goede nemen.
Dus bedenk goed waarom je het wilt en wat je ermee wilt bereiken voor je iets koopt wat je later toch weer moet upgraden of dat je er juist niets mee kunt ;) .

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 13:56

IcePrincess schreef:
Mijn mening/ervaring (ik heb inmiddels alle types tabletten van Wacom uit kunnen proberen :D ):

Wacom Bamboo Fun
Mooie beginner, niet heel duur maar mist iets in gevoeligheid als je wilt tekenen. Beter geschikt voor fotobewerking.

Wacom Intuos
Beste tablet om mee te tekenen, duurder dan de bamboo maar daarvoor krijg je ook wel 2 keer zoveel drukpuntgevoeligheid voor terug

Wacom Cintiq
Tablet screen, dus een scherm waar je op tekent. Ontzettend fijn werken maar ook ontzettend duur.

Met andere wacom tabletten en andere merken kun je imo niet het optimale uit je werk halen. De Intuos en Cintiq zijn speciaal gemaakt voor het tekenen op de pc en zijn daarom dus ook de beste.

Zelf ben ik begonnen met een Wacom Graphire, de voorloper van de Bamboo Fun. Heb nu een Intuos en hoop binnenkort een eigen Cintiq aan te kunnen schaffen. Allemaal op A5(wide) formaat, groter of kleiner vind ik niet fijn werken maar dat is persoonlijk ;) .

Maar bedenkt je vooral dat een tablet enkel een medium is en niet een wondermiddel waarmee iedereen ineens kan tekenen. Met een kleine slechte tablet kan ik er ook nog een prachttekening uit halen maar voor gebruiksgemak en optimale pencontrole kun je toch echt beter meteen een goede nemen.
Dus bedenk goed waarom je het wilt en wat je ermee wilt bereiken voor je iets koopt wat je later toch weer moet upgraden of dat je er juist niets mee kunt ;) .

Wow IP dankjewel!
Maar ik wil nu nog niet een hele uitgebreidde.

Ik snap dat je niet in éen keer super goed kan tekenen met een tekentablet, Maar het lijkt me leuk om mijn tekenkunsten uit te bereidden op de computer. Daar is dit dus een prima medium voor.
Maar ik weet niet zeker of dit écht iets voor me is.
Dus vind ik het eigenlijk zonde om meteen een dure aan te schaffen, terwijl ik het misschien niet ga gebruiken, omdat ik het tóch niks vind.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:17

[UK] > [TV]

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:36

Oh, Sorry, 'K wist niet dat het hier moest.