Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Citaat:Bamboo One is een ideaal tekentablet voor nieuwe gebruikers die de mogelijkheden van een pentablet willen ontdekken. Het zilverkleurige ontwerp van het pentablet en de pen bieden een gemakkelijke en intuitieve manier om te werken met de computer. Bamboo One maakt het mogelijk om een persoonlijke noot toe te voegen aan digitale foto’s, uitnodigingen, verjaardagskaarten en e-mails. Bamboo One wordt geleverd met ArtRage 2.0, een stijlvol en makkelijk te gebruiken software.
):
.
. 
IcePrincess schreef:Mijn mening/ervaring (ik heb inmiddels alle types tabletten van Wacom uit kunnen proberen):
Wacom Bamboo Fun
Mooie beginner, niet heel duur maar mist iets in gevoeligheid als je wilt tekenen. Beter geschikt voor fotobewerking.
Wacom Intuos
Beste tablet om mee te tekenen, duurder dan de bamboo maar daarvoor krijg je ook wel 2 keer zoveel drukpuntgevoeligheid voor terug
Wacom Cintiq
Tablet screen, dus een scherm waar je op tekent. Ontzettend fijn werken maar ook ontzettend duur.
Met andere wacom tabletten en andere merken kun je imo niet het optimale uit je werk halen. De Intuos en Cintiq zijn speciaal gemaakt voor het tekenen op de pc en zijn daarom dus ook de beste.
Zelf ben ik begonnen met een Wacom Graphire, de voorloper van de Bamboo Fun. Heb nu een Intuos en hoop binnenkort een eigen Cintiq aan te kunnen schaffen. Allemaal op A5(wide) formaat, groter of kleiner vind ik niet fijn werken maar dat is persoonlijk.
Maar bedenkt je vooral dat een tablet enkel een medium is en niet een wondermiddel waarmee iedereen ineens kan tekenen. Met een kleine slechte tablet kan ik er ook nog een prachttekening uit halen maar voor gebruiksgemak en optimale pencontrole kun je toch echt beter meteen een goede nemen.
Dus bedenk goed waarom je het wilt en wat je ermee wilt bereiken voor je iets koopt wat je later toch weer moet upgraden of dat je er juist niets mee kunt.