Hoe ga jij met complimenten om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Hoe ga jij met complimenten om?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 16:48

Hallo bokkers :wave:

Ik bedacht het me net eens, hoe gaan jullie bokkers met complimenten van andere mensen om?
Dus als ze bijvoorbeeld zeggen 'Joh je ziet er echt leuk uit vandaag! '

Waarom ik dit vraag, ikzelf heb er ontzettend veel moeite mee als ik een compliment krijg, tuurlijk het is hartstikke leuk als je een compliment krijg maar ik weet gewoon niet wat ik erop moet zeggen en welke houding ik moet aannemen zodra iemand iets leuks zegt.
Zijn er nog meer bokkers die hier last van hebben? :+

(als dit verkeerd staat, of als er al een topic over is, dan hoor ik het wel)

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:49

Ik lach heel breed, zeg dankjewel en geef een compliment terug. Ik vind het leuk om complimenten te krijgen en nog leuker om ze te geven :)
Laatst bijgewerkt door Denise op 19-07-09 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Hoe ga jij met complimenten om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:51

Ik ben altijd bang dat iemand sarcastisch is en daarop is mijn antwoord dus ook gebaseerd.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:51

Als iemand zegt 'wat zie je er leuk uit vandaag' heb ik van nature de neiging om te zeggen: 'gisteren niet dan?' :D
Maar inmiddels heb ik ook geleerd dankjewel te zeggen en terug te complimenteren. ;)

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:52

Ik voel me dan ook altijd een beetje ongemakkelijk. Meestal zeg ik 'dankje' en glimlach

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:52

Nueve schreef:
Ik ben altijd bang dat iemand sarcastisch is en daarop is mijn antwoord dus ook gebaseerd.

Voor mij hetzelfde.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:55

Ik kan daar ook absoluut niet mee omgaan.
Probeer wel om "dankjewel" te zeggen en wat terug te zeggen maar lukt nog niet altijd. Heb helaas niet zo'n positief zelfbeeld.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:38

Denise schreef:
Ik lach heel breed, zeg dankjewel en geef een compliment terug. Ik vind het leuk om complimenten te krijgen en nog leuker om ze te geven :)

Hetzelfde eigenlijk. Soms kan ik er minder goed mee omgaan, vooral als het een erg afgezaagd compliment is (goh, wat is je haarkleur mooi zeg! Alsof ik dat niet al 1000x heb gehoord). Maar dan nog probeer ik gewoon bedankt te zeggen en te glimlachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:46

Hermelijn schreef:
Denise schreef:

Hetzelfde eigenlijk. Soms kan ik er minder goed mee omgaan, vooral als het een erg afgezaagd compliment is (goh, wat is je haarkleur mooi zeg! Alsof ik dat niet al 1000x heb gehoord). Maar dan nog probeer ik gewoon bedankt te zeggen en te glimlachen.

:? Vind ik een beetje een rare opmerking..
Als mensen het nou oprecht mooi vinden en een complimentje erover willen maken, is dat toch leuk?! Kijk, dan heb ik het niet over jongens die in de disco naar je toekomen van "wat een mooie blauwe ogen heb jij", terwijl je bruine ogen hebt. :7 :D

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:47

ik voel mij er ook altijd ongemakkelijk bij,
de laatste tijd lach ik gewoon, zeg dankje (ik ontken het iig niet meer zoals vroeger :o)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:48

Naomi_unique schreef:
Ik voel me dan ook altijd een beetje ongemakkelijk. Meestal zeg ik 'dankje' en glimlach

Hier hetzelfde :D

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:53

Denise schreef:

Jaaa dat doe ik ook :P

Ik kon er vroeger ook nooit zo mee om gaan, en kreeg je er eerder een heel verhaal te horen dan een 'dankje'

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:55

ik werd er altijd superverlegen van...liefste kroop ik dan ergens weg als iemand me een complimentje gaf.. :o
en nu?
lekker man, en ik geef ook veel complimentjes weg
Laatst bijgewerkt door ellepel op 19-07-09 17:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:55

Nueve schreef:
Hermelijn schreef:

:? Vind ik een beetje een rare opmerking..
Als mensen het nou oprecht mooi vinden en een complimentje erover willen maken, is dat toch leuk?! Kijk, dan heb ik het niet over jongens die in de disco naar je toekomen van "wat een mooie blauwe ogen heb jij", terwijl je bruine ogen hebt. :7 :D

Dat is de eerste keer leuk. De tweede keer ook nog wel. Als er voor de 20e keer een onbekende op je af komt die zegt 'wat een mooi haar heb jij' begint het vervelend te worden. En na de 100e keer heb je zoiets van, jaja, het zal wel, ik weet het nou ondertussen wel. Als je het zo vaak hoort, is het niet meer leuk ;)

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:56

Ik lach, reageer spontaan, en zeg 'dankjewel'.

En complimentjes geven vind ik inderdaad ook erg leuk.
Fijn om te zien dat mensen soms helemaal kunnen stralen door een simpel, lief woordje of klein gebaar. :)

Dat doet me goed.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:00

@ Hermelijn:

Jouw redenatie kan ik dus echt niet volgen.

Goed, als het telkens één bepaald persoon was die constant hetzelfde complimentje gaf; okee.
Daar kan ik nog wel enigszins inkomen.

Maar als een onbekend persoon iets leuks over je haren zegt (en al zou ik dat 10 keer gehoord hebben, so what?) zou mij dat toch absoluut goed doen, en toch wel tenminste een kleine glimlach op mijn gezicht toveren. :)

Maar goed, dat ben ik.

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:03

Meestal zet ik ook een brede grijs op, en zeg ''dankjewel!''.

Ik kreeg gisteren nog een leuk compliment op de koers.
Een meid zei; ''Oh, jij bent dus Elianna! Ik had je al op hyves opgezocht. Knap meisje ben jij zeg! Zo lief en onschuldig glimlachje!''

Vond ik erg leuk om te horen natuurlijk! :)

Ook vind ik het wel leuk om complimentjes te geven.
De reactie van mensen daarop is altijd zo leuk!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:04

Haha ja iedereen vraagt constant aan mij of ik mijn haar lichter heb geverfd (er kwam er ook een aan met donkerder?), nja goed. Verschillende mensen en steeds hetzelfde antwoord, maar ze zeggen dat het leuk staat dus ik vind het leuk om te horen. Als het steeds van dezelfde zou zijn is het vrij irritant vind ik

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:07

Vind ik onzin Hermelijn. Ik krijg ook heel vaak complimenten over mijn haar en ben er dolblij mee! Het is geverft maar iedereen denkt altijd dat het mijn natuurlijke kleur is :D Complimentjes kan je nooit te vaak horen.

Zal er zelf nooit om vragen, maar mensen mogen tegen mij altijd dezelfde maken ;)

Bedoel Hermelijn, dat compliment mogen ze dus niet meer maken dus heb je liever helemaal geen complimenten meer?

Maar even ontopic: Ik lach, zeg Thanks jij ook! of gewoon Dankjewel, leuk dat je dat vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:09

Ik zeg altijd dankjewel, en moet er ook wel bij lachen, complimentjes zijn leuk.
Ik geef niet direct een compliment terug, dat vind ik zo nep, alsof het een moetje is. Maar als ik echt vind dat iemand er leuk uitziet (oid) dan zeg ik dat zeker :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:10

ik accepteer, relatieveer...... en overdenk complimenten........... naast dat ik dat heel leuk vind om te horen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:14

Ik krijg bijna nooit complimentjes... ;(

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:15

ik lach en zeg: dankje! en geef een compliment terug.

wel kan ik er niet tegen als mensen dan zeggen: 'neejoh, dat valt wel mee.' dat ze het compliment niet aannemen.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:18

Ik heb roodachtig haar,en omdat het de haarkleur is die het minst voorkomt vinden mensen het vaak mooi,tenminste dat gevoel heb ik.Ik herken me wel een beetje in Hermelijn,maar toch vind ik het nog altijd fijn om te horen als iemand het mooi vindt.Ik ben er zelf namelijk niet zo blij mee :')

horselove154

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:19

Ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen maar meestal zeg ik wel gewoon dankjewel...
Ik werd er vroeger altijd erg verlegen van maar dat is ook al minder aan het worden.