[SITE] onze nieuwe cattery website

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

[SITE] onze nieuwe cattery website

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 10:21

De website van onze cattery was al een paar jaar beschamend out of date.
Nu we er een nieuwe kater bij hebben en het eerste poesje is gedekt werd het toch eens tijd om hier iets aan te doen.

Een goede vriend van ons heeft het design gemaakt en mijn vriend heeft hem gebouwd.
Hij moet verder nog inhoudelijk volledig worden gevuld, maar hoor graag vast wat jullie ervan vinden voor eventuele verbeteringen.

http://www.abyforest.nl

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:27

Ik vind 'm buitengewoon mooi :j Het enige technische puntje is dat de 'onfocus'-acties het onmogelijk maken om met het toetsenbord te navigeren. Jammer, en niet helemaal nodig. Verder vind ik de balk onderaan (de groene, met externe links) wat overheersen, die mag van mij iets subtieler, maar in eerste instantie ben ik vooral onder de indruk van de zeer goed uitgewerkte, prettige en elegante layout!
Een voorbeeld voor veel websites: maar al te vaak willen sites mooi zijn waardoor de tekst niet meer leesbaar is, maar deze site is heel leesbaar EN heel mooi. (Het kan dus wel! :j )

PS: zou ik mogen vragen met welk systeem je vriend deze site gemaakt heeft? Ik neem aan dat er iets van een CMS achter zit, waardoor je wel vrij makkelijk tekst en nieuwsberichten toe kunt voegen?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 13:01

Bedankt voor de kritieken en complimenten.
Heb even nagevraagd waarom hij die onfocus actie doet zoals ie hem doet. Hij vindt het lelijk als er in een mooi design zo'n stippellijn selectiekadertje om een navigatie image komt als je erop klikt. Hij had er echter nooit bij stilgestaan dat keyboard navigatie dan niet werkt, dus tnx voor de tip.

Het ontwerp is gemaakt door een vriend van ons (hij doet vrijwel alle designs voor sites van de klanten van mijn vriend) in Photoshop.
Mijn vriend maakt dan van dat layered photoshop bestand images die bruikbaar zijn in de html en bouwt de site in html code. Als html editor gebruikt hij Homesite en verder ruim 10 jaar ervaring met specifiek dit werk.

Ik maak normaal gezien vanaf dit punt als dat in de opdracht zit de site dynamisch en bouw een op maat gemaakt cms.
Ik denk dat ik voor het nieuws, onze katten en het fotoalbum een simpel cms bouw. Waarschijnlijk integreer ik een wordpress blog in het nieuws gedeelte, maar ben ik nog niet helemaal uit.

Edit: wat betreft die groene balk zijn we met je eens. Toch eens kijken of we er iets aan kunnen veranderen dat verbetering geeft, maar de ervaring leert dat als we gaan veranderen we uiteindelijk toch altijd weer terug komen op de keuze van deze designer.

Mireille

Re: [SITE] onze nieuwe cattery website

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:32

Je mag op [UK] alleen eigenwerk plaatsen. Omdat het design niet van jezelf is verplaats ik dit topic even naar [LN]. Daar is het dan meer op zijn plaats.

[UK] > [LN]