Asociale buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Asociale buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 02:09

Gutsakke zeg, ik word echt gek hier. Kan mezelf niet eens verstaan, laat staan horen denken ..

Was om 23.00 uur eindelijk dat schijt gebonkt van extrema outdoor afgelopen, dat 12 uur heeft geduurd. Denk je te kunnen gaan slapen, omdat je morgen vroeg op moet.

NIET DUS, besluit de buurman een tuinfeest te houden
en HOE. KEI harde myuziek, kan mezelf of niemand verstaan, dus heb vanaf 23.00 uur nog geen oog dicht gedaan |(

Ik barst van de koppijn, heb het stikheet, maarja raam kan niet open (daar slaap ik met mijn hoofd) want anders wordt ik mijn bed letterlijk uitgeblazen.

Tis verdomme 3 uur!!
En ze hebben niet eens aangekondigd of even netjes laten weten dat ze feest hebben.
Als ik dat geweten had, was ik niet thuis gaan slapen!

Goed Extrema Outdore kan ik mee leven, die hebben netjes een briefje rondgedaan, met excuses, sorry voor de overlast ed.
En die maken "maar" van 11 tot 23.00 uur herrie, dus vanaf 23.00 uur zou je elkaar weer moeten kunnen verstaan.

Nou mooi niet dus want mijn buurman heeft nog altijd feest, tis hier net een kroeg. Kan uitgaan in ons eigen huis.

Iemand een biertje?

zucht

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 02:12

Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt.
Ik heb dat in mijn vorige huis ook vaak gehad. Echt vreselijk frustrerend. Sterkte en hopelijk kun je toch nog een paar uurtjes slaap mee pakken!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 02:13

politie bellen?

Ik zal woest worden als mijn buren dat mij zouden flikken :(

Saul

Re: Asociale buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 02:16

Politie bellen vind ik een beetje ver gaan, en ik ga er nu ook niet met mn verotte hoofd stampij lopen maken.

Maar geloof maar dat ze het nog te horen krijgen.

Pff, die wonen hier net een blauwe maandag, lekkere indruk zeg!
Als ze nou van te voren aangekondigd hadden van hey joh luister eens dan en dan hebben wij feest.

Dan alla, had ik er nog mee kunnen leven. Al staat de muziek wel errug hard.

Heb o.a al tom jones, michael jackson, britney spears, de spice girls, tiesto en vele andere voorbij horen komen..

Roluik dicht, ramen dicht, ventilator aan, maar tevergeefs..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 02:19

Inderdaad, een keer een feestje moet kunnen. Als het een aangekondigd feestje is, is het een heel ander verhaal.
Dit is gewoon ontzettend balen voor je. Kan me ook wel voorstellen dat je niet meteen de politie wil bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 02:19

Hup, politie bellen. ;) Wakker liggen met koppijn terwijl het benauwd is lijkt me ook niet alles.

_Mariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 02:21

Politie bellen kan nu wel, het is toch te zot voor woorden dat jij geen oog dicht kunt doen? Bovendien is het ontzettend benauwd, daar heb ik ook last van en overlast van veel lawaai is nou ook niet echt een pretje.
Succes. :\

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-09 02:29

Bedankt allemaal voor jullie mede leven.

Ik ga nu even een verfrissende douche nemen, om half 4 sochtends :+

En me dan maar zoetjes aan aankleden ofzo .. moet er toch om half 7 weer uit ..

Als dit op korte termijn nog eens gebeurt, dan bel ik de politie.
Nu nog niet, ik wil dit zelf oplossen met hun, en dat zal morgen gebeuren.

Zal ik daar dan om half 7 op de stoep staan, en maar rinkelen met die deurbel }>
Mits ze hun feestje dan inmiddels gestaakt hebben, en ik ben liggen natuurlijk :Y)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 02:31

Sterkte als je het gaat aankaarten bij je buren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:49

Gebeurd dit dat vaker/regelmatig of is dit maar eenmalig ?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:55

Volgens mij eenmalig, die mensen wonen er pas net. Zou me ook niet uitmaken als ik TS was, ze hadden op zijn minst een briefje in de bus kunnen doen met de aankondiging en vast excuses ervoor, of het even persoonlijk melden.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:03

Goh hee, zulke buren heb ik ook!
Over een maand verhuizen ze, daar klamp ik me aan vast... Ze zijn weg als het nieuwe schooljaar begint :)
Ik hoop voor je dat het eenmalig is... :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:05

Je bent niet de enige, ik zou wel politie bellen,die gaan niet zeggen wie de beller is, maar gewoon dat de muziek te hard staat, anders dat het buurtbewoners zijn.

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:07

Misschien zou je het wel kunnen melden bij de politie dat het is gebeurd, maar dat je er nu nog geen werk van wilt maken. En dat je een gesprek aan gaat met de buren.

Mocht het dan nog een keer voorkomen, zijn beide partijen op de hoogte. Hoewel ik denk dat je van de politie dan ook zelf naar de buren had moeten gaan afgelopen nacht om te vragen of het wat rustiger kan.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:10

toen wij ons (vorige) huis kochten woonden er lieve oude mensen naast ons die hadden een soort pensionnetje, fijn wonen dus, na een paar jaar gingen zij de boel verkopen (werden te oud) en er kwam een café in met zéér lawaaiige bewoners( niet de gasten)na wel honderd keer politie bellen, hebben zij de boel verkocht en dachten wij, zucht ..eindelijk rust , tot het bekend werd waar het nu weer voor verhuurd werd, jonge polen een stuk of twintig, feestend tot diep in de nacht(ochtend) endaarna zó bezopen waren dat ze elkaar zowat doodsloegen en dan kwam er weer politie en ambulance, uiteindelijk hebben we zelf de boel verkocht en zitten hier nu heerlijk te genieten van onze rust , een leuk klein boerderijtje aan de rand van het dorp *D

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:12

Nouja, Michael jackson.. das toch niet verkeerd? :D :Y)
Haha je gaat het morgen laten weten aan die mensen, bedoelde je niet vandaag? Het was immers al 03.29 uur toen je dat schreef. :+

Nee even serieus.. behoorlijk kl*te TS.. ik zou er inderdaad wat van zeggen, hopelijk hebben ze er begrip voor.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:18

Ik had wel de politie gebeld snachts, want het is ronduit asociaal.

Of ik had vanochtend om 7 uur zelf een muziekje opgezet en was op de pannen gaan trommelen ghehehe

Buren die luidruchtig zijn is een vervelend iets.
Hier is het ook erg gehorig, en aan een kant word er altijd wel geboort, geslepen, geweetikveeld, in elk geval heeft die man er ook een sport van gemaakt om herrie te maken.

Ook snachts vaak hele irritante boenkedeboenkedeboenk muziek..
Leuk als je om 3 uur uit je nest moet :(

Dus ik kan je irritatties volledig volgen...

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:20

Wij hebben ook van die gezellige buren. Gewoon de politie bellen, die staan bijna wekelijks bij hun voor de deur :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:28

Ga het maar gewoon aankaarten bij je buren inderdaad, ik kan héél goed begrijpen dat je dit alles behalve leuk vindt :) . Ik woon zelf ook naast buren die de volumeknop soms knoerhard zetten zodat ik hier wel moet 'meegenieten' van muziek waar ik een hekel aan heb, maar dat is overdag en in het allerslechtste geval nog geen uurtje. Ik heb het wel absoluut niet graag maar ik laat ze doen, wil er ook geen 'ik mag nooit lawaai maken dus jij ook niet'-spelletje van maken. Maar als ze me zo 's nachts zouden wakker houden...

Sommige mensen hebben het ook totaal niet door dat ze overlast bezorgen aan de buren. Vriendin van mij had hetzelfde aan de hand, die had ergens in de straat iemand wonen die de muziek de hele namiddag heel luid zette. Toen ze eens voorbij liep toen hij in de voortuin bezig was, heeft ze het gewoon zegt dat de muziek nogal hard staat altijd. Die man kwam uit de lucht gevallen alsof hij niet wist dat hij het zo hard had staan, maar de luide muziek is vanaf toen wel helemaal gestopt.

En als ze niet willen luisteren naar je, gewoon de volgende keer de politie bellen (als er meerdere mensen in de buurt last hebben kun je dat misschien beter samen doen). Dan heb je het op een nette burenmanier proberen op te lossen, is het jouw zorg niet meer als je geen vriendelijke buur meer bent :) .

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:30

Ik heb dit ook pas geleden gehad, buren besloten een feestje te geven zonder aankondiging. Goed, ik ben de beroerdste niet en van mij mogen ze best een feestje houden. Ik had wel de politie gebeld om te vragen of ze wisten tot hoe laat dat geintje ging duren, dan kon ik me er een beetje op voorbereiden (en aangezien hier in de gemeente alle feestjes waar een DJ en harde muziek bij komt kijken gemeld moeten worden bij de politie). De politie wist van niets en ging dus direct polshoogte nemen. Tja, niet mijn bedoeling maar ja, ze zeggen toch mijn naam niet. Het leek te helpen maar toen de politie weg was ging het geluid ook aan, dit keer wel wat zachter. Echter om 2 uur 's nachts ging de muziek alleen maar harder en harder en heb ik weer de politie gebeld en gingen ze weer een kijkje nemen met een waarschuwing die daarop volgde. Politie was weg, muziek ging weer aan en dit keer nóg harder, en toen hebben ze met een aantal eenheden die villa ontruimt, whahaha.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:37

Terecht AngelofLove.

Hoe is het gesprek gegaan TS?

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:45

Nou dat is nog niets.

Mijn onderburen hebben een teckel, als ze weg gaan begint hij te blaffen. Dus soms als hun naar de kroeg gaan tot 3 uur snachts.

De laatste tijd maken ze er een sport van om zoveel mogelijk herrie te maken. Elke zaterdag is het prijs om jawel half 5 begint het feest.

Dan hebben we dus vanaf 4 uur smiddags tot half 5 in het gekef van die hond gezeten. Dan komen er allemaal mensen en gaat het feest gewoon verder tot ze allemaal bezopen neervallen.

En dit bijna ELKE zaterdag.

Wat ik eraan doe. Eerst deed ik de politie bellen, daar heb je niets aan. Nu bel ik gewoon aan. eerst ging de muziek gewoon zachter. Afgelopen zaterdag is er dus echt ruzie over gemaakt omdat ik het echt ZAT was.

Vanacht voor het eerst doorgeslapen

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:45

Hier regelmatig last van de overburen. Ik zou me preventief oordopjes/watjes in huis halen. Dan heb je ze liggen als nog eens zoiets gebeurt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:49

Hier ook tot voorheen altijd last van de buren (en dit zijn ook nogeens heel gehorige huizen).
Maar na weken van feesten tot half 5 snachts was ik het zat :=
De politie gebelt en die live mee laten luisteren. Die stonden later bij de buren op de stoep en hebben het gelijk bij de woningbouw gemeld.
Daar hebben ze een waarschuwing gehad en sindsdien is het een heel stuk minder!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:53

Ik was idd ook 's ochtends heel vroeg verhaal gaan halen, of 's avonds zelf nog even langs gegaan.
Helpt dat niet voor een volgende keer zou ik dan de politie bellen.

Wij hebben eens een tuinfeest gegeven voor mijn 15e verjaardag, was in de zomer (een verlaat feest omdat ik graag een tuinfeest wou) en we hebben het de hele buurt laten weten, en er bij gezegd dat ze van harte welkom waren om mee te feesten. Om half twaalf was het afgelopen (muziek uit, kinderen naar huis) maar wij hebben met de hele buurt tot 4 uur 's nachts nog buiten gezeten. Iedereen vond het erg geslaagd :D