is roggebloem tarwe

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

is roggebloem tarwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 11:56

Daar zijn we het niet over eens,de 1 zegt ja de ander nee.Mijn dochter mag namelijk geen tarwe,ik heb op Google gekeken maar daar vind ik niet het juiste antwoord.Dus is roggebloem tarwe?

Kuggur

Re: is roggebloem tarwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:03

Nee, rogge is géén tarwe. Het zijn beide granen, maar verschillende plantensoorten. Omdat je dochter om medische redenen geen tarwe mag (allergie?) zou ik wel voorzichtig zijn met roggebloem, is dit produkt puur rogge, is er dus geen tarwemeel "ingemixt". En is je dochter alleen overgevoelig voor tarwe en niet voor andere granen?

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 12:10

Rogge is geen tarwe..
ik mag namelijk ook geen tarwe en wel roggebrood (of speltbrood)..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 13:26

Nee het is alleen tarwe waar ze niet tegen kan,fijn dat ik nu weet dat ze wel rogge mag hebben.Dat zit namelijk in ontbijtkoek.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 20:53

Is je dochter allergisch voor de gluten (eiwitten) die in tarwe voor komen? Via www.voedingscentrum.nl kun je een hoop informatie aanvragen over goede voedingsmiddelen die je dochter wel mag eten en als je googled op 'glutenallergie' vind je ook een hele hoop handige websites. Ze laten daar allerlei voedingsmiddelen zonder granen zien :) .

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:28

Rogge is geen tarwe, maar bevat wel gluten.
Glutenallergie komt maar heel weinig voor, je kan beter zoeken op coeliakie (glutenintolerantie). Dat dieet sluit tarwe rogge spelt gerst en haver uit.
Ik zou zelf even een mailt sturen naar de fabrikant, dan weet je of er ook geen tarwe bij is gekomen in het verwerkingsproces.