Filmpje op website zetten en dergelijke frustraties !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Filmpje op website zetten en dergelijke frustraties !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 16:59

Pas op ! Gefrustreerde tobbert meldt zich !!!

Hebben jullie dat nu ook altijd , dat je iets nieuws dat je nog nooit hebt gedaan op de computer voor elkaar moet zien te krijgen , en dat het dan maar niet lukt ??

Ik heb dat regelmatig , ZO frustrerend !!! :=

Zit je urenlang te zoeken en kom je via Google via allerlei forums / artikelen / tips & tricks allerlei hele leuke tips tegen , probeer je 1001 dingen en evenveel aanpassingen in de hoop dat je een keer prijs hebt en dat het werkt , maar uiteindelijk krijg je het nog niet aan de praat omdat je natuurlijk ergens een heel lüllig foutje over het hoofd ziet :P

Ik heb dat op het moment dus weer...heb een mooi filmpje voor op de site en krijg het gewoon NIET voor elkaar om dat te laten werken !

Na een paar uur ben ik nu zover dat hij wil opstarten...maar het niet doet :P

Echt , gek word je ervan.

Mocht iemand de gouden tip hebben hoe ik in hemelsnaam een .flv - filmpje aan de praat krijg op mijn site ? (heeft iets met Flash te maken en moet via een .swf player en moet via een vrij simpel scriptje te implementeren zijn , zover ben ik , alleen ik krijg dat scriptje niet werkend terwijl ik zachtjes aan alles geprobeerd heb , jaja , behalve het goede :P )

Of heb je zelf op dit moment een computer-frustratie : gooi hem eruit !! Het lucht best op !! :D

Uiteindelijk kom ik er geen steek mee verder natuurlijk maar het even van je aftypen geeft even een fijne break tussen dat kansloze script-gepruts :P

highwaykind

Re: Filmpje op website zetten en dergelijke frustraties !

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:12

Je kan in flash op "export" klikken, en dan krijg je ook een HTML bestand. Kan je daar de code niet uit kopiëren?

En volgens mij kan je daar ook de player kiezen dan en welke controls die moet hebben?
(Of was die keuze in Dreamweaver, ik ben niet helemaal wakker meer maar heb mijn flv wel werkend online gekregen toen zonder problemen.)

(En nog even vervelend: heb je alle bronbestanden wel op de server gezet dat het daar niet aan ligt? )

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:16

heb dat ook als ik een tijd mijn website niet heb bij gewerkt dat alles abra cadraba is :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 18:20

Hoi ,

dat vond ik idd. ook uit halfverwege de zoektocht : dat die swf-player en het filmpje en de webpagina in dezelfde map moeten zitten.

Dus die heb ik allemaal gewoon direct in de hoofdmap opgeslagen , waar alle webpagina's in zitten.

Er hoort in Dreamweaver ook een een menu-optie te zijn : onder insert - media en dan Flash video (invoegen) , maar die zit er natuurlijk net weer niet op , altijd lachen met die programma's :P

Ik heb overigens zelf niks met Flash ofzo , het filmpje is aangeleverd.

Echt , elke keer denk ik Eureka , dat is het !! En dan werkt het om duistere redenen niet.

De grap is dat ik dat dus vrijwel altijd heb als ik iets anders op de site zichtbaar wil maken dan tekst of een .jpg , zo verdrietig word je daarvan :D

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:22

Klopt de URL wel die het filmpje oproept? Moet soms het hele pad zijn in plaats van ../link.flv

If all else fails : pleur het ding op YouTube en embed hem ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 18:27

Ja volgens mij wel ?

Ik heb het al -tig keer veranderd , steeds een kleine aanpassing en dan uploaden en kijken of het gewenste effect nu bereikt is (dat hij werkt dus :P ) maar nee hoor , NIKS ! Bah.

Ik weet dus ook niet zo goed of ik nu de hele http:// link moet gebruiken in het script of alleen maar de interne locatie , dus bij elke verandering die ik doe probeer ik het allebei in de hoop dat ik de boosdoener heb...

Het irritante is ook , ik heb die .flv natuurlijk upgeload naar mijn site. Net zoals je met een .html of .pdf enzo kunt doen.

Maar die .pdf enzo die kun je vervolgens gewoon direct oproepen en weer laten geven via Explorer o.i.d.

Maar die verrekte .flv , als ik die intyp in Explorer / Firefox dan loopt de hele boel vast...zou het ding gewoon te groot zijn ofzo :?

Maar op de Duitse site draait hij wel gewoon goed.

Heb hun broncodes al gejat en overgenomen en hun locaties vervangen door de mijne , maar nee hoor , nog steeds niet.

Grom.

Youtube : ja kan , maar dat ziet er zo kneuterig uit en eigenlijk ben ik er nu al zo lang mee bezig geweest dat ik gewoon wil weten waar het aan ligt -:(-

Overigens link naar testpagina , misschien doet hij het bij een ander wel , zou helemaal fraai zijn :P
http://www.boomloosrijden.nl/test.htm

Ik ben hier dus met verschillende script en embedden enzo aan het prutsen in de hoop dat ik er tenminste 1 aan de praat krijg , en ik die kan knippen en plakken naar de Homepage :P

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:34

Test site crash ook mijn Firefox.
Kan je de broncode plaatsen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 19:18

Ja joh , zie je niet eens de pagina zelfs :?

Dat is wel heel erg maf , die laad bij mijzelf heel vlot namelijk , alleen de filmpjes-pogingen erop niet...

Hier m'n nieuwste poging : gewoon de link naar de originele pagina van de maker , waar de door mij vertaalde versie van het filmpje op staat :
http://www.barefoot-saddle.net/video/vnl.htm

Dit filmpje is gemaakt voor op mijn site , alleen krijg ik hem daar dus niet draaiend :P

Het grappige is wel , als ik domweg de broncode van de pagina van de link hierboven neem en die domweg in de bron van mijn test-pagina plak ,
dan begint het filmpje heel even herkenbaar te spelen , en dan wordt het vlak weer wit ! Dus hij wil wel :)
Dat vind ik wel maf dat hij dat doet.....

Misschien kan ik hem dan embedden vanaf die site ? Daar blijft hij als het goed is toch wel op staan :)

Broncode van die pagina :

Citaat:
<center><p />
<h4><strong>Animation Netherlands</strong></h4><P>

<script src="http://www.jeroenwijering.com/embed/swfobject.js" type="text/javascript"></script>
<div id="player">This text will be replaced</div>
<script type="text/javascript">
var so = new SWFObject('http://www.barefoot-saddle.net/oxid/out/oxbaseshop/html/0/images/flash/player.swf','mpl','570','322','9');
so.addParam('allowscriptaccess','always');
so.addParam('allowfullscreen','true');
so.addParam('flashvars','&file=http://www.barefoot-saddle.net/video/v12_NED_20.flv&controlbar=none&autostart=true&repeat=always');
so.write('player');
</script> </center><font face="Verdana" color="#4c3527"> </font>
<div>&nbsp;</div>
<div><font face="Verdana" color="#4c3527">&nbsp;</font></div>
<div>
<div align="justify"></div><font face="Verdana" color="#4c3527"></font><font face="Verdana" color="#4c3527">
<table style="border-collapse: collapse" width="570" cellspacing="0" cellpadding="3" bordercolor="#000000" border="0"><tbody><tr><td width="569" valign="top">

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:26

Als je al die classes niet in je eigen CSS file hebt staan zou ik die in ieder geval weghalen (en er dan gewone div's van maken).
Ik snap ook niet helemaal waarom je een javascriptfile van jeroen aanroept, moet voro embedden helemaal niet nodig zijn.
Ik probeer even wat ;)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:36

Wat is de directe link naar je FLV bestand op je server?
(Dan test ik 'm hier even)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:49

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 19:50

Ik snap dat jeroen-gebeuren ook niet , maar dat doen ze in Duitsland :P

Daar komt wel die (betaalde) player vandaan dus die zullen ze wel automatisch in dat scriptje gezet hebben :)

Ik heb trouwens nu een nieuwe testpagina gemaakt en daar dus echt domweg de bron van die Duitse pagina ingezet en nu doet hij het !!!

Alleen gaat het hele fatsoen uit de rest van mijn pagina :?

Zie mijn homepage : http://www.boomloosrijden.nl/cindex.htm .
Hier wil ik bovenaan de pagina dat filmpje erbij zetten.

Dus ik heb even het gehele middelste frame naar een testpagina ge-upload. Die doet het daar prima , zoals hij hoort te zijn :)

Totdat ik het filmpje erboven zet !
Het filmpje doet het dan wel , maar de rest van de pagina gaat uit zijn fatsoen.... :?

Zie : http://www.boomloosrijden.nl/testfilmpje.htm

Met mijn zeer beperkte HTML-kennis zie ik niet hoe het invoegen van dat filmpje nu de rest van de pagina kan beïnvloeden :?

Als ik dat kan fixen dan ben ik klaar :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 19:57

Hee die van jou is goed zeg , kun je ook stop zetten , dat wilde ik ook nog , geweldig !! +:)+

Hoe krijg je het voor elkaar *\o/*

Ik ga je NU mailen *hoopt dat frustratie voorbij is* *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:57

.flv omzetten in naar een bestands type dat je wel op je site makkelijk kan afspelen
(als je hulp nodig hebt hoe stuur maar een pb'tje)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:58

FLV speelt gewoon goed af met de juiste code, dus omzetten is niet nodig ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:59

tuurlijk doet ie het als je het goed doet ;)
maar als je immense problemen hebt met een .flv af te spelen zet je hem toch gewoon om naar iets wat je wel kan afspelen? ^^
liever lui dan moe :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 20:02

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE dat MEEN je niet !!!!!

Nou dat is weer een verspilde 49 euro dan voor 1 of ander vaag programma !! :P

Asyaa : was het maar een simpele liever lui dan moe , ik snap er gewoon echt geen r**t van en omzetten naar een ander formaat filmpje had vast minstens zo lang geduurd om uit te zoeken hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen....heb namelijk geen idee :o

Overigens kan ik me nog wel heel wat verspilde uurtjes herinneren dat ik een simpel digicam-filmpje op de site heb gezet , wat uiteindelijk ook maar half-half is gelukt :P

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:07

Je hebt mail terug (met alle bestanden en codes) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:08

pmarena, moet je even een pb'tje sturen ^^
dan leg ik het wel helemaal uit
zo moeilijk is het niet

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 20:10

Mail ontvangen , dank je wel !

Op het eerste gezicht ziet het er uit als iets waar ik weer even voor moet gaan zitten , ik ga even een soepje erbij pakken en ben super benieuwd of het gaat werken :=

Heel erg bedankt zover _/-\o_

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:23

LZP -> TV