zusje pakt kleding van mij zonder te vragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paard89

zusje pakt kleding van mij zonder te vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 13:53

Wat moet ik hier nu mee? Elke keer verdwijnt er kleding uit mijn kast, ik kom er dan later achter dat mn zusje ze gepikt heeft. Het is met alles zo, schoenen krijg ik weer als de hakjes er onder vandaan zijn en ook mn bikinì`s en shirtjes die ik net nieuw gekocht heb.
Wanneer ik het er met mijn ouders over heb zeggen die dat ik niet zo moet zeuren. Maar wanneer ik dus wel een keer wat van haar pak, krijg ik wel op mn sodemieter. :( Zoals vorige week was ik mijn bikini kwijt, kom ik erachter dat zij hem meegenomen heeft op vakantie. Ik ben er nu echt helemaal klaar mee. Ze vraagt nooit wat en neemt het gewoon mee. Er zitten geen consequenties aan dus ze doet het elke keer weer. Daarnaast is het zo dat ik mijn kleding zelf moet betalen en zij kleedgeld krijgt. Ik moet dus hard werken voor die kleding :( .
Wat moet ik nou doen? Iemand die in hetzelfde schuitje als mij zit? Tips?

Leentje_

Re: zusje pakt kleding van mij zonder te vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:55

ik zit niet in hetzelfde schuitje maar ik zou ervoor als ik jou was er zelf gewoon eens wat van zeggen ..
als ze wat wil lenen kan ze het ook gewoon vragen.

Verder zou ik zorgen dat ze spullen die nieuw zijn niet kan vinden. Kan je kamerdeur niet op slot ? of kan je je kleerkast niet "vergrendelen" ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:56

Slotje kopen en sleutel meenemen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:56

Mijn zusje doet het bij mij ook weleens en ik ook bij haar. Kleding vind ik niet zo erg. Maar mijn steiltang jatten dat is een ander verhaal. Die verstop ik dus mooi.

Regelmatig ben ik dat ding kwijt en hij was hartstikke duur en gekregen van mijn lief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:57

Slot op je kledingkast..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:57

ik zat inderdaad ook te denken aan een slot op de kamerdeur, of koop een grote kist bij xenos voor onder je bed waar je je nieuwe kleren 'verstopt' misschien heel kidnerachtig, maar als je ouders niet meewerken zul je toch wat moeten.

Waarom krijgt zij wel kleedgeld en jij niet :) . wel raar dat je ouders wel boos worden op jou als je haar spullen leent en andersom niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:58

ChantalSmook schreef:
ik zat inderdaad ook te denken aan een slot op de kamerdeur, of koop een grote kist bij xenos voor onder je bed waar je je nieuwe kleren 'verstopt' misschien heel kidnerachtig, maar als je ouders niet meewerken zul je toch wat moeten.

Waarom krijgt zij wel kleedgeld en jij niet :) . wel raar dat je ouders wel boos worden op jou als je haar spullen leent en andersom niet..

Als ze uit 89 komt, is ze 20. Dan kan je er best zelf voor werken.
Weet niet hoe oud dat zusje is, maa rje ouders moeten toch ergens een grens stellen hé. Ik krijg ook echt geen kleedgeld meer op m'n 20e.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:00

Doe dan gewoon een slot op je deur als dat kan?
En ik denk niet dat het nut heeft om hier te gaan klagen, maar om tegen je zusje te klagen. Maak der gewoon duidelijk dat ze er vanaf moet blijven, word gewoon een keer goed boos.
Of doe hetzelfde bij haar, miss kinderachtig maar dat moet dan maar. Als je ouders dan op jou boos worden zeg je toch gewoon: Zolang zij kleding bij mij blijft jatten, doe ik dat ook bij haar! Beetje raar dat ze dan wel boos op jou worden maar niet op haar :?
Of idd, kleren verstoppelen..

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:02

Praat er met haar over. Leg haar uit dat zij haar eigen kleren heeft,
en dat jij voor je kleding hebt gewerkt.
Vertel haar dat ze best iets van je mag lenen, als ze het maar aan je vraagt.

Ik zou ook eventjes met je ouders praten,
ze vertellen dat je zuinig bent op je kleding omdat jij er zelf voor werkt,
en dat het niet leuk is dat iemand anders jouw nieuw gekochte kleding draagt.
Vertel er ook eventjes bij dat het een beetje oneerlijk is,
aangezien het niet mag om kleding van haar te pakken.

Mijn eerste reactie op jouw topic was eigenlijk 'als zij iets van jou pakt, pak jij iets van haar',
maar dit gaat natuurlijk helemaal niet werken.
Uiteindelijk zit jij dan met haar kleding, die jij niet wilt,
en zit zij lekker met jouw kleding, die zij wel graag wilt.
En het is kinderachtig, dat ook nog.

Mocht dit niet werken, adviseer ik je om je nieuwgekochte kleding voortaan ergens anders te bewaren.
Houd ze opgevouwen in een doos of hang ze in een kast die op slot kan.
;)

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 14:02

Er kan dus geen slot op die kast. We hebben een inloopkast voor iedereen. Elke keer als ze wat pakt en ik kom erachter en zeg er wat van dan zit ze een beetje dom te lachen. Want ze weet gewoon dat mn ouders er niets aan doen. Ik heb dus (misschien heel kinderachtig) toen het voor de zoveelste keer gebeurde haar fotocamera een keer afgepakt en gezegd van "weet je ook eens hoe dat is" als mensen de hele tijd je spullen pakken. Maar toen heeft mn moeder mn telefoon afgepakt en die kreeg ik niet eerder weer als ik haar camera teruggaf. Mn zusje is trouwens 17.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:03

Heel kinderachtig van je zusje.
Zij kan ook prima een baantje zoeken trouwens.

Koop dan een box die op slot kan.
Dat lijkt mij het geld echt wel waard.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:07

Ik zou eens met je ouders en zusje om de tafel gaan. Zeggen dat je het vervelend vindt omdat je hard werk voor je geld en daarvan kleren koopt en daar zuinig mee wilt omgaan. Dat je je niet serieus genomen voelt door de maniet waarop zij tegen jou doen.( Lachen en zeggen dat je je niet moet aanstellen).
Als je er echt voor gaat zitten met ze en het op een rustige manier brengt zullen ze waarschijnlijk ook serieuzer luisteren.
Helpt dat nog niet, dan zou ik als ik jou was je kleren op je eigen kamer leggen met idd misschien een slot er op!
Vind het trouwens wel erg flauw en onvolwassen van je zusje .

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:09

Een keer goed praten idd.
en als dat niet wil een keer goed kwaad worden en laten merken dat je het niet wilt hebben ;)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:12

Tja, heb het ook meegemaakt alleen dan met mijn oudere zus.

Alleen een slot op de kamerdeur (o.a. met dan aan mijn ouders) heeft geholpen en nog niet eens helemaal want als het schoon bij de was lag moest er ik snel bij zijn. Zo is ze ooit uit mijn favo spijkerbroek gescheurt (die ze zonder toestemming had geleend). Uitgegaan met een mooie goede jurk van mij die ik terug kreeg met sigaretten gaten.
en ik was echt niet de beroerste. Als ze vroeg mocht ze best wat lenen (al wist ik wel wat ik uitleende) maar als ik er niet was pakte ze gewoon met gevolg dat ze mijn kamer niet meer opmocht als ik er niet bij was.

Oja, als je je kleren niet veilig in die kast kunt leggen zou ik het ergens op je slaapkamer bewaren en die dus wel op slot doen :+

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 14:14

Inderdaad. Ik was al van plan om een grote box te halen waar die kleding in kan. En dan maar de kamerdeur op slot. Het gaat helaas steeds verder, en ook mn make-up en parfums zijn regelmatig gebruikt. En daarom moet die deur gewoon op slot. Ik vindt het heel jammer dat ik in huis nog op mn spullen moet letten, maar het is HELAAS niet anders!:(
Laatst bijgewerkt door paard89 op 17-07-09 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:17

Ja koop boxen voor onder je bed en leg daar je kleren in. En een slot op je deur. Zeker als je ouders niet meewerken zou ik gewoon direct goed te werk gaan. Mijn broertje pakt ook heel vaak boeken en dvd's etc van mn kamer zonder te vragen, daarbij behandeld hij mn spullen ook heel slecht dus begrijp wel een beetje wat je bedoelt.

Praat nog 1x met je ouders en ga anders over op het echte werk, ik zou het iig niet pikken.

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:18

Gewoon je dierbaarste kledingstukken/schoenen enz.. in een !Goed! afsluitbare doos doen(Liefst met een slot erop)(Bewaar de sleutel niet onder je kussen want dat doet iedereen al en daar is ie dus zo gevonden! :+ ).
En inderdaad even een goed gesprek met je ouders erbij zodat zij er ook op kunnen letten!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:25

Allemachtig!
Ik moet eens de kleren van mijn oudere zus pakken, dan krijg ik me toch een pak op mijn donder!
Ik zou als ik jou was een slot op de deur doen, als je ouders en je zusje zich niet volwassen kunnen gedragen en zelf weg kunnen blijven, dan maar zo...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:29

Jammer dat je ouders zo reageren. Er zit helaas idd weinig anders op dat je dierbare spulletjes ergens anders op te bergen, met goed slot erop. Je zegt dat je 20 bent, mochten er meer van dergelijke irritaties zijn is uit huis gaan (op kamers) misschien iets om eens over na te denken, kan voor een beter contact tussen jou en je zusje/ouders zorgen :)

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:31

Ik hoop voor je dat het niet zo ver komt dat je een City Box moet huren.
Ga je nou met je ouders en je zusje praten of niet?
Praat even met zijn allen aan tafel, dat werkt meestal het best.
;)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:36

Geloof me, mensen veranderen niet zo snel.

Ondanks de sloten op de deuren en andere maatregelen (en ook praten) hebben we nog steeds kans dat mijn zus een dvd, boek, kleding meeneemt als ze bij mijn ouders is. Bij mij thuis doet ze het niet, maar dat hoeft ze ook niet te proberen.

Maar als mijn moeder een dvd leent moet ze beloven deze weg te leggen zodat mijn zus deze niet vind en meeneemt, anders kan ik hem met krassen terugverwachten of niet, want dan is ze hem kwijt, 't zit in het beesje (mensje)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:39

Gebeurde hier ook heel vaak..
Als ik naar mijn ouders ging was het van "Foei, niet meer doen.."
Het ergste was dat ze altijd de labels eruit knipte, en er dan soms gaatjes in de achterkant zaten :x
Niet alleen mijn zusje trouwens..
Mijn pa pikt altijd mijn petten. En dan komen ze helemaal smerig met een gele zweetrand terug _-:(
En mijn ma pakt altijd mijn snoep en eten van mijn kamer af. Pa en zusje trouwens ook.
Ik kan bijvoorbeeld echt geen rolletje snoep, fles drinken of zak chips beneden laten liggen. Nog geen uurtje. Zelfs met mijn naam erop.. Hij is gegarandeerd weg als ik terug kom.

Mijn oplossing: ik heb in de kelder een werkruimte met slot erop, daar gaat al mijn snoep en drinken heen (met zo'n mini ijskast ^^ ), en daar ligt ook mijn dagboek en cd's en dvd's en gereedschap. Alles wat ze zouden meenemen als ze t nodig hebben..
En op mijn slaapkamer heb ik een paar geheime ruimtes, zoals een box onder mn bed, en een la waar ik een laken over de spullen heen leg.. Een slot op de slaapkamer mag niet >;) Dus op mijn kledingkast heb ik een tijdje zo'n alarm gezet van de wibra. Helemaal bovenaan, zodat zusje er niet aan kwam. En zich sowieso de eerste keer te pleuris schrok :Y) En inderdaad, de dure spullen verstopt..

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:51

Ik had dit ook met mn zus, alleen zat zij op kamers in friesland en zelf wonen we in brabant, kwam er dus pas achter dat ze kleren van mij had als ik eens een paar dagen vrij had en naar haar ging :+ Inmiddels is ze terug en werkt ze zelf ook fulltime en het is gelijk afgelopen. Enkel pakt ze mn stijltang wel eens maar die gebruik ik toch amper dus dat mag ze wel :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:56

klinkt HEEL bekent :D toen mijn zus en ik ongeveer 17 en 19 waren hadden we hier ook altijd ruzie over. Ik verstopte mijn kleding altijd, en later heb ik toch echt een slot op mijn kast laten zetten door mijn pa! Nu is ze zeker 4 maten groter als mij en past ze er toch niet meer in :P

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:57

CK88 schreef:
klinkt HEEL bekent :D toen mijn zus en ik ongeveer 17 en 19 waren hadden we hier ook altijd ruzie over. Ik verstopte mijn kleding altijd, en later heb ik toch echt een slot op mijn kast laten zetten door mijn pa! Nu is ze zeker 4 maten groter als mij en past ze er toch niet meer in :P

Dat is ook een idee,
prop je zusje vol met taart,
dan ben je binnen een maandje wel van je probleem af.
:=