reltopic?? aanranding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juline

reltopic?? aanranding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 12:05

ja dit zou wel eens een reltopic kunnen worden maar ben nu gewoon even eerlijk over hoe ik er over denk.
dus noem me racistisch wat je wil sluit het topic desnoods maar hier mag iedereen van weten.

zal bij het begin beginnen.

sinds een half jaar woon ik een een zogenaamde erg rustige wijk van Breda. heb daarvoor 18 jaar in een erg beruchte wijk gewoond.
ik trok me daar nooit zoveel van aan, reed s nachts regelmatig alleen door delen van de wijk heen waar het nooit rustig was.
heb zelf in al die 18 jaar nooit wat mee gemaakt, mensen om me heen wel maar zelf nog nooit.

nu had ik gisteravond afgesproken met mijn vriend in het centrum, gezellig wat gedronken enz enz.
hij woont nog wel in die wijk (Haagse beemden) en mijn huidige woonwijk (ijpelaar) liggen lijnrecht tegenover elkaar in Breda met het centrum er tussen. rond kwart voor 2 is hij nog een stukje mee gefietst om het centrum uit te komen daarna is hij terug gegaan en ik verder alleen op de fiets door naar huis.
ben ik bijna thuis voel ik ineens een hand flink tussen me zadel en mezelf grijpen. ben zelf niet op me mondje gevallen dus roep hem na dat ie dat nog wel een keer kan komen doen maar dan niet stoer moet weg fietsen.
hier antwoord hij op met een erg aparte manier, hij haalde zijn banketstaaf uit zijn broek en ging er vrolijk mee zwaaien.
dacht op dat moment oke kan ik 2 dingen doen of er snel achter aan gaan en dan zelf nog meer problemen krijgen of ik bel me vriend en doe ff rustig worden.
uiteindelijk maar voor het 2de gekozen.

helaas was deze 16 jarige Marokkaan wel zo slim om zijn gezicht niet te laten zien aan mij, maar heb wel een goed signalement kunnen onthouden.
waarom reltopic? puur vanwege het feit dat het voor mij de 1000ste oorzaak is dat geen enkele maar echt geen enkele marokkaan een gezond stel hersens heeft.
dit is ook laatst gebeurd, echt wel in de beruchte wijk, en jawel ook marokkanen.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1114653

maak het helaas echt te vaak mee dat als er problemen zijn is het altijd veroorzaakt door jawel marokkanen.

en dan klinkt het racistisch maar sorry van mij mogen ze echt allemaal dood. ben tot nu toe echt nog nooit een normale tegen gekomen, die gewoon van spullen afblijft en vooral van andere mensen afblijft.

tijdens het drinken gister ook, komen we een jongen tegen die de dag daarvoor gezellig met zijn vriendin in het park lag. en er ook weel jawel een marokkaan het moest verpesten door de portemonnee van het meisje te jatten.

dus nee ze deugen echt niet.

zo moest echt me verhaal ff kwijt want echt iedereen moet dit weten.

Saskiaatje

Re: reltopic?? aanranding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:07

Een goede vriend van mij is Marokkaans. Schat van een jongen. :+: Dus ik volg je standpunt niet.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 12:07

dat zal best maar aan mijn lijf hoeven ze niet meer te komen

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:09

Je hebt helemaal gelijk. Ik kom regelmatig in Schalkwijk, in Haarlem, en daar loopt ook behoorlijk veel van dat tuig langs. En het zijn inderdaad ook alleen maar de marokkanen, niet de turkse mensen. De turkse mensen passen zich over het algemeen veel beter aan, maar die marokkanen. Maar vlak NLers ook niet uit, die zogenaamde wannabe-buitenlanders. Die zijn ook super irritant.
Aso's.

Tivoli

Hoe weet jij nou dat het een 16 jarige marrokaan was :?

Mechelfan

Ik ben overvallen door een marokkaan (van ongeveer 16) en heb er zes jaar tussen gewoond. ik ben daardoor ook rascistisch geworden.
maar ik ken ook wel goeie, helaas maar heeeeel weinig.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:10

ik heb niks tegen buitenlanders ben zelfs de enigste nederlander in mn klas.

en die mensen zijn zo super aardig en gastvrij.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:10

Dat ze allemaal dood moeten vind ik ook niet echt normaal hoor.
En zijn er genoeg die wel goed hun best doen en heel netjes zijn en vriendelijk. Vind dat die gasten die dat niet zijn wel veeeel harder aangepakt moet worden.
Laatst bijgewerkt door Morrie05 op 17-07-09 12:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:11

juline schreef:
dat zal best maar aan mijn lijf hoeven ze niet meer te komen

Niemand hoort aan jouw lijf te komen, ook Nederlanders niet. ;)
Maar om te zeggen dat alle Marokkanen dood moeten vind ik nogal overdreven.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:11

Las ergens in een onderschrift zoiets; "Italianen hebben heel veel vooroordelen, vooral Italianen met snorren".
Vind ik hier wel van toepassing.
Omdat jij hier domme dingen uit zit te kramen ga ik toch ook niet zeggen "Alle Nederlandse meisjes zijn dom"?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:12

juline schreef:
helaas was deze 16 jarige Marokkaan wel zo slim om zijn gezicht niet te laten zien aan mij, maar heb wel een goed signalement kunnen onthouden.

Nou ben ik toch reuze benieuwd hoe je zo zeker weet dat het om een 16jarige Marokkaan gaat... :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:12

ooit eraan gedacht dat 99% van de pedofielen nederlanders zijn. en inbraak wordt meer gedaan door nederlanders dan door buitenlanders O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:13

Ik vind het een beetje iedereen over een kam scheren.

Tivoli

Dat vroeg ik ook al Sientje.
In het donker en in vluchtige voorbijgang 'lijken alle buitenlanders' op elkaar.
En hoe weet je dat hij 16 is? Zomaar geraden?
En als je hem kent en je wilt hem zo dwars zitten,doe dan aangifte.

libra

Marokannen zijn niet de enige. Gewone nederlanders moet je soms ook voor oppassen.
Ik woon in een achterbuurt en daar wordt je al lastig gevallen door kinderen van 7 of 8 jaar die de handen niet thuis kunnen houden. En als je er ook maar iets van zegt word je al in elkaar geslagen.

Tivoli

Blingh schreef:
Ik vind het een beetje iedereen over een kam scheren.

Laat dat 'beetje' maar weg dan :roll:

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:14

En dat hoef je niet te vinden, dat is zo. :Y)

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:14

Citaat:
puur vanwege het feit dat het voor mij de 1000ste oorzaak is dat geen enkele maar echt geen enkele marokkaan een gezond stel hersens heeft.

Hoe erg kun je generaliseren? (ik noem dit gewoonweg haat zaaien)

Ten tweede: ze moeten allemaal dood?
Je moest je schamen vanwege zo'n opmerking.. Krijg hele erge Hitler kriebels hiervan.

Vervelend dat je dit hebt meegemaakt, maar je kunt ook te ver gaan in je opmerkingen.

lllaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:15

Ik schrik wel een beetje van je topic hoor.
Volgens mij is er namelijk bij al het gedoe rondom Marokkanen aan de hand dat het gewoon een deel van de groep is die het voor iedereen verpest. Constant doen verhalen zich de ronde over dit soort (in dit geval dan buitenlandse) mensen. En natuurlijk is dat allemaal heel erg, en ik praat het ook absoluut niet goed ik heb zelf ook af en toe de neiging om te zeggen dat alle marokkanen zo zijn.
MAAR als je even verder nadenkt, dan kan je je ook bedenken dat goed gedrag van buitenlandse mensen nooit in het nieuws zal komen, daar zal zelfs niemand over praten omdat dat als normaal gedrag wordt gezien (wat natuurlijk MEER dan logisch is!).

Maar probeer je dus wel te realiseren dat je van de andere kant van het verhaal niks hoort en dus ook maar weinig besef van hebt..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:16

Ik zou me meer druk maken over het feit dat het een poging tot aanrading is dan dat het een marokkaan is...

Bah, ik walg een beetje van je manier van schrijven. Aan de reacties is dat ook wel te zien, een ieder valt over je opmerking over marokkanen en niemand maakt een opmerking hoe erg ze deze ervaring wel niet voor je vinden.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:16

Ik heb even getemd
vind het walgelijk wat TS schrijft

WonderWanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:17

ik woon in een klein dorp in Nederland met heel weinig allochtonen. En toch raar maar waar: alle hangjongeren zijn Marokkanen.. als ik met klaarlichte dag door het park heen fiets worden er de ranzigste dingen tegen me gezegd! Daardoor begin ik soms ook wel even te twijfelen.
laatst fietsten mijn vriend en ik door de wijk rond een uur of 9 's avonds en plots gaat er een auto heel langzaam naast ons rijden. Een jongen hing uit het raam met een pistool en richtte het tegen mijn hoofd.. Vervolgens schoot hij en ik helemaal in shock, maar was een alarmpistool. Vervolgens rijdt de auto verder en schiet nog een paar keer richting ons. Nou ik kan je vertellen dat ik dagen bang ben geweest! ( Het waren twee Marokkanen ) Gelukkig zijn ze opgepakt want ze stonden bekend bij onze politie .
Maar ik wil nog wel even zeggen, dat dit uiteraard gewoon toeval kan zijn. Ik heb helemaal niets tegen allochtonen, maar ik heb wel wat tegen mensen die zich zo gedragen!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:17

Tja, er zijn Marokkanen die het verpesten voor iedereen, die inbreken en vanalles doen. Maar ik denk dat er ook genoeg zijn die niks doen. Net als Nederlanders. Bij ons in de supermarkt is laatst wat gestolen en ja dat was een nederlander. Dus vind het een beetje raar dat je hun gelijk onderuit haalt.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:18

Ik heb een hekel aan criminelen: mensen die niet van anderen of van andermans spullen af kunnen blijven. Of die nu Marokkaan, Turks, Amerikaans, Hollands, Italiaans of wat dan ook zijn...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:18

ik werk op een anti discriminatie bureau, en ik heb bijvoorbeeld meegemaakt dat een jonge knul (van marokkaanse afkomst) snikkend aan mn bureau zat omdat hij op straat werd uitgescholden voor moordenaar (dit was net na de moord op Theo van Gogh)
En dan zeggen dat Marokkanen geen respect hebben? In ieder groep vind je rotte appels..

Ik tem btw.