Oke, niet helemaal de achtertuin, maar zo voelt het wel een beetje en ik schrok toch wel even, wat een mega herrie maken die dingen.
Lag lekker in bed, nog een beetje tv te kijken voor ik wilde gaan slapen. Is er ineens buiten toch een MEGA herrie. Hallelujah, schrok me dood, ding maakte zo'n lawaai dat ik bijna dacht dat er ergens een gebouw instortte of zo. Ineens allemaal van die grote schijnwerp lampen die langs het veld scannen hier achter. (woon in een studentenflat, 3 hoog, en we hebben een groot graan veld achter). Er flitsen dan gelijk van die Amerikaanse film/tv situaties door je hoofd. Politie die achter een crimineel aan zit of zo die zich heeft verstopt in het veld. Haha, dat was niet het geval, wat er dan wel is, geen idee. Ding ging steeds lager vliegen, en nu staat ie geparkeerd in het veld. Jammer dat het donker was, anders had ik een paar foto's kunnen maken. Ding staat inmiddels helemaal uit en in het donker kan ik hem niet eens meer zien staan.
Nou jah, vermoedelijk vliegt die zo wel weer weg, wellicht kan ik dan nog even een filmpje maken of zo.
Het is wel uhm... tjah, wat zal ik er van maken... onverwacht... zo om half 12 savonds.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-07-09 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt
zo dan schrik je wel ja. Soms komen er bij ons chinooks overvliegen en dan schrik ik al. Hoor je geen stemmen ofzo? of mannetje met rare pakjes die rondrennen? En niks op internet te vinden?
wat vreemd... je zou bij een trauma heli toch verwachten ook iets van brandweer/politie/ambulance te horen. Maar het is helemaal rustig en mijn raam staat al de hele avond open.
Die postcode hoort ook bij deze flat, maar ze staan een heel eind hier vandaan geparkeerd, te voet toch zeker 5 minuten lopen, je zou toch verwachten dat ze dat ding dan wat dichter bij landen. (je moet er helemaal omheen)
Misschien kunnen ze niet dichterbij komen, ivm bomen in de buurt?? Wel raar dat je geen sirenes hebt gehoord dan idd...
Anoniem
Geplaatst: 16-07-09 22:58
Het zou kunnen dat dit de meest gunstige plek was om te landen? En dat het trauma elders is. Als ik het niet verkeerd heb, kan iemand ook nog met de ambu naar de heli gebracht worden..
Shiloh
Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-09 23:01
aangezien ik nu toch klaar wakker ben, ff een situatie schetsje gemaakt.
Pijl 1 is de ingang van de flat, pijl 2 daar zit mijn raam, pijl 3 is waar die geland is.
Zou natuurlijk kunnen dat het slachtoffer zich ergens anders in Wageningen bevind en de helicopter geen plek dichter in de buurt had en dat die persoon nog met ambulance weer naar hier verplaatst moet worden, vind het dan alleen raar dat de melding een adres in onze flat aangeeft.
Hoorde net ergens in de verte wel kort sirene van een ambulance.
Nou jah, we wachten nog maar weer even af. Heeft geen zin om te gaan slapen, zodra dat ding opstijgt zit ik weer klaar wakker rechtop in bed.
Happinez
Geplaatst: 16-07-09 23:02
raar .... wel spannend zo op de onderdagavond haha
suuzepuus
Geplaatst: 16-07-09 23:04
das wel raar. waar vanuit wageningen ook zijn ze net zo snel in het ziekenhuis in ede toch?
Shiloh
Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-09 23:06
jah dat zou je verwachten inderdaad. Ziekenhuis in ede is met sirene aan denk ik nog geen kwartier rijden. Er stoppen wel telkens auto's, maar die rijden na een korte periode ook weer weg, ramptoeristen denk ik dus maar. Er staan langs de weg inmiddels ook een groepje mensen...
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 16-07-09 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Helicopter is er vaak om mensen te stabiliseren voor ze veilig met de ambu naar het ziekenhuis kunnen. Maar zelden worden er echt mensen mee vervoerd.
daantjuhhh
Geplaatst: 16-07-09 23:10
Shiloh schreef:
jah dat zou je verwachten inderdaad. Ziekenhuis in ede is met sirene aan denk ik nog geen kwartier rijden.
Soms komen helikopters ook voor extra medicijnen of dokter! Dan leveren ze de medicijnen of dokter af en gaan ze zonder patient weg.
daantjuhhh
Geplaatst: 16-07-09 23:11
zonnebloem18 schreef:
Helicopter is er vaak om mensen te stabiliseren voor ze veilig met de ambu naar het ziekenhuis kunnen. Maar zelden worden er echt mensen mee vervoerd.
Dat bedoelde ik dus ook!
Zidore
Geplaatst: 16-07-09 23:11
Misschien is het ongeval zo ernstig dat ze het in Ede niet kunnen oplossen? Is ie nu al weg trouwens?? Meestal als ze snel weer weg gaan nemen ze iemand mee.. Als het even duurt is het of door de ambulance gedaan of te laat. Hé gets wat een berichten zo op de late avond.
Shiloh
Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-09 23:16
nou jah, maar hopen dat er niet iets al te ernstigs is. Voel mezelf nu ook wel klein beetje ramptoerist zo met dit topic en zo, maar goed, wist toen ik hem startte natuurlijk nog niet dat het om een trauma helicopter ging.
Nou, de spanning is voorbij, ding is net weggevlogen. Vertek was toch een stuk minder luidruchtig dan aankomst.
Gelukkig kan ik gaan slapen en morgen zal wel in de krant staan wat er aan de hand was denk ik. Heb dus heel kort in de verte een ambulance gehoord. Volgens mij is er twee keer een politieauto gestopt, maar kon het niet goed zien vanaf hier, het is langs dat stukje weg heel donker. Een extra dokter of zo is dus best waarschijnlijk. Dat die is opgepikt door een politieauto en ietsje later weer is afgezet of zo. In totaal heeft hij er dus zo'n 40 minuten gestaan.
vrijdag 17 juli 2009 | 16:20 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 17 juli 2009 | 20:33 Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
WAGENINGEN - Een 24-jarige man uit Wageningen is donderdagavond zwaargewond geraakt toen hij van driehoog naar beneden viel. Hij heeft hersenletsel opgelopen en is met een traumahelikopter vervoerd naar het Radboudziekenhuis in Nijmegen.
Het ongeluk gebeurde rond elf uur.
Bewoners belden de hulpdiensten nadat ze in de Hoogstraat een man van driehoog vanaf een balkon hadden zien vallen. Toen de ernst van de verwondingen duidelijk was, werd een traumahelikopter ingeschakeld.
Na de eerste onderzoeken lijkt het onwaarschijnlijk dat het om een misdrijf gaat. De politie denkt dat de Wageninger het slachtoffer is geworden van een ongeval. De toedracht is nog onduidelijk.
Wel apart aangezien ik helemaal geen ambulance heb gezien of zo die de man dan naar de helicopter heeft gebracht. Grote kans dat het om een student aan de universiteit gaat, de hoogstraat is een winkelstraat vol met studentenhuizen boven de winkels.
Haha zo ben ik mij ook al een keer doodgeschrokken omdat hierachter (op een inimini grasveldje, jaja ) zo'n trauma heli geland was... man ik dacht dat er een vliegtuig neerstorte op ons huis ofzo, zo klonk dat echt idd wat een kabaal
BiBiQ
Geplaatst: 17-07-09 22:23
Jeetje, wat bizar zeg. Meer kan ik er niet over zeggen.