schreeuwende achterburen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

schreeuwende achterburen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 19:58

Ik ben aan twijfelen wat ik moet doen
ik heb een achterbuurvrouw die echt de hele dag door aan schreeuwen en krijsen is op haar kleine zoontje en man. Ik versta er geen zak van, zij is volgens mij Pools of Russisch.
Een keer boos zijn, kan ik begrijpen, maar dit gaat echt te ver
Ik heb al paar keer op het punt gestaan om wat terug te roepen, vooral omdat ze zo tekeer gaat tegen een klein kindje

Ik weet niet wat dat kind verkeerd doet, maar ik kan me niks bedenken wat die kan doen, om zo tegen tekeer te gaan
Mijn vriend heeft vaker nachtdiensten, en ook dan kan hij overdag gewoon niet slapen door het geschreeuw

Ik heb vaak de deur open met dit warme weer, en kan dus indenken dat alles dan wat gehoriger is, maar zelfs met de deur dicht hoor ik het
De man hoor ik nooit, hij zegt wel eens wat terug, maar schreeuwt nooit. het kindje hoor je eigenlijk ook nooit.

Wat zal ik doen?? :
negeren?
kinderbescherming inschakelen?
politie bellen?
aanbellen en vragen of het wat rustiger kan?
briefje in bus stoppen? met of zonder naam van mezelf?
het lijkt me heel sterk dat hun buren of de buren naast me hier geen last van hebben. ten eerste vanwege de geluidsoverlast, ten 2e omdat ik gewoon abnormaal vind dat er zo tegen een klein kind geschreeuwd word, en ik ben wel wat gewend.......

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 19:59

ik zou het eerst vragen, werkt het niet, kan je de politie bellen dat je er helemaal crazy van wordl

chocobroodje

Re: schreeuwende achterburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:02

Nee sorry ik zou us echt niet gaan aanbellen wie weet hoe agressief ze is op dat moment volgende keer gewoon politie bellen!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:03

Mijn moeder heeft ook zo'n buurvrouw. Wel Nederlands trouwens. We spreken haar wel regelmatig maar op de een of andere manier is het toch moeilijk om er iets van te zeggen.

Als je naar de politie belt zal hoogstens de wijkagent met je komen praten of probeert het via de telefoon op te lossen. Die zal dan ook wel aan je vragen of je al contact gehad hebt met haar.

Ik zou in jouw situatie of er zelf opaf gaan om er wat van te zeggen, of een briefje (anoniem) in de bus stoppen.

Je zou eventueel ook naar haar buren kunnen stappen en vragen hoe zij het ervaren en of ze al contact met haar gehad hebben. Samen sta je altijd sterker.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 20:52

Is het weer opgehouden?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:08

Ik zou niet meteen de politie of kinderbescherming op gaan bellen. Ook kan de kinderbescherming hier volgensmij niet direcht iets aandoen (als het alleen schreeuwen is). Ik zou beginnen met een briefje in de bus met daarin uitgelegt dat jullie er last van hebben, en of ze in het vervolg niet meer zoveel herrie willen maken. Misschien is het wat netter om je naam er wel bij te zetten, maar dat moet je zelf maar even kijken.
Als ze hier niet op reageert en gewoon doorgaat zou ik overgaan naar de volgende stap, en dan zal ik wel de politie bellen.
Maar kinderbescherming..? Nee dat gaat denk ik iets tever.

Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:19

ik zou idd een briefje in de bus doen met de vraag of het iets rustiger kan. En als je bang/geen zin heb in buren ruzie's doe je dat gewoon zonder naam er onder.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:22

Ik zou ook even wachten met politie en kinderbescherming.

Even een briefje in de deur of het misschien iets stiller kan, lijkt mij een goede opstap om te beginnen. :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 01:44

De kinderbescherming gaat wel wat te ver, aangezien je niet eens weet wat er gezegd wordt.

In sommige culturen/talen schreeuwt men nou eenmaal wat meer. Dat is b.v in Spanje ook zo. Ik had daar altijd het idee dat men non-stop ruzie had. Totdat ik wat meer spaans begon te verstaan.... :D
Hiermee wil ik niet zeggen dat je een cursus Russisch moet volgen. Maar als ik jou was zou ik de desbetreffende gewoon netjes aanspreken en duidelijk maken dat jouw vriend niet kan slapen van het geschreeuw en of het mogelijk is om daar wat aan te doen.
Als dat niet lukt ga je naar de politie. Stap 1 bij het oplossen van burenruzie's is namelijk eerst zelf proberen het probleem op te lossen.

http://www.politie.nl/Vraagbaak/watdoet ... awaai.aspx

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 08:56

Op moment is het vriuj rustig :D
De man is trouwens gewoon Nl, en de vrouw spreekt ook gewoon NL, alleen onder dat schreeuwen niet
ik zal volgende keer eens een geluidsopnamen maken, als ze namelijk niet geloven dat het zo hard is, kan ik die laten horen
Ik wacht even af, als ik het vandaag weer hoor stop ik een briefje in de bus of het wat zachter kan, ivm nachtdiensten van mn vriend

Gisteren ging het wss om de bal, we hoorden eerst kindje met de bal spelen, vrouw riep was, kindje zei wat in Nl terug, zei begon weer te schreeuwen en erna tegen dr man, van zeg jij dr eens wat van.
De man zei rustig in Nl wat tegen het kindje, en die vrouw begon weer te krijsen
Dat een kind gestraft word, of als iemand kwaad is een keer geschreeuw word, prima. Kan gebeuren, maar dag in, dag uit, en dan vooral tegen dat kind, en dat ik het zelfs hoor als hun binnen zijn en ik ook de deur dichtheb, gaat me te ver

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:04

ik ben deze week net verhuisd, gelukkig, ik had namelijk buren die ook altijd keihard schreeuwen, de man tegen de vrouw, de vrouw tegen de dochter. Echt vreselijk. En als ze ruzie maken, dan gaat de jack russel zich er ook nog mee bemoeien! Dus schreeuwende mensen en een keffende hond, en dat gemiddeld elke dag wel een keer....En zij hebben ook nog buiten de hele dag schlagermuziek opstaan, een en al overlast dus!! Heb er nooit iets van gezegd eigenlijk omdat ik wist dat ik daar maar een jaar bleef wonen, laatst waren mijn honden een keer ontsnapt, hebben zij direct de politie gebeld dat mijn honden overlast veroorzaken in de buurt, lag een brief van de politie bij me op de mat!!

Ik zou dan in jouw geval ook de politie bellen, dan krijgt die vrouw ook een brief waarin vriendelijk gevraagd word om een gesprek aan te gaan met de politie om de problemen te bespreken.
Succes ermee...

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:11

hier was het net zo , waren de overburen .
schreeuwen vloeken tieren enz enz.
meubels die uit het raam vlogen

kids die alleen thuiswaren hele dagen en nachten .
honden die in de tuin zaten , zonder beschutting ... ook in de winter .

iedereen werd het zat , dus toen kwam de politie elke keer weer .
wijf besprong zelf der man , slaan schoppen bijten , en hij deed niks terug .

na een lang gedoe met de woonstichting , politie en de buurt , zijn ze er nou uit gezet .

heb medelij met de buren van waar ze nu wonen .
voor ze hier kwamen waren we al gewaarschuwd .

heb je niet iets van een wijk agent bij julli ?

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:15

Ik weet niet of het je bedoeling was maar ik zou, als ik jou was, de geluidsopnames niet op bokt/internet zetten. Je zou ze eventueel aan de politie kunnen laten horen.

Je hebt het over schreeuwen dus het zal ook echt flink hard zijn maar de Poolse en Russische taal is van nature een harde en felle taal.

Je kunt zelf aanbellen of de politie bellen en zeggen dat jij je zorgen maakt over de situatie. Succes!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:22

Wij hebben ook flinke geluidsoverlast van de buren gehad.
Als we dan aanbelden werden we weg gelachen.

Op advies van de politie hebben we buurtbemiddeling ingeschakeld.
Dit lijkt te werken.

Wellicht dat er bij jou in de buurt ook iets van buurtbemiddeling/mediation is.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:27

Mijn zus heeft van zulke buren. Alleen schelden die tegen elkaar en dan vooral snachts. Vorige week heb ik bij haar gelogeert. Ik sliep toen zeg maar naast de slaapkamer van de buren. Ook ik schrok midden in de nacht wakker van het lawaai (zal denk een uur of 2 geweest zijn.) Hoorde ik hem opeens tegen haar roepen: " Heb ik gezegd dat je wat zeggen mag! Hou je smoel anders stop ik hem daarin!"
Nou hoef je volgens mij geen grote fantasie te hebben met wat hij daar wel mee bedoelde.
Ik lag in een deuk van het lachen. Mijn zus was ook wakker geworden en toen ik haar het vertelde zei ze. Ben blij dat ik niet naar de deur ben gegaan om te vragen of het een beetje stiller kan.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:32

Dat was dan vast geen ruzie, maar SM als hobby _O-

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:36

MamaMiesje schreef:
Dat was dan vast geen ruzie, maar SM als hobby _O-

denk ik haast ook wel. Doen ze het wel vaak want het is bijna elke dag/nacht wel raak.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:37

Lijkt mij erg vervelend ben dan ook heel blij met mijn boerderijtje :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:46

gelukkig is de buurman naast mij doof :P die achter en een die schuin naast ons maken bagger veel herrie :=

kwestie van gewenning.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:00

ik heb ook zo'n buurvrouw, die is gewoon NL maar ik versta er ook helemaal niks van... en zij scheldt alleen maar op haar man. Heel vervelend, maar nu roepen wij gewoon even: hou je klep dicht, en dan gaat ze binnen verder, dan is het al een stuk minder.
Alleen had ze laatst last van de barbeque en hadden ze de politie gebeld. Toen was later ook even een man aan de deur omdat hij nog bij de andere buren moest zijn, maar we mochten geen stronkjes hout meer erop gooien...

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:36

Ow herkenbaar, ik heb ook zoon buurvrouw. Die schreeuwt de meest nare dingen tegen der kinderen. Echt geloof me heel naar en gemeen pijnlijk. Ik vind het zo zielig voor die kinderen. En ze doet het ook gewoon in de tuin zodat de hele buurt kan mee genieten.
Ik weet ook echt niet wat ik er me moet. Ik durf er zelf niets van te zeggen want ik wil liever met hun geen gezeik (niet z'on fijne familie). Steeds hoop ik dat er iemand is die wel lef heeft en er wat van zegt. Ik vind het heel erg van mezelf dat ik er niets aan doe. Maar ben er echt bang voor en wil hier graag nog veilig en fijn wonen.
Aan de andere kant zijn er ook momenten waarop ze zo leuk met die kinderen speelt en heel lief is. Dan wil ik gewoon dat ze dat altijd zo doet.

@TS Misschien dat als het mijn achterburen waren ik wel anoniem de politie durfde te bellen.Als jij het durft, zou ik gewoon de politie bellen en niet zelf aan aanbellen ofzo. Een briefje maakt misschien niet zoveel indruk? Eigenlijk ook schijnheilig van mij!

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:40

Ik zou eerst eens een briefje in de bus gooien,
om het recht in haar gezicht te zeggen lijkt me niet zo'n strak plan met zo'n ruziemaker :)

Als dat niet helpt politie bellen en je verhaal doen,
niet alleen over dat jij en je vriend er last van hebben,
maar ook dat het gewoon niet normaal is hoe ze schreeuwt tegen haar kind.
Waarschijnlijk nemen ze het dan ook wel wat serieuzer op.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 15:12

of ze een ruzie maker is weet ik niet, maar ze schreeuwt wel ontzettend
ik ben alleen aan denken of het beter is om het anoniem te doen, of gewoon mijn naam en huis nr erbij te zetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:15

ik zou het anoniem doen.. anders krijg je straks nog ruzie met hun en dat lijkt mij ook niet prettig

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:15

Ik zou ze ofwel persoonlijk aanspreken ofwel een briefje in de bus gooien met je naam en adres eronder. Je wilt dit toch graag als goede buren oplossen en daar hoort soms een lastig gesprek bij, dat zal de verstandhouding wellicht alleen maar beter houden.