En dan word je aangehouden.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wafel

En dan word je aangehouden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:28

Hey

Net terug weg van de winkel een motor scooter gekocht. Omdat de brommer hier op het fiets pas moet..... daar op weg... en dan weer op fiets pad.
Het is niet altijd heel duidelijk. Waar je moet rijden.

Heb altijd gewoon gereden waar ik veilig vond.

Word ik net aangehouden voor op het fietspad rijden. Eerste keer ! Heb ik het toch nog 31.345 kilometer volgehouden te rijden wat mij het veiligste leek: zonder aan gehouden te worden.

1 keer eerder aangehouden maar ik stond stil op het fiets pad een smsje te lezen. En daarom kon oom agent mij niks maken. Wel effe al het andere gecontroleerd... + rollerbank...
Kreeg alleen een waarschuwing voor geen papieren bij me hebben en geen verzekerings bewijs.

Dat ik hier niet op het fietspad mocht rijden wist ik trouwens niet. Dacht dat wel mocht omdat aan de andere kant van de weg wel mag.
Ik eerst aan oom agent gevraagd of hij het wel zeker wist....
Maar hij wist het zeker.. Ik op dat moment niet.
Ik haal mijn schouders op en zeg oke het zij zo... (zo van jah oke het zal wel ''denk bij mezelf wat nu Bekeuring ? oke ! Is prima...)

Agent: Laat het niet meer voor komen dan mag je nu weer gaan. :Y)

Hij wacht tot ik weg rijd en meteen weer achter me aan... Maar helaas ik reed niet te hard.... :D

Mijn brommer is orgineel :+

Agent was niet vriendelijk. Maar wel weer fijn dat ik geen bon krijg. Niet vriendelijk in de zin van beetje sjagie....

Wel lol dat je dan net als je een motor koopt om er vanaf te zijn aangehouden word :D....

Heb nu een honda lead 110 :D Super ding 8-)

End van de week kan ik m ophalen.

Wafel

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:32

EN mijn topic hoort bij verslag van de dag thuis denk ik nu in eens ;(

Anoniem

Re: En dan word je aangehouden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:36

Nee hoor, VVDD is voor paardendingen, dus hij staat hier goed :D

Fijn dat je uiteindelijk geen bekeuring hebt gehad :)

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:41

Mischien scheelt het dat voor de agent mij kon aanhouden ik al stopte. Ik zag hem in eens omdraaien.

Dus ben maar meteen stil gaan staan en wachte tot hij er was...

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:44

Nee hij staat goed hier VvdD is alleen voor paard gerelateerde dingen ;)

Wel mazzel gehad dan dat je geen bon kreeg.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:49

Ik vind het eerlijk gezegd gewoon duidelijk waar je wel en niet mag rijden met een brommer/scooter...

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 21:55

Kan per plaats schelen maar hier in eindhoven niet... Altijd.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:15

Assen is ook niet echt duidelijk, soms moet je midden in een rotonde ineens het fietspad op.
Wel fijn dat je geen boete hebt gehad!!

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:21

Je bent niet aan, maar staande gehouden! ;) Als we je aanhouden moet je mee naar het bureau en wordt je voorgeleid aan de HOvJ, wordt je verhoord en de hele boel die daarbij hoort! Bij een staande houding krijg je een bekeuring of een "waarschuwend" gesprek :)* Nog veel plezier met je Scootertje!

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 22:38

hihih, ik ben ook eens aangehouden omdat ik indd dacht dat ik op het fietspad moest.. het is hier in de regio soms zoooooooooo onduidelijk. Ben ook eens een keer van de weg afgehaald omdsat ik niet op de weg moest, zijn we samen teruggereden naar waar het bordje voor fiets/bromfiets pad had horen te staan,, (ja horen, want het stond er niet :P ) dus meneer agent heeft me daarvoor heen bekeuring gegeven.
Ik doe meestal ook wat me het veiligst lijkt. Soms, op meerbaans wegen gaan auto's zo hard dat ik het soms écht knijp om daar te rijden.. dan neem ik het risico liever om aangehouden te worden op het fietspad.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 23:07

Klopt ik nam dat risico ook liever. En als ik bewust op het fiets pad reed. Dacht ik altijd maar. Als ik een bekeuring krijg zie ik het gewoon als een soort TOL om op het fiets pad te mogen rijden.

Nu komen er steeds meer motor scooters op de markt dat is wel heel fijn. Gewoon tijd op de weg. Alleen moet je dus wel je motor rijbewijs hebben.

Dit word ie.

Afbeelding

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 23:11

Mini rotonde´s zijn ook niet fijn. Hier willen ze op soimmige dat je voor de rotonde op fiets pad rijd. De rotonde de weg op. EN na de rotonde weer fiets pad op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 00:47

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 10:23, in het totaal 1 keer bewerkt

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 01:16

Hier hebben we ook zo'n punt. Daar staat aan de ene kant een bord verboden voor brommers/scooters, en aan de andere kant ben je verplicht er op te rijden. Ja wat moet je dan? Dus soms is het niet helemaal duidelijk

Wel mazzel dat je geen bon hebt gehad van ome agent, was ie toch nog een beetje aardig haah