Vliegen in huis, hoe ervanaf komen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Vliegen in huis, hoe ervanaf komen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 20:25

We hebben zelden vliegen in huis (winderig noordholland :+ ), maar bij bepaald soort weer zijn ze er ineens wel ^). Zoals nu dus, en ze zitten de hele tijd op mijn arm en op mijn beeldscherm, zo kan ik niet lekker bokken _-:(

De kat vangt ze meestal, maar kat ligt nu op de bank (wat een leven, ik word ook kat in mijn volgende leven)

Ik heb al zo'n strontvliegen-plakstrip opgehangen, maar ja, pas als ze er toevallig op gaan zitten, blijven ze vastkleven }:0

Iemand nog ideeën?

Ojajoh

Re: Vliegen in huis, hoe ervanaf komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:27

ik heb wel eens gehoord: plastic doorzichtig zakjes met water ophangen, geen idee hoe het werkt maar het schijnt te werken

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:28

ikdoemaarwat schreef:
ik heb wel eens gehoord: plastic doorzichtig zakjes met water ophangen, geen idee hoe het werkt maar het schijnt te werken

Met een muntje er in voor de deur of het raam, maar volgens mij werkt dat ook niet.
Vliegengordijn/deur, die moeten wij nog halen dus hier vliegen er ook regelmatig 4 tallen rond :+
Laatst bijgewerkt door Loiz op 15-07-09 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:29

heb ik ook wel eens gehoord, mijn schoonzuster zweert erbij maar ja heeft altijd alles afgesloten (airco0 en toch ook wel vliegjes binnen.
Ik weet het niet hoor maar weet wel dat ik er knetter van wordt, die krengen steken ook trouwens, dus volg even je topic.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:52

Elektrische vliegenmepper, paar keer uithalen en voor je het weet zijn ze gestoofd en heb je er geen last meer van.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:54

van die stroophangers ophangen (zo noem ik ze altijd) werkt goed, alleen beetje smerig zicht als je dat in je huis hebt hangen :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:58

Ik weet helaas niet hoe het ding heet.
Maar je hebt een aparaatje wat om de zoveel tijd een stofje verspreid, daar gaan de vliegen dood van. Dat ding werkt echt ideaal!
Zelfs op de poetsplaats bijna geen last meer van vliegen.

Als je wilt kan ik wel navragen hoe het heet?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:03

Zo'n vliegenvanglamp schijnt te werken; alleen hoor je steeds geknetter als dr zo'n beest in vliegt.

Wij hebben ook onwijs last van vliegen; hier liggen door het hele huis gewoon vliegenmeppers om ze direct te meppen als we dr 1 zien vliegen! :=

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:37

ikdoemaarwat schreef:
ik heb wel eens gehoord: plastic doorzichtig zakjes (bijv boterhammen zakjes) met water ophangen (voor deuren of ramen), geen idee hoe het werkt maar het schijnt te werken

Dit doen ze in het buitenland inderdaad vaak, dit komt omdat vliegen meerdere ogen hebben en het water weerkaatst de zonnestralen op een rare manier terug in de ogen van de vlieg, dit is voor de vliegen niet prettig en blijven dan ook weg. Je kan het altijd gewoon eens proberen :D

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:38

Een kat nemen (die vangt ze) kleine bijkomstigheid is dat je dan meestal na een vliegenvangst alle planten van de grond mag rapen :+

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:40

Lekker luie kat heb je hahaha. Wij hebben er twee rondlopen in huis en die werken altijd uitstekend in teamverband samen als het gaat om insecten. Tot nu toe altijd met groot succes zonder dat er wat kapot ging.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:42

Wietsje92 schreef:
van die stroophangers ophangen (zo noem ik ze altijd) werkt goed, alleen beetje smerig zicht als je dat in je huis hebt hangen :D

Die hebben wij ook. Soms hebben wij ineens een paar dagen heel erg last van vliegen. Het ziet er idd niet zo fris uit maar het werkt wel heel goed.

Van die water zakjes heb ik ook wel is gehoord.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:44

veerust spuiten ze vallen bij bosjes neer. }>
wij wonen op een boerderij stikken er van dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 00:24

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 00:25

En ik zat me af te vragen hoe je in godsnaam überhaupt kon vliegen in huis. :?

Het is laat... :7

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:37