Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

En daarna als het echt irritant wordt zou ik gewoon dubbel koken. Zo maak ik nog steeds 2 soorten pannenkoeken (gewone in de ene pan, spek/kaas/ui in de andere), geef hem een pak groentemix uit de vriezer terwijl ik zelf blaadjes sla eet, iedereen gelukkig
Coby schreef:Ik heb sinds een jaar of twaalf ook zo'n vriend. Hij lust bijna geen groente (enkel bloemkool, bruine bonen, spinazie en worteltjes) en lust in principe alleen maar een gehaktbal of een schnitzel.
Tsja ik heb er mee leren leven. Vanavond eten wij prei, aardappelen en tv sticks voor mij. En aardappelen, schnitzel en appelmoes voor hem.

Ik kan trouwens ook voordat ik iets geproefd heb zeggen dat ik het niet lust
Wel steeds minder, maar het gebeurd nog steeds. Ik heb gewoon nooit leren proeven en dat vind ik nu héél vervelend!
)
Yessy schreef:Bij ons was 'je eet het of anders zonder eten naar bed' helaas niet echt een optie, ik at namelijk gerust niet, en zat al op een vreselijk ondergewicht. Maar wat ik nooit had gedacht is dat het waar is dat je dingen leert eten, smaken leert waarderen. Alleen doe ik er wat langer over dan de gemiddelde persoon
Yessy schreef:Bij mijn vriend en ik is het precies andersom, hij eet alles, ik lust niet veel (al gaat het steeds beter). Vooral niet opdringen, ik wil best nieuwe dingen proberen, maar niet als iemand het voor m'n neus neerzet met de mededeling hier heb je het en anders eet je maar brood (wat ik dan dus ook gerust doe).
Begin gewoon eens met bestaande gerechten aanpassen. Voorbeeld:
Ik at altijd pasta met tomatensaus (=tomatenpuree met water) en gehakt, en dan na afloop sla. Als hij daar een hoop groenten doorheen gooide, viste ik dat er gerust uit. Door het langzaam op te bouwen (italiaanse kruiden, een zoete paprika, gebakken uit zodat het niet te scherp wordt) krijg je uiteindelijk een gerecht dat voor de rest van de wereld ook eetbaar is
En als het echt niet lukt: zolang jullie niet samenwonen kunnen jullie de dagen dat jullie niet samen zijn jullie eigen eten maken, en de overige dagen iets wat jullie beiden lusten, dan maar wat meer moeiteEn daarna als het echt irritant wordt zou ik gewoon dubbel koken. Zo maak ik nog steeds 2 soorten pannenkoeken (gewone in de ene pan, spek/kaas/ui in de andere), geef hem een pak groentemix uit de vriezer terwijl ik zelf blaadjes sla eet, iedereen gelukkig