Tattoo met as

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Compliment

Tattoo met as

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 16:14

hoi

me oma is 3 jaar geleden overleden en gisteravond om 5 voor half 11 is me opa overleden. nu zit ik al een tijdje mee in me hoofd om een tattoo te laten zetten met as van hun. eerst wou ik een ketting met een buisje en daar wat as in maar ik ben bang dat ik dat verlies. en dat krijg ik echt niet over mijn hart. dus nu wil ik die tattoo laten zetten met wat as er in. wat vinden jullie er van en hebben jullie misschien mooie iedeen wat ik kan zetten?

bedankt

xx

Authentic

Re: Tattoo met as

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:17

Gecondoleerd.

Over je idee:
Nederlandse Tattoo Bond:
"Tattoopigment moet 100% steriel zijn. Dat zijn voorschriften van de overheid. Crematie-as is niet steriel en kan ook zware metalen bevatten of andere ingredienten die schadelijk kunnen zijn. Er zijn enkele tatoeëerders die wel eens op speciaal verzoek iets as mengen door tattoopigment, maar de meeste tatoeëerders zullen dat weigeren, want zij zijn aansprakelijk als er iets fout gaat. Uiteindelijk gaat je gezondheid toch boven alles!"

Als je het dus echt wilt, zal je denk ik op zoek moeten gaan naar iemand die het heeft en vragen waar die het heeft laten doen, omdat er niet zo heel uitgebreid reclame voor gemaakt zal worden.

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 16:19

Authentic schreef:
Gecondoleerd.

Over je idee:
Nederlandse Tattoo Bond:
"Tattoopigment moet 100% steriel zijn. Dat zijn voorschriften van de overheid. Crematie-as is niet steriel en kan ook zware metalen bevatten of andere ingredienten die schadelijk kunnen zijn. Er zijn enkele tatoeëerders die wel eens op speciaal verzoek iets as mengen door tattoopigment, maar de meeste tatoeëerders zullen dat weigeren, want zij zijn aansprakelijk als er iets fout gaat. Uiteindelijk gaat je gezondheid toch boven alles!"

Als je het dus echt wilt, zal je denk ik op zoek moeten gaan naar iemand die het heeft en vragen waar die het heeft laten doen, omdat er niet zo heel uitgebreid reclame voor gemaakt zal worden.

dankjewel

ik heb het al gevraagd aan een tattooshop hier in de stad.. en die doen het.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:20

Gecondoleerd..

Volgens mij heb ik ooit eens gelezen dat je lichaam het as uiteindelijk gaat afstoten.. Maar heb geen idee meer waar ik dat gelezen heb. :o

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:33

Allereerst gecondoleerd :(:)

Wat Nathalie zegt klopt. Het klinkt wel leuk, maar de as wordt afgestoten, omdat het geen lichaamseigen stof is. Met de korstjes die zich door de huidbeschadiging op de tattoo vormen, gaat de as eruit.
Maar ik geef toe dat het een heel emotioneel idee kan zijn.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:38

je kan beter een mooie tattoo ter herinnering van hun nemen en de as in een mooie urn bewaren

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:02

Ergens op bokt heb ik gelezen dat de as er inderdaad met de korstjes uit gaan.
Ik denk dat je bij de zoekfunctie ook aardig wat informatie kan vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:08

Ik weet dat het aangeboden en gedaan wordt, maar zoals hierboven ook al omschreven; het zweert je lichaam uit en verdwijnt met de korstjes...

Misschien een ideetje: je kunt van de as ook een klein diamantje laten persen, dat je vervolgens kunt verwerken in een (bv zelfontworpen) sieraad.