ik zit met hele grote vraag teken..stopen of doorgaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rakkertjuuhh

ik zit met hele grote vraag teken..stopen of doorgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 13:53

Ik zit nu al 3 jaar op voetbal,en vind het heerlijk om te voetballen, heb nu 2 keer met kapote knie gezeten, 1 keer mn enkelbanden gescheurt,en nu had ik mijn kniebanden gescheurt,en mijn meniscus was kapot,ben 1 juli geopereerd er aan.. en alles gaat goed, de revalidatie enz, begin al rustig aan minder met mn krukken te lopen..
en wil straks dus weer voetballen..
Maar dit mag niet van mijn leerraar omdat ik in de zorg zit, die zegt je moet kiezen,of voetbal of de zorg in (omdat ze bang is dat ik mn knieen kapot trap)
Tja nu zit ik al zo lang te denken whaa, ik wil alle 2 zo graag..
wat hadden jullie gedaan? miss kunnen jullie mij de drempel over dragen om me te helpen met mn keus..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:55

Je opleiding lijkt me natuurlijk belangrijker, maar wat heeft een leraar nou te zeggen over wat je in je vrije tijd doet?
Als jij je knieeen naar de haaien wil helpen even grof gezegd, dan moet je dat toch zelf weten?

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:56

Misschien geen wedstrijden meer maar alleen voor de lol...
Ik zou eerlijk gezegd voor dat kiezen om het voetballen toch niet helemaal kwijt te raken.
Maar je moet zeker denken aan je lichaam en voetbal kan een harde sport zijn. Denk ook aan later want als je wel met kapotte knieen zit, denk je ook, had ik maar....

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:57

Ik heb 3 jaar geleden ook gevoetbalt, tijdens training met sprinten was er iets verschoven bij mijn heup. Nu heb ik er soms nog steeds last van, en heb er voor onder therapie gezeten.
Nee, dat heb ik zeker niet over voor voetbal. Met je lichaam moet je je hele leven nog doen!! Dus wees er zuinig op. Je hebt al zoveel gekregen door voetbal, dan zou voor mij de keuze wel duidelijk zijn als ik jou was.
Ik de zorg heb je nog toekomst, maar voetbal terwijl je daar zoveel dingen doorkrijgt niet.
Voetbal is de sport waar de meeste blessures voorkomen, veelste gevaarlijk!

Ojajoh

Re: ik zit met hele grote vraag teken..stopen of doorgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:58

is coachen niks voor je?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:02

Je bent nog zo jong en je lichaam trekt het klaarblijkelijk niet (het voetballen). Ik had dit met thai boksen. Vond ik super om te doen, maar toen ik twee knie operaties nodig had ben ik gestopt.

Ik moet nog min. 60 jaar met mijn lichaam doen.

Ik snap het wel hoor van je leraar (of werkgever). Sporten is sowieso risicovol en de zorg is een fysiek zwaar beroep waar je je lichaam voor nodig hebt.

Het is een behoorlijke kostenpost voor je werkgever als jij vaak de fysieke inspanning die je werk van je vraagt niet kan leveren door sport blessures... Als je op kantoor zit, is dit al snel een stuk makkelijker!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:05

Ik zou rustig weer beginnen met het sterk maken van je bovenbenen/kniebanden. Met behulp van een fysio. Dan zegt die op een begeven moment wel weer of je rustig mag trainen of niet.

Ik zou dan wel met jezelf afspreken dat je goed naar je lichaam luistert. Als je lichaam het weer niet trekt moet je gewoon de knoop doorhakken en stoppen. Hoe moeilijk dat ook is. Maar je hebt je knieen je hele leven nog nodig. En elke dag pijn hebben wil je ook echt niet.. :n

Ik heb dezelfde keus moeten maken , en uiteindelijk moeten stoppen met mijn sport. Want mijn knie trok het ook echt niet meer.... :\

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 14:09

ja ik zou is goed gaan overlegen..
en die keuze is zo ontzettend moeilijk...

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:05

Zo dat is echt een moeilijke situatie... iets waar ik altijd bang voor ben en gelukkig nog niet heb hoeven meemaken.
Maar voetbal is gewoon een ontzettende heerlijke en intensieve sport die je niet snel op een andere manier kan terugkrijgen (andere sporten geven je bijv. toch een andere conditie...) maar voor mij zou de rest van m´n leven met baan en dieren belangrijker zijn :j
Maar als je nu een verkeerde keuze maakt kun je er misschien de rest van je leven last van hebben, dus als het niet meer gaat zou ik het niet doen.
Succes met je beslissing, en luister vooral goed naar je eigen lichaam ;)

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 15:07

is een moeilijke keuze,
maar zoals eerder vermeld, is coachen geen optie,
dan blijf je toch in het wereldje... én kun je in de zorg blijven...

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:33

pff moeilijke keuze.
Ik zelf heb ook zoiets, ik heb een kleine handicap aan me armen. Me ellepijp en spaakbeen(?) die zijn bij het rolgewricht aan elkaar gegroeit. (weet niet of ik het zo goed uitleg) Dat punt is heel zwak en slijt erg snel. Nou rijd ik een paard dat behoorlijk sterk is, te sterk voor mij eigenlijk. Me stagebieder zei tegen mij dat ik beter een ander paard kan zoeken omdat ik mijn armen naar de klote help, mijn vriendin is het daar mee eens. Heel hard, ik ben gek op dat paard. Ben ook nog niet helemaal overuit. Zolang het mij nog niet heel erg pijn gaat doen zet ik nog door, maar het is mogelijk dat ik die keuze straks een keer moet maken.