Vodafone hardstikke duur!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PRE

Vodafone hardstikke duur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 10:24

Ik had altijd T-mobile en smste voor 6 cent, nu heb ik vodafone en sms ik voor maar liefst 19 ( ! ) cent.
Je hoort wel eens dat je dat kan veranderen, dus ik kijken op de vodafone site maar ik snap er geen snars van, iemand die mij dat uit wil leggen?
En ook is mijn nieuwe telefoon Samsung Star niet simlock vrij, maar ik kon wel mijn eigen nummer houden, bij de vodafone konden ze mij daar niet mee helpen, maar ook dit kon ik via de site doen.
Dus heb ik dit: http://www.vodafone.nl/prive/help/aanvr ... %20prepaid netjes ingevult, heb ik dit goed gedaan en heb ik netjes over een paar dagen mijn eigen nummer weer?

Saskiaatje

Re: Vodafone hardstikke duur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:25

Kun je geen Vodafone Blox nemen? 1000 smsjes per maand, voor €10,-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:25

Een nieuwe telefoon is zo goed als nooit simlockvrij :)
Nummerovername duurt altijd eventjes

en ja Vodafone is gewoonweg duur!
Hoop wel dat je prepaid hebt, want ze willen nog wel eens heeeeele hoge abbonements facturen maken :)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:26

idd blox ik heb dat ook gehad toen ik nog vodafone had was erg blij met vodafone!

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 10:31

Ja ik heb inderdaad prepaid, ik denk dat ik toch maar een Vodafone blox neem, dus dadelijk even beltegoed halen.
Maar dat nummer veranderen doe je toch gewoon via die link die ik in de begin post heb gezet?

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:49

Jij hebt waarschijnlijk het veel bellen tarief.
Je kunt het smsers tarief nemen dan sms je voor 9 cent en bel je voor 35 cent.
Er was een tijdelijke actie het campus tarief en die heb ik toen genomen en nu sms ik voor 6 cent en ik bel voor 25 cent met vodafone.
Je kunt natuurlijk ook blox nemen dat scheelt ook heel veel geld. Je moet dan wel meer dan 167 smsjes per maand sturen voordat je voordeel hebt.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:07

En geloof me, als jij 1000 smsjes per maand kunt sturen, haal je dat echt wel. :Y)

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 11:15

Oh geloof mij dat ik dat kan, heb gisteren en vandaag 10 euro gesmst, schrok dan ook toen dat ding zei u beltegoed is laag! :+

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:16

En dat zijn dus maar net iets meer dan 50 smsjes. Ik sms zeker 30 smsjes per dag. :Y)

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 11:18

Ik sms ook echt heel veel. :j
Maar als ik vandaag even naar de telefoon winkel ga en ik haal btg, kunnen ze mij die Vodafone blox dan inorde maken?

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:19

Ik maak mijn nieuwe telefoon gewoon simlockvrij en dan kan je eigen simkaart erin en heb je dus je eigen nummer. Bij ons zit een winkeltje in het dorp die handelen onder anderen in 2e hands telefoons en die kunnen ook simlockvrij maken. In elke stas is wel een winkel te vinden die telefoons simlockvrij maken, je moet dan alleen ff zoeken waar precies :P En dus toch de samsung star geworden :P

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:23

Klopt, ik heb ook bijna 2 jaar Vodafone.. daarvoor had ik altijd KPN. Mijn abbonement is in Oktober afgelopen dus ik stop dan ook met Vodafone. Ik neem dan SimOnly. Ik heb zo eens een keer een rekening gehad van 200 euro bij Vodafone, daar belde ik toen over op omdat ik gewoon niet kon geloven dat ik zoveel had gebelt en gesmst. Bleek dat ik héél veel had gesmst en toen adviseerde ze mij om een smsbundel te nemen.
Dat heb ik toen gedaan en nu kan ik 1000 smsjes per maand versturen voor 10 euro.

Edit; als je je telefoon simblockvrij wilt laten maken zal ik dat iig niet doen op een of andere markt! Probeer het in een winkel te laten doen.
Ik heb het ooit laten doen op de vrije markt bij ons in de buurt, en sindsdien deed mijn telefoon het niet meer goed. Het was een splinternieuwe telefoon dus aan de tel zelf lag het niet.

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:28

Vodafone is echt een rotprovider. Het is dat ik aan mijn abbonement vast zit, maar anders...
Ik ben elke maand wel dik € 20,- over mijn beltegoed heen, en ik heb al een abbonement van € 35,-,
want ze kunnen mij nooit vertellen wat er nog van mijn tegoed over is.
Mijn moeder betaalt de rekening dus ik had mijzelf begin deze maand voorgenomen gewoon niets te doen.
Nu heb ik zestig minuten gebeld, en twintig smsjes verstuurd. Ik op internet kijken,
en ja hoor. Ik ben al € 16,- over mijn tegoed heen!
Ik kon het echt niet geloven. Vodafone zegt dat het klopt, dus dat zal dan wel.

Ik sms trouwens voor € 0,21 cent per sms, en ook € 0,21 per belminuut.

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 11:29

Dat had ik al gevraagd, maar ik heb geen zin om 120 euro te betalen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:30

Ach Vodafone. Ben twee weken bezig geweest om een abonnement af te sluiten. Belofte hier, belofte daar. Dus nu ga ik naar de kpn, daar wordt tenminste wel alles gewoon netjes geregeld.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:34

Uhm Annouk, dat lijkt me niet kloppen. Je zegt dat je 60 minuten had gebeld en 20 smsjes gestuurd het is 21 cent per sms of belminuut? dus 80 x 0,21 = €16,80 en je hebt een abbo van 35 euro... hoe kun je er dan in godsnaam 16 euro overheen zitten := ??

@TS: wat had je al gevraagt, waar je 120 euro voor moest betalen? Ik ben het ff kwijt :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:34

Mijn moeder heeft ook vodafone pre-paid, maar zij smst voor 11 cent per sms.
Dat kun je laten instellen als je het informatie nummer belt, geloof ik!

Ik heb vodafone abonnement, had hiervoor altijd HI/KPN, ga ook meteen weer terug naar Hi als deze is afgelopen.
Onwijs vaak ligt de informatielijn/internetsite eruit, heel vaak krijg je smsjes niet binnen en slecht ontvangst... terwijl ze zulke 'mooie' dingen beloofden! :\

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:35

Ik vind vodafone dus geweldig :D
Kan op internet keurig zien hoever ik ben met mijn bundel. Ga er nooit overheen! Alles is makkelijk aan te passen en te veranderen! Voor mij niks anders meer dan vodafone!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:36

Ik heb nu t-mobile, maar dat is ook niet goedkoop hoor... tegenwoordig sms je voor 20 cent of meer en vanaf 1 augustus willen ze het allemaal nog duurder maken, van 25 cent per gesprek naar 25 cent per minuut.

volgende week weet ik wat ik volgend jaar aan studiefinanciring krijg, en dan stap ik over naar hi abbonement, want wat ik daar al heb voor nog geen 8 euro in de maand, moet ik bij t-mobile 15 euro betalen..

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:37

Frances schreef:
Uhm Annouk, dat lijkt me niet kloppen. Je zegt dat je 60 minuten had gebeld en 20 smsjes gestuurd het is 21 cent per sms of belminuut? dus 80 x 0,21 = €16,80 en je hebt een abbo van 35 euro... hoe kun je er dan in godsnaam 16 euro overheen zitten := ??

Nou dat vroeg ik mij dus ook af.
Vodafone zegt dat mijn rekening toch echt klopt,
dus dan moet ik iets over het hoofd hebben gezien.
Ik heb een sms- en minutenteller op mijn mobiel waar ik mijn tegoed dan maar aan moet aflezen,
aangezien ik mijn tegoed nooit kan opvragen, dus daar heb ik waarschijnlijk mee zitten klooien.
:\

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:37

Ik ben helemaal fan van vodafone, heerlijk die blox! Kost nauwelijks iets joh!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:42

Annouk schreef:
Frances schreef:

Nou dat vroeg ik mij dus ook af.
Vodafone zegt dat mijn rekening toch echt klopt,
dus dan moet ik iets over het hoofd hebben gezien.
Ik heb een sms- en minutenteller op mijn mobiel waar ik mijn tegoed dan maar aan moet aflezen,
aangezien ik mijn tegoed nooit kan opvragen, dus daar heb ik waarschijnlijk mee zitten klooien.

Je kunt toch gewoon je tegoed zien op de vodafone site??

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:44

Nee, niet totdat ik er overheen ben.
Dan zijn al die balkjes leeg en staat er iets in de zin van dat ik momenteel mijn tegoed niet kan zien.
[meestal met 'wegens een storing /excuses voor het ongemak' erbij]

En via sms mijn tegoed opvragen is ook nooit een optie,
want ik krijg altijd dat het door mij gevraagde tegoed niet weergeven kan worden,
of ik krijg een smsje met daarin dat ik € 35,- over heb van mijn tegoed,
terwijl ik heb gebelt en gesmst en mijn starttegoed dus niet over kan hebben.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:57

Is zo'n vodafone sim only/scherp geen optie? Of heb je de telefoon bij je prepaid gekregen? Ik heb bijvoorbeeld nu 250 belminuten en 75 smsjes voor 8.95 p/m. Als deze verloopt in januari ga ik wrs naar de 425 belminuten en 200 smsjes voor 19.95 :)

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:40

Blox aanvragen is heel makkelijk
je belt naar 1200 en luistert naar de opties,
dan moet je de juiste optie voor vodafone blox kiezen en dan kun je het volgens de instructies aanvragen.
Je krijgt dan een sms dat het is aangevraagd, en dan kun je voor de komende 30 dagen 1000 gratis smsjes sturen,
en er wordt dan automatisch eenmalig €10 euro van je btg afgeschreven.
Als de 1000 smsjes op zijn betaal je weer het normale bedrag, en na die 30 dagen krijg je weer een sms dat het is afgelopen en kun je het weer opnieuw aanvragen.
Je zit dus nergens aanvast.
Ik vind Vodafone juist heel erg fijn!
Met blox scheelt het zoveel btg, en het scheelt ook dat ik de campus tarief heb en dus voor 6 cent sms.