Videokaart gefrituurd?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Videokaart gefrituurd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 20:40

Nou, dat was even schrikken/slikken net! Deed ik mijn pc aan om te gaan bokken, wat zie ik? Allemaal verticale blokken in allerlei kleuren over het scherm heen!!! Niks was nog leesbaar. Even wat gefrummeld aan de kaart, en ja: weer zuiver beeld... voor heel even, maar toen kwam het weer terug. Alweer storing dat steeds erger en erger werd. Ik HAD dus een NVidia 7500 GS, maar ik denk dat die nu naar zijn grootje is... toch? Of zou het wat anders geweest kunnen zijn? Ik heb 'm teruggeschakeld naar de onboard kaart (het moet dan maar) even drivers geinstallerd maar toch vind ik het raar. Ineens kwam die storing opdagen terwijl hij het eerst braaf had gedaan!?

Wie weet het antwoord op dit mysterie?

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:41

Misschien was het een erg verouderde versie?
Ik moet mijn videokaart van NVidea ook regelmatig updaten.

CoonArt

Re: Videokaart gefrituurd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 20:46

Hij was al een jaartje, en net nieuwe drivers.....

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:37

Dat soort rare strepen duiden meestal op een hardware probleem. Kan iets zijn met de bekabeling, een probleem met de koeling (ventilator van de videokaart stuk?) of een ander hardware probleem. Kabels goed controleren en anders uitzoeken hoe het zit met garantie.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 10:46

BartVB schreef:
Dat soort rare strepen duiden meestal op een hardware probleem. Kan iets zijn met de bekabeling, een probleem met de koeling (ventilator van de videokaart stuk?) of een ander hardware probleem. Kabels goed controleren en anders uitzoeken hoe het zit met garantie.

Sorry dat ik zo omschrijf maar dat ding maakte op het laatst wel een enorme klereherrie! Nu die kaart eruit is, is mijn pc een stuk stiller geworden. Je hoort alleen de pc zacht zoemen. Dus ik denk dat het aan de koeling lag, was ook knap stoffig!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:49

Doet de koeler van je videokaart het nog. Met deze temperaturen in de zomer en een niet werkende VGA koeler houdt het snel op met je videokaart.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 11:03

CrazyCat schreef:
Doet de koeler van je videokaart het nog. Met deze temperaturen in de zomer en een niet werkende VGA koeler houdt het snel op met je videokaart.

Van de interne of die kapotte losse videokaart? Die interne koeling doet het nog!

Zo zag hij eruit:

Afbeelding

Ik had trouwens een TIKFOUT in de beginpost: het is geen 7500 GS maar een 7300 GS!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:06

Als de kaart een hoop herrie maakte dan is de kans idd erg groot dat het een probleem was met die ventilator. Je kan kijken of je de ventilator (voorzichtig!) schoon kan maken, b.v. met zo'n busje perslucht ofzo. Bij voorkeur even buiten doen :D

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:35

De onboard videokaarten hebben geen actieve koeler, maar de snellere videokaarten (zeker van de minder bekende merken) hebben vaak last van een slecht ventilator. Hij is te vervangen als de perslucht tip van hierboven niet werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:37

Pas geleden kreeg ik strepen over m'n beeldscherm heen en begon ie rare geluiden te maken.

Bij mij was het moederbord overleden (te heet geworden, laptop).
Gelukkig had ik nog garantie. :7