Bang om op kamers te gaan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

Bang om op kamers te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 18:55

Hallo,

Ik volg momenteel de opleiding MBO dierverzorging, ik zit nu in het 3e jaar, en halverwege volgend schooljaar (jan./febr.) ben ik afgestudeerd. Daarna wil ik nog een aantal cursussen doen om mijn niveau naar HBO op te krikken zodat ik de HBO opleiding in 3 jaar kan afronden.
Nou is er dus 1 probleem, de HBO opleiding zit in Leeuwarden terwijl ik in Hoofddorp woon, dus moet ik op kamers. Het grootste probleem waar ik dus mee zit is dat ik dan mijn beesten moet missen (2 honden, 3 katten en 2 konijnen). Het lijkt mij dan ook verschrikkelijk om op kamers te gaan waar geen huisdieren toegestaan zijn.
Als ik er nu alleen al aan denk word ik al helemaal zenuwachtig, terwijl de opleiding zelf mij echt geweldig lijkt.

Heeft iemand dit ook meegemaakt en kan iemand mij een beetje geruststellen?

RelarDevi

Re: Bang om op kamers te gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:02

Op sommige kamers mag je wel een klein huisdiertje hebben maar dat is niet praktisch als je altijd in weekenden/vakantie thuis bent.

Gewoon doen!! Uiteindelijk moet je toch het huis uit. En bedenk dat je in weekenden en vakanties altijd naar huis kan.
Het is voor iedereen spannend (voor een wat meer dan de andere) om zelfstandig te gaan wonen.
Neem de tijd om een leuke kamer met leuke huisgenoten te vinden.

Uiteindelijk zul je het vast wel heel leuk vinden..

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:08

Op kamers gaan is ZO leuk, het is echt een nieuwe stap in je leven. Je leert zoveel nieuwe dingen, maakt nieuwe vrienden en hebt soms geen tijd om aan je huisdieren te denken :=.

Je kunt natuurlijk altijd pendelen naar je ouders in het weekeind en in vakanties, maar op kamers gaan is echt een verrijking van je leven. als je de kans hebt zeker doen!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:17

Het is echt fantastisch om op kamers te gaan. En heus zijn er wel huizen waar je huisdieren kan hebben hoor.. Maak je niet te druk, het komt hgoed!!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 07:07

Oke, tja, als ik maar iets van een gerbil desnoods mag hebben ofzo, die zijn niet zo lastig in de verzorging. Maar ik wil natuurlijk ook niet iemand anders opzadelen met die problemen.
God, als ik er nu alleen al aan denk voel ik me weer een bruggertje die voor het eerst naar de middelbare school gaat ;).

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 07:09

Kamers is echt heel erg leuk, wij mochten ook geen huisdieren maar uiteindelijk hadden we goudvissen hahaha. Nee maar geloof me je bent zo druk met van alles en nog wat dat het maar goed is dat je geen huisdieren mag. Trouwens je gaat toch in het weekend naar huis, dan kan je lekker met je beesten knuffelen en spelen.
Ik had ook katten en konijnen toen ik op kamers ging, en ik dacht ook dat k echt niet zonder ze kon daar op kamers, maar dat gaat echt wel.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-09 07:11

Oke, ik hoop het. Ik denk dat de eerste periodes wel erg moeilijk zullen zijn... maarja, gewoon even doorbijten. Ik hoop alleen wel voordat ik naar het HBO ga mijn rijbewijs te hebben gehaald en auto te hebben, want met openbaar vervoer is het echt niet te doen.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 07:15

Met die huisdieren komt het wel goed hoor!
Ik woon in Leeuwarden op kamers, in een appartementje, en mag wel gewoon huisdieren. :j
Verder is Leeuwarden een prima stad, je bent zo gewend!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:15

met OV vanaf Hoofddorp ben je zo in Leeuwarden hoor. (schiphol-leeuwarden (overstap amersfoort/zwolle )

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 09:21

Op bijna alle kamers mag je wel een klein huisdier hebben dacht ik..
Ik woon trouwens op kamers in Leeuwarden! Waneer zou jij daar heen gaan dan? Over 2 jaar?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:52

rockwitch schreef:
Kamers is echt heel erg leuk, wij mochten ook geen huisdieren maar uiteindelijk hadden we goudvissen hahaha. Nee maar geloof me je bent zo druk met van alles en nog wat dat het maar goed is dat je geen huisdieren mag. Trouwens je gaat toch in het weekend naar huis, dan kan je lekker met je beesten knuffelen en spelen.
Ik had ook katten en konijnen toen ik op kamers ging, en ik dacht ook dat k echt niet zonder ze kon daar op kamers, maar dat gaat echt wel.

ik woon sinds een half jaartje ook op kamers..of nouja.. heb geen kamer in een studentenhuis maar een zelfstandige woning/kamer. (heel klein is t maar hoor, 1 kamertje en 1 badkamertje, maar t is zelfstandig).

mijn ouders hebben 2 honden .. ik was vroeger altijd degene die graag een hond wilde, en door/voor mij zijn ze er ook gekomen.. ben helemaal gek met die beesten.. voelen echt aan als 'mijn' kinderen, mijn lieverds.. en niemand komt aan mn honden want dan kom je aan mij!
in t begin op kamers moest ik nog wel even wennen.. constant ging er door mn hoofd 'oh, t is nu 11.30, de honden moeten uitgelaten worden' en 'oh t is nu 17.00 uur, ik moet ze even voeren!' of als ik langs een park liep keek ik automatisch of er honden toegestaan zijn 'he, dat is leuk om met de hondjes te wandelen' enz.. in t begin was dat af en toe wel moeilijk maar t went heel snel..
nu kom ik gewoon lekker in t weekend thuis en doe ik dan veel met de honden.