Vriend wil niet trouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Vriend wil niet trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 15:49

Ik had het laatst met mijn vriend over het idee van 'huisje, boompje, beestje'.

Het trekt ons beiden enorm, we willen heel graag ons eigen huisje. :)
Kinderen is iets voor 'later', maar daar liggen we ook wel samen op één lijn.

Alleen; trouwen..

Mijn vriend wil niet trouwen.
Hij heeft veel nare dingen meegemaakt in zijn leven, en daardoor heeft hij toch een bepaald idee gecreeërd over trouwen, en dus wil hij niet trouwen.
Ik begrijp zijn keuze en gedachtengang, maar ik vind het jammer, omdat trouwen toch een grote wens van mij is.
Noem het een 'sprookjesidee'.

Hij vindt dat het niets toevoegd, vindt 'echte liefde' belangrijker dan een 'papiertje'.
En hij zegt dat hij zonder dat papiertje ook zielsgelukkig met mij is.
Maar toch, ik vind het jammer, want ik wil dolgraag een heus 'sprookjeshuwelijk'.
Eén dag in mijn leven, die helemaal om 'ons' draait, waar wíj het middelpunt zijn, als een prins en prinsesje..

Okee, misschien overdrijf ik lichtelijk, maar ik twijfel er niet aan dat jullie mijn 'punt' wel snappen.

Ik vroeg me af, zijn er nog mensen waarbij één van de partners bijvoorbeeld niet wil trouwen, of geen kinderen wil, etc?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:53

Ik zelf wil niet trouwen. Ik zie er ook de meerwaarde niet van in en het kost een hoop geld.
Zonder trouwen vind ik dat je net zo gelukkig met elkaar bent en/of kan zijn. Verder denk ik ook dat het net iets is wat je zelf heel graag wilt. Dat je een dag wilt dat alles om jullie draait zeg maar. Kan ik wel begrijpen, maar is toch ook op een andere manier in te vullen... :o

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:52

Ja ik herken het wel hoor, is moeilijk. Maar niet zo moeilijk om mee om te gaan als een kinderwens die niet van beiden is.
Misschien wil hij wel geregistreerd partnerschap ofzo?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:53

Ragnaaa schreef:
Eén dag in mijn leven, die helemaal om 'ons' draait, waar wíj het middelpunt zijn, als een prins en prinsesje..

Dát is nou precies wat míj tegenhoudt, dat lijkt míj verschrikkelijk :=

MarrieLeen

Ja, is dat niet een optie?
En dan kan je misschien in het kader daarvan nog een feest geven zodat je toch een dag van jullie hebt, zeg maar. :)

Goof

Huisje, boompje, beestje kan toch ook zonder trouwen??
Ik begrijp hem wel, het verandert niets aan je relatie en kost nog een hoop geld ook en een speciale dag kun je toch altijd nog in het leven roepen met wat speciale vrienden of familie?

Arabesk

Re: Vriend wil niet trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:54

Gewoon een leuk feestje geven kan toch ook :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:54

Ik wil heel graag trouwen en ik hoop dat mijn vriend er tegen die tijd geen moeite mee heeft anders zwaait er wat voor hem ~~}>
Zou het heel jammer vinden als mijn partner het niet zou willen...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:55

Arabesk schreef:
Ragnaaa schreef:

Dát is nou precies wat míj tegenhoudt, dat lijkt míj verschrikkelijk :=

Inderdaad :')

Ik wil ook niet trouwen :n ik blijf liever bij mijn partner omdat ik dat uit vrije wil, wil; dan omdat het op een papiertje staat en door de ring aan mijn vinger. :=

Okee, die ring aan mijn vinger vind ik wel mooi O:) maar daar wil ik niet persé voor trouwen. :n Brrr, kreeg al last van benauwdheidsverschijnselen als ik alleen maar aan trouwen denk :))

Arabesk

Re: Vriend wil niet trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:55

Áls ik trouw, zou ik het liefst op maandagochtend handtekeningen zetten en klaar is klaar :+

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:57

lol, nou dat weer net niet :)) dat is me een beetje te kaal als ik dan toch moet trouwen... Maar niet in de koets met zes witte paarden ervoor, de jurk en sluier die door het hele elftal aan kleine kindjes gedragen moet worden en iedereen stijf in pak... :))

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:58

Roane schreef:
lol, nou dat weer net niet :)) dat is me een beetje te kaal als ik dan toch moet trouwen... Maar niet in de koets met zes witte paarden ervoor, de jurk en sluier die door het hele elftal aan kleine kindjes gedragen moet worden en iedereen stijf in pak... :))

_O-

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:58

Ik zou er geen drama van maken, als je vriend dat niet wil lijkt het me een beetje 'not-done' om hem te gaan pushen ofzo.

Geniet gewoon van elkaar! :)
Laatst bijgewerkt door Eowyn3003 op 14-07-09 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:59

Arabesk schreef:
Áls ik trouw, zou ik het liefst op maandagochtend handtekeningen zetten en klaar is klaar :+

:D _O-
Ik ken een stel dat op hun teenslippers met de honden -zonder anderen- naar het gemeentehuis is gegaan en daar zo zijn getrouwd. :=

Lijkt mij wel lastig hoor, maar er is misschien wel een middenweg, maar dan moet je wss wel het idee van een sprookjesbruiloft opgeven.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:59

Nee ik snap je punt wel. Ik wil ook trouwen in de toekomst en zou toch even moeten slikken als mijn vriend verteld hier geen trek in te hebben omdat het voor hem geen toegevoegde waarden met zich mee brengt.

Maar waarom zou je PERSE niet willen trouwen? Hmm moeilijk punt.
Hoe lang zijn jullie al samen als ik vragen mag?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:01

Het voegt voor je vriend misschien niets toe, maar als hij jou een groot plezier kan doen, dan voegt het wel degelijk iets toe.

Als hij er pertinent op tegen is om een bepaalde reden, is het wat anders.
Maar tussen pertinent op tegen en het weinig vinden toevoegen vind ik wel verschil zitten.

Ik vind het zelf ook weinig toevoegen, maar mocht ik ooit een vriend hebben die dolgraag wil trouwen, dan doe ik hem daar graag een plezier mee.

Het zou voor mij overigens geen reden zijn om een relatie te beëindigen, een goede relatie zou mijns inziens niet afhankelijk moeten zijn van een mooie jurk, ringen en een papiertje met beide handtekeningen.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:01

Ik ben nog jong maar ik denk er af en toe ook wel eens over na. Ik vind niet dat trouwen een meerwaarde heeft maar die ene dag is natuurlijk waar iedere (okeej bijna iedere) vrouw van droomt. Het is natuurlijk verschrikkelijk duur en het gaat alleen maar om het papiertje. Ik zou voor het geld een leuk feestje voor familie en vrienden willen en het met hun vieren. Ik wil wel graag een ring om mijn vinger. Ik vind dat dat er wel bij hoort. Iedereen heeft zo zijn eigen opvatting over trouwen. We zien wel hoe het later uitpakt maar het hoeft voor mij geen dure bruiloft te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:03

Wat is precies de reden van je vriend dat hij niet wil trouwen? Wat heeft 'ie voor nare dingen meegemaakt?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:04

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA! Oke dat jij er klaar mee bent begrijp ik :P Wat erg zeg hey. Inderdaad op kostenvan het bruidspaar jezelf helemaal naar de ... zuipen! Oke ik wacht ook nog even met trouwen.

Edit: iets overbodigs verwijderd. Met mijn neus gelezen!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:05

Als je vriend echt niet wilt trouwen kunnen jullie best een dag kiezen om een groot feest te geven, ringen erbij..voor jou een en al grote dag en voor hem gezelligheid.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:06

_Rhiannon_ schreef:
Ik vind het zelf ook weinig toevoegen, maar mocht ik ooit een vriend hebben die dolgraag wil trouwen, dan doe ik hem daar graag een plezier mee.

.

Mmm, ik betwijfel of ik dat zou doen voor mijn vriend (als hij inderdaad perse wel zou willen trouwen).
Ik vind het doodzonde van mijn geld en bovendien is een dag in de belangstelling staan echt een gruwel voor me, dus nee, ik zou dat niet voor een ander doen.

Dan idd op de slippers op maandagochtend een krabbel, maar liever ook dat niet.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:08

Goof schreef:
_Rhiannon_ schreef:

.

Mmm, ik betwijfel of ik dat zou doen voor mijn vriend (als hij inderdaad perse wel zou willen trouwen).
Ik vind het doodzonde van mijn geld en bovendien is een dag in de belangstelling staan echt een gruwel voor me, dus nee, ik zou dat niet voor een ander doen.

Dan idd op de slippers op maandagochtend een krabbel, maar liever ook dat niet.

Een uitgebreid feest overleef ik wel, qua financien zou ik tegen die tijd wel even kijken hoe gek ik het maak.
Je hebt trouwen en trouwen natuurlijk.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:10

Ragnaaa schreef:
omdat trouwen toch een grote wens van mij is.
Noem het een 'sprookjesidee'.

Hij vindt dat het niets toevoegd, vindt 'echte liefde' belangrijker dan een 'papiertje'.
En hij zegt dat hij zonder dat papiertje ook zielsgelukkig met mij is.
Maar toch, ik vind het jammer, want ik wil dolgraag een heus 'sprookjeshuwelijk'.

Precies hoe ik erover denk en hoe mijn vriend erover denkt.. "feestje kan ik zo ook wel geven" -O-

maar ik heb zoiets.. we gaan eerst wel samen wonen ( na 5 jaar samen.. ) en dan zien we wel verder.. hopelijk draait hij bij.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:11

Hier iemand die absoluut niet trouwt. Vooral dat deel waarin je elkaar eeuwige trouw belooft. Ik ga ervan uit dat we elkaar eeuwig trouw zijn, maar mocht dat niet het geval zijn, dan heb ik die belofte niet gebroken.

Dat en het feit dat zo'n feestje veel te veel geld kost (hoeveel reisjes je daarvan wel niet kunt maken) en ik het een middeleeuws instituut vind, weerhoudt mij ervan om te trouwen.

Vriendlief wilde het op zich wel, ik heb dus nee gezegd.

Robachers, ben daar laatst op een bruiloft geweest, wat is dat tacky zeg, walgelijk.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:13

Hier een vriend die nog niet wil trouwen en ook nog geen kinderen wilt. Ikzelf heb wel heel sterk een kinderwens en wil ook graag trouwen, maar ja, in mijn eentje gaat dat toch wat lastig. En aangezien ik wel echt dol ben op mijn vriend, moet ik maar even op mijn tanden bijten en wachten tot (en of) mijn vriend daaraan toe is... Zo niet, jammer dan... (Zei ze stoer...slik)