vertrouwen hoe krijg ik het terug...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_sabinee

vertrouwen hoe krijg ik het terug...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 13:01

nou dat is dus mijn probleem mijn ex heeft mijn vertrouwen nogal geschaad
zou even wat voorbeelden geven..

*door 1 dag voor de vakantie het uit te maken
*afspraken maken en ze niet nakomen(na verjaardag gaan,avondje film, kon weinig van op aan of die nou wel of niet kwam)
*door 2 maanden voor de vakantie het voor de 2de uit temaken
*door leugens die hij vertelde.
*volgens mij zelf ook vreemdgegaan maar met alle zekerheid weet ik dat niet,
*kon me helemaal de grond in trappen door opmerkingen temaken die kwetsend waren pijn deden
*en dit is nog niet alles

maar goed dat is na 2,5 jaar vorig jaar eindelijk uitgegaan maaaaar nu heb ik nieuwe vriend bijna 5 maand maar
als ik met hem afspreek ben ik bang dat hij niet komt maar hij komt wel maar toch blijf ik er bang voor.
we gaan over 3 weken op vakantie ben zo bang dat hij die wil annuleren er is niets aan de hand maar toch mijn gevoel begint de overhand te krijgen.

hij is een schat van een jongen komt als ik aant paardrijden ben zo ineens kijken thuis en bij les,haalt me op(heb zelf rijbewijs alles )brengt me thuis,toen ik jarig was hoorde hij in oostenrijk te zitten (we hadden nog niets toen)is die smorgens na nederland gekomen dag eerder dan gepland en kwam om half 12 op mijn verjaardag aan.
het is een schat van een jongen wil hem niet kwijt hij is veel voor me gaan betekenen.

alleen dat vertrouwen hoe moet ik dat aanpakken?iemand tips dacht misschien groeit het maar dat wil nog niet echt lukken

groetjes sabine

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:06

Phoe, ik heb daar nogsteeds last van. Ik heb 6 jaar alleen maar niet serieuze relaties gehad daardoor. Nu heb ik een jaar een vriend, die af en toe ook niet alles nakomt, maar het slijt wel....

We hebben het er soms ook wel over... Niet het meest leuke onderwerk, maar het helpt wel. (vind ik)!

Succes

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:07

Praat erover met je nieuwe vriend, zo te lezen doet hij hard z'n best voor je helemaal super!
Het heeft tijd nodig, deze tijd moet je jezelf ook gunnen, want je vertrouwen heb je niet zomaar 1,2,3 terug.

Succes. :)

My_Lady

Re: vertrouwen hoe krijg ik het terug...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:09

Heb precies het zelfde probleem als jou.

De meeste mensen zeggen tegen mij: ja maar niet iedereen is het zelfde. Niet dat de tip helpt.

Ik hou dit topic even in de gaten voor de tips.
Heb een leuke jongen ontmoet en wil niet dat deze dingen het verpesten :D

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 13:38

My_Lady schreef:
De meeste mensen zeggen tegen mij: ja maar niet iedereen is het zelfde. Niet dat de tip helpt.

ja dat zeggen ze ook tegen mij of nee zo is hij niet,maar mijn gevoel wil niet luisteren.

met hem praten heb ik er al over gedaan en hij helpt me er zoveel als hij kan ook mee door als er echt iets is(wat via sms word gedaan tussen hem en een ander) gooit die rustig zijn telefoon na me toe van kijk maar,
wil hem ook niet elke x lastig vallen vind het voor mezelf al erg genoeg

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:46

Goed dat je er met jouw nieuwe vriend over hebt gepraat. Dan weet hij in ieder geval wat er aan de hand is en gelukkig heeft hij veel begrip voor je.
Tja, vertrouwen krijg je niet ineens weer terug als je in het verleden iets vervelends hebt meegemaakt. Het vertrouwen moet groeien en dat duurt langer als jouw vertrouwen is geschaad, ook al is dat door iemand anders gedaan.Je kan niet ineens een knop om zetten zodat je hem wel direct vertrouwt.
Maar je zal zien, als jouw vriend gewoon op vakantie met je gaat en jullie afspraken blijft nakomen e.d. dat jouw vertrouwen groeit en dat je niet meer iedere keer aan hem twijfelt. Geef het tijd. Ik begrijp dat het moeilijk is voor jou, maar probeer te accepteren dat je tijd nodig hebt en vertel dat ook aan jouw vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:22

niet, dat duurt hartstikke lang en is alleen met tijd te genezen..

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:34

Het is heel begrijpelijk dat je vertrouwen nou enorm zijn geschaad. Maar geef je vriend de kans want hij is niet je ex.
Jou ex is een behoorlijke banketstaaf, maar een nog grotere banketstaaf als jij je vriend niet een kans geeft en maar blijft twijfelen. Dit heb je dus allemaal aan je ex te danken. Maar je vriend is niet je ex!
Logische dat je vertrouwen nu niet zomaar terugkomen, geef het de tijd dan komt het vanzelf goed.
Praat erover met je vriend, laat hem wel weten wat er gebeurd is en dat je daardoor niet zoveel vertrouwen meer hebt en dat het niet aan hem ligt. Anders weet hij niet wat eraan de hand is en denkt hij dat hij wat verkeerd doet.

Het komt vast goed, geef het de tijd. Je bent nog maar een paar maanden samen met je vriend dus het is logische dat je er nu nog geen 100% vertrouwen inhebt.

Succes ermee ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:56

Vertrouwen krijg je niet terug.
Wie geld verliest, verliest veel. Wie een vriend verliest, verliest nog meer. Wie het vertrouwen verliest, verliest alles.
Komt niet meer goed, ook al wil je het heel graag, het breekt je uiteindelijk toch op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:59

Suzanne F. schreef:
Vertrouwen krijg je niet terug.
Wie geld verliest, verliest veel. Wie een vriend verliest, verliest nog meer. Wie het vertrouwen verliest, verliest alles.
Komt niet meer goed, ook al wil je het heel graag, het breekt je uiteindelijk toch op.

nee joh.. ik had ook zo'n klote ex!!! het was gewoon een klootzak, dat lag aan hem, niet aan de mensheid!!!

mijn vriend nu is super geweldig en lief en in het begin geloofde ik daar niks van... wanneer komt de ware ik?? dacht ik. Maar nee hoor. Hij is gewoon een leuk persoon en vooral eerlijk :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:05

Dat bedoel ik niet, als iemand echt je vertrouwen geschaadt heeft, komt dat nooit meer goed.
Dezelfde persoon dus... ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:06

oooow ik dacht al.. begon echt medelijden met je te krijgen :P

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:22

Tja ken het probleem...ik word altijd gewoon voor de leuk gezien. Na een paar maanden willen ze toch nooit een relatie met me.
De meeste keren hoorde ik dan gewoon helemaal niets meer. Namen niet op, smst-en niet terug. Ze waren gewoon 'verdwenen'.

Bij vorig echt vriendje heb ik hier erg last van gehad, als hij maar even de telefoon niet opnam was ik meteen in vreselijke paniek (en dan ook echt paniekaanval met hyperventileren, overgeven, trillen, janken etc.) omdat ik dacht dat hij me zou dumpen.

Ik heb het wel verteld, dat ik door het verleden heel erg in paniek kan raken als hij niet opneemt of er lang over deed om terug te bellen. Hij zei dat ik me daar echt geen zorgen over hoefde te maken, omdat hij altijd zou opnemen of desnoods later zou terugbellen, ookal was hij boos of wat dan ook.

Daar heeft hij gelukkig wel woord aan gehouden en daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor, ookal is het alsnog uit gegaan tussen ons (omdat het niet werkte).

Ik heb nog steeds weinig vertrouwen in de intenties van mannen, omdat ik nog nooit een serieuze relatie heb gehad en mannen mij vaak wel heel erg leuk en lief en mooi vinden, maar niet voor een echte relatie.

Vandaar ook dat ik, ook door mijn verleden met gescheiden ouders, heel erg last heb van bindings- en verlatingsangst, wat een beginnende relatie dan ook weer bemoeilijkt...

Het is dus een vicieuze cirkel bij mij geworden.

Geldt trouwens nu idem over het vertrouwen in mijzelf en bijrijdpaard. Rijd hem nu een jaar, nooit bang of angstig geweest ondanks dat hij heel erg heftig kan zijn.
Maar sinds een paar weken heb ik geen vertrouwen meer en ik weet niet of het ooit nog terug komt...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:27

Suzanne F. schreef:
Dat bedoel ik niet, als iemand echt je vertrouwen geschaadt heeft, komt dat nooit meer goed.
Dezelfde persoon dus... ;)

daar gaat het hier toch helemaal niet om :?

Dat je er met je vriend over hebt is heel erg goed. Geef het tijd, waarschijnlijk ben je nu al veel geruster dat hij ook echt komt opdagen dan toen het net aan ging waarschijnlijk. Je zult langzaam steeds beter leren dat je gewoon van hem op aan kan.
Als je het er met hem over hebt, let er wel op dat je het probleem bij jezelf houd. Jij hebt weinig vertrouwen, maar dat ligt niet aan hem.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:37

Eeeehm daar gaat het hele topic toch over?? Over dat ze haar vriend niet meer vertrouwt??
Nou ik zeg dat dat niet meer goed komt.... Wat is nou het probleem?

Edit:
Ik lees dat het haar ex is..
Oke dan heb ik het verkeerd begrepen. Hij kan er idd niks aan dat jouw ex een kl**tzak was.

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:26

Even een antwoord van een man tussen door ... ook mijn vertrouwen is behoorlijk beschadigd ... vind het wel heel vervelend voor je, leef met je mee ...

Toch zijn er ook mensen die het vertrouwen wel waard zijn ... heb er zo juist eentje leren kennen ...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:28

Terugkrijgen van vertrouwen is voor iedereen een ander proces waar je doorheen moet. Je kan niet voor iedereen een standaard procedure opzetten, je moet gewoon proberen om te leren vertrouwen. Meestal komt dat met de tijd, bij iemand om wie je echt geeft en waarvan je zeker weet dat je diegen vertrouwen kan schenken.

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 20:31

dank jullie wel voor jullie reacties!!
doet me wel erg goed :D

ja elke x als het goed gaat dan heb ik ook altijd zo iets van gelukkig hij komt of hij is er...
zoals vanavond ook weer was lekker aan het paardrijden komt hij ook ineens ff kijken (zit me lieve merrie gelijk te pesten :+ )

maar toch soms...

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:47

Kan je het er niet eens met je vriend over hebben, hem vertellen wat je met je ex mee hebt gemaakt en hoe je je daarbij voelt? Neem aan dat je vriend er echt wel rekening mee houdt hoe jij voelt en je laten voelen dat hij je echt niet laat vallen, dat hij zijn afspraken nakomt en de vakantie echt niet afzegd...
Kan me voorstellen dat het erg lastig voor je is, maar als je vriend niet weet wat er aan de hand is kan dat voor hem ook raar over komen. Zoals ik uit je verhaal kan opmaken geeft je vriend erg veel om je en zal je echt niet zomaar laten vallen.

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:51

Probeer het knopje om te zetten, ik weet het, het is verschrikkelijk moeilijk.
Maar dit is een jongen, die misschien echt speciaal voor je kan zijn... En die andere was gewoon een klootzak.. Probeer je twijfels van je aftezetten, het gaat heus wel goed komen! Hij heeft al laten zien dat hij je echt ziet zitten.

_sabinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 20:52

ja me vriend weet ervan ik heb het hem allemaal ook verteld over hoe en wat (er zijn meer dingen met me ex gebeurt maar die zet ik niet openbaar)tpen we nog niet met elkaar hadden heb ik het hem al verteld zodat hij ook wist waar hij aan begon,

hij vind het moeilijk dat ik het er soms moeilijk mee heb...
hij heeft een keer gevraagt hoelang zoiet duurt ik zei dat ik dat niet wist
het is echt een schat van een jongen ben heel blij met hem :D