Binnenkort is alles weer op een rijtje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Binnenkort is alles weer op een rijtje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 11:31

Hallo bokkers,

Even een korte samenvatting van mijn leven de afgelopen 3 jaar.. toen ik 17 jaar was ben ik na de middelbare meteen de Horeca-opleiding gaan doen. Aangezien dit mij niet beviel was ik hier na een halfjaar mee gestopt met de bedoeling te gaan werken.
Dus, de laatste 3 jaar heb ik her en der gewerkt. Ik heb 1x een vast contract gehad bij Primera voor 1 jaar, toen ik na dat jaar contractverlenging kreeg heb ik dat afgewezen. Dit omdat ik liever in de buurt wou werken en vanwege nog wat andere dingen.
Na Primera ben ik in de Thuiszorg gaan werken, dit verliep niet altijd zoals ik het wilde. Het is een behoorlijke rommel bij de thuiszorg dus vaak had ik te weinig uren.
Afgelopen week heb ik niet gewerkt, dit omdat mijn Oma vorige week is overleden en ik er momenteel helemaal geen zin inhad. Goed, een weekje vrij. Nou belde ik gister op ofdat ik deze week weer kon werken, maar helaas hadden ze op dat moment nog geen uren voor me. Nou word ik gebelt als ze wel weer uren hebben. Maar dat ken ik bij hun, ze bellen je niet op zoals ze beloven dus kan je beter zelf bellen. Dat zal ik dadelijk eens gaan doen...

Nou woon ik sinds Januari samen met mijn vriend, tis eigenlijk zijn huis want hij had dit huis al 2 jaar geleden gekocht en toen kende ik hem nog niet. Toen ik dus eerst gewoon nog vaste uren had bij de thuiszorg betaalde ik hem elke week 50 euro (200 euro in de week dus).
Dit is er nou dus al even niet van gekomen, helaas.
Omdat ik zelf ook wel wist dat dit zo niet langer door kon gaan ging ik er een tijd geleden overna denken om weer naar school te gaan. Ik dacht aan de kappersopleiding, hier was ik afgewezen omdat ik daar te oud voor was. Achteraf ben ik daar heel erg blij om want nu heb ik iets veel leukers gevonden! Ik ga nou namelijk PW-Kinderopvang doen.
Nou even alle papieren in orde maken voor school, en dan de IB-groep bellen voor studiefinancieering. En vanmorgen heb ik de formulieren ingelevert bij het gemeentehuis omdat ik mij hier eindelijk een keer heb ingeschreven.
Hopelijk krijg ik nou een beetje een fatsoenlijk bedrag van studiefinancieering zodat ik iig wel alles zelf kan betalen, en zodat ik ook zeker mijn vriend mee kan betalen voor het huis.

Nou ik in September weer ga studeren vind ik het een hele opluchting dat ik eindelijk weer eens iets ga doen wat ook zeker nuttig is voor mijzelf. Iets waar ik in de toekomst iets aanheb en waar ik ook helemaal voor wil gaan!
Nou zullen jullie je vast wel gaan afvragen waarom ik dan niet eerder ben gaan studeren? Nou, eigenlijk omdat ik totaal niet wist wat ik moest gaan doen, en omdat ik er nog niet zoveel zin inhad (en dan weet ik van mezelf dat het toch niet goed gaat lukken).
Nu heb ik er heel veel zin in! :D en wil er ook voor 100% voorgaan.
Eindelijk heb ik dan weer structuur in mijn leven en ben ik constant met iets bezig.
Ik zal het vast heel erg druk krijgen met de opleiding, en soms zal het best wel zwaar zijn maarja dat moet dan maar. En deze opleiding lijkt mij heel erg leuk dus ik zal het ook vast wel niet zo erg vinden.

Sorry voor dit nogal misschien onduidelijk verhaal, maar ik ben gewoon ontzettend blij dat ik weer structuur in mijn leven krijg en weer ga werken voor mijn toekomst. Ik ben het gewoon zat dat ik de laatste tijd zo aanpap met ontzettend weinig uren omdat ze bij de thuiszorg niet meer uren hadden. Ook ben ik een tijdje geleden opzoek gegaan naar ander werk, maar dit had helaas geen succes.
Deze maand nog werken, en dan lekker vakantie! :) Nog even genieten van me vrije tijd en dan hard er tegenaan.

Ik merk ook wel dat ik nou weer zin heb om dingen te doen en niet meer zo lui ben. Niet dat ik eerst constant op me luie gat zat maar de dingen die gedaan moesten worden liet ik altijd maar wachten. Ik was gewoon zo futloos geworden de laatste tijd!

Nu maar hopen dat mijn studiefinancieering een fatsoenlijk bedrag is waar ik mee rond kan komen en ook mee kan betalen aan het huis. En het nog maar even snel gaan regelen, want ik ben al aan de late kant! (omdat ik mij best laat heb ingeschreven op school).

Groetjes Milou

Mi_Amore

Re: Binnenkort is alles weer op een rijtje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:37

leuk dat je eindelijk iets voor ogen hebt :D Ik werk nu ook al bijna 3 jaar beetje tegen m'n zin ergens, maar ben nog niets tegengekomen dat mij echt motiveerd of haalbaar was...

Veel plezier met de studies :D

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 11:40

Dankje! :) Ja dat had ik de afgelopen 3 jaar ook, ik dacht er nog niet eens aan om weer te gaan studeren. Totdat ik er goed over heb gepraat met me ouders en vriend, en toen toch doorkreeg dat studeren een goede optie zou zijn. Aan bleef ik maar her en der werken zonder diploma. Wat je tegenwoordig toch haast overal nodig hebt geloof ik?

Dankjewel, dat zou vast wel gaan lukken. Zal best wel zwaar worden maar het scheelt dat ik steeds meer dagen stage ga lopen.. praktijk vind ik altijd wel leuker :)

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:50

Hopelijk is dit dan wat je wil. Wat structuur in je leven is toch wel zo fijn :)
Ik ga in September hoop ik ook beginnen met een opleiding SPW kinderopvang. Na 4 jaar 2 verschillende opleidingen gedaan te hebben die niet zijn wat ik zoek hoop ik nu iets gevonden te hebben wat wel bij me past.

Volgens mij staat er een foutje in je OP; betaalde ik hem elke week 50 euro (200 euro in de week dus).
Misschien kun je het nu nog aanpassen.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 12:54

tanya89; Ja, ik hoop ook dat dit is wat ik wil. Een vriendin van me is net afgestudeert, zij heeft ook PW-Kinderopvang gedaan dus van haar heb ik heel veel informatie gekregen. Ook mijn 'schoonmoeder' heeft met kinderen gewerkt dus die heeft me er ook het een en het ander over vertelt.
Oepsie, ik zie het nou idd ook ja! Zal proberen het te veranderen. Bedankt dat je het hebt gezegt! ;)

Edit; Ik kan het niet meer wijzigen :?
Hopelijk begrijpen de meeste dat het per MAAND 200 euro moet zijn! haha

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 12:58

Wat leuk dat je iets hebt gevonden wat je echt leuk lijkt! Nu maar hopen dat jet niet tegenvalt natuurlijk :)

succes!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 13:05

Top dat je nu iets gevonden lijkt te hebben wat echt iets voor jou is!
Hopelijk bevalt de opleiding je, ik heb zelf ook SPW gedaan en altijd als érg leuk ervaren!

Het is idd te hopen dat je voldoende stufi krijgt, maar denk eraan dat je ook rond de 1000 euro schoolgeld en dan nog je boeken enzo moet aanschaffen he. :)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 14:28

Marleen_88; Ja dat klopt, i know.. maar mijn ouders betalen mijn studie :) Dit omdat ik eigenlijk voor mijn 20ste verjaardag geld zou krijgen (een behoorlijk bedrag) maar we hebben zo afgesproken dat ze daarvan mijn studie betalen. Dus dat hoef ik gelukkig zelf niet te betalen.
Waarschijnlijk krijg ik niet zo heel veel stufi omdat mijn moeder een behoorlijk goed betaalde baan heeft. Mijn vader heeft een eigen eethuis (mijn ouders allebei maar mijn vader runt het zegmaar) dus die verdiend niet altijd evenveel.
Maar ik woon dus samen met me vriend en sta hier ook gewoon ingeschreven dus ik krijg sowieso uitwonend stufi.. maar dan kijken ze toch alsnog naar het inkomen van je ouders? Dat vind ik eig nogal vreemd, ze kijken dan dus alsnog naar je ouders en gaan ervan uit dat zij jou wel helpen wat geld betreft. Maar ik vind niet dat ze daar vanuit moeten gaan.
Mijn ouders betalen mijn studie maar voor de rest moet ik zelf een huis, kleren, boodschappen e.d. betalen.
Maar het is even afwachten, formulier in ingevuld en vanavond doe ik hem op de post. Daarna kan ik de IB-Groep gaan bellen om alles te regelen :)

Bedankt voor jullie berichtjes! Ik hoop natuurlijk ook dat het me allemaal bevalt, maar dat weet je pas als je eraan begonnen bent. Ik MOET de studie iig afmaken (afspraak met me ouders) omdat ik met de vorige opleiding al gestopt was na een halfjaar. Begrijpelijk dat mijn ouders nu willen dat ik deze af MOET maken, maar dat ben ik ook van plan! :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:51

Wat ontzettend goed dat je de stap neemt om weer te gaan studeren :D ! En zo te horen heb je er behoorlijk zin in, goed hoor meid!
Ze blijven inderdaad kijken naar het inkomen van je ouders tenzij je een verklaring hebt dat je daar geen contact meer mee hebt. Dus je stufi zal zo rond de 250 per maand worden (mede omdat je zegt dat je moeder een redelijke baan heeft, krijg je geen aanvullende beurs).