Bedrijf? Let op: spookfactuur betreffende Office 9 Pro

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen

Bedrijf? Let op: spookfactuur betreffende Office 9 Pro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 11:18

Wij ontvingen vandaag een spookfactuur van een bedrijf in kantoorbenodigdheden/office supplies* te Amsterdam betreffende een woordenboek voor een Officepakket:

art.nr. 105012, Office 9 Pro, Win, Ned, CD Multilingual.

Prijs ex BTW € 248,-
19% BTW 47,12
Totaal € 295,12

In hele kleine lettertjes stond daar onder:
Citaat:
Op deze aanbieding zijn onze leveringsvoorwaarden van toepassing. Voor de algemene toelichting en voor de tekst van de leveringsvoorwaarde zie ommezijde. Dit is een aanbieding en geen factuur. Bij acceptatie van deze aanbieding vragen wij u ervoor te zorgen dat het bedrag binnen 14 dagen is bijgeschreven op gironummer [...]. Graag betaling o.v.v. [...].

Ofwel ;) :
Citaat:
Op deze aanbieding zijn onze leveringsvoorwaarden van toepassing. Voor de algemene toelichting en voor de tekst van de leveringsvoorwaarde zie ommezijde. Dit is een aanbieding en geen factuur. Bij acceptatie van deze aanbieding vragen wij u ervoor te zorgen dat het bedrag binnen 14 dagen is bijgeschreven op gironummer [...] . Graag betaling o.v.v. [...].

Gelukkig weten wij zelf heel goed wat we wel of niet besteld hebben en bij elke onderneming, daarbij was deze factuur gericht aan een lege B.V. waar we sowieso geen kosten meer voor maken 8-) , maar de gehele opmaak van het document is die van een gewone factuur, behalve dat de vermelding 'factuur' er niet boven staat.

Het is een bestaand bedrijf, het heeft in elk geval een werkende website, maar we krijgen hen telefonisch niet te pakken. Ik moest wel een beetje denken aan die spookfacturen van een bedrijf dat zich vorig jaar voordeed als de Kamer van Koophandel.

*Ik weet niet zeker of ik hier de naam van het bedrijf mag noemen, vandaar dat ik het er niet bij heb gezet.

Marleen

Re: Bedrijf? Let op: spookfactuur betreffende Office 9 Pro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:40

Blegh wat een smerige manier om aan geld te komen..

Goed van je dat je het hier ook neerzet!!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:43

Jeetje, wat een rotstreek zeg! >;)
Straks zijn er bedrijven die het minder goed geregeld hebben, dan kun je mooi zwaaien naar je centen.. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:47

Je komt ze ook wel vaker tegen inzake een vermelding in een telefoonboek of ander verzamelblad. Dat laten ze dan net lijken alsof je je advertentie in bijvoorbeeld de gouden gids moet verlengen maar uiteindelijk betaal je dus voor een nieuwe advertentie in één of ander onbekend boekje. Maar je bent wel erg :o? als je iemand bij een mulinational met die mededeling gaat bellen. Afdeling communicatie had ze zo door :D .

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:53

Ja vorig jaar was er ook z'n bedrijf.
(Ik weet niet zeker of dat ging om de KVK maar volgens mij wel)
Eens per jaar krijg je van de KVK volgens mij een standaart factuur.
Had dat bedrijf een maand voordat de KVK dat stuurt allerlei mensen met een bedrijf een acceptgiro kaart gestuurd met daarop de vermelding dat het het lidmaatschap ofzo was?

Heeeeeel veel mensen hebben dat betaald.
Echt banketstaaf.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 21:29

Vorig jaar was het inderdaad 'Kantoor voor Klanten' dat zelfs de opmaak van de factuur, de gehele layout bijna letterlijk had gekopieerd van de Kamer van Koophandel. Dat stond toen allemaal in dit topic: [LZP] Voor mensen met een eigen bedrijf, LET OP!! Ook die 'aanbieding' hadden wij ontvangen, zowel op het werk als bij mijn vriend's BV.

Die oplichting met betrekking tot de telefoongids e.d. is inderdaad ook een veelgebruikte truc. Wij werden twee of drie jaar geleden benaderd door zo'n website die bijna dezelfde naam had als www.telefoongids.nl, alleen was het tig keer zo duur en had je er helemaal niks aan. Daar schijnen toen ook heel veel bedrijven ingetrapt te zijn.

De hierboven genoemde 'factuur' (aanbieding) zal niet zo wijd verspreid zijn als die zg. KvK-factuur van vorig jaar, maar je kunt beter een keer teveel waarschuwen dan een keer te weinig dacht ik :j .

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 17:51

Gwen schreef:
Vorig jaar was het inderdaad 'Kantoor voor Klanten' dat zelfs de opmaak van de factuur, de gehele layout bijna letterlijk had gekopieerd van de Kamer van Koophandel. Dat stond toen allemaal in dit topic: [LZP] Voor mensen met een eigen bedrijf, LET OP!! Ook die 'aanbieding' hadden wij ontvangen, zowel op het werk als bij mijn vriend's BV.

Die oplichting met betrekking tot de telefoongids e.d. is inderdaad ook een veelgebruikte truc. Wij werden twee of drie jaar geleden benaderd door zo'n website die bijna dezelfde naam had als http://www.telefoongids.nl, alleen was het tig keer zo duur en had je er helemaal niks aan. Daar schijnen toen ook heel veel bedrijven ingetrapt te zijn.

De hierboven genoemde 'factuur' (aanbieding) zal niet zo wijd verspreid zijn als die zg. KvK-factuur van vorig jaar, maar je kunt beter een keer teveel waarschuwen dan een keer te weinig dacht ik :j .

Ja zie je!

Had ik het toch redelijk goed onthouden! 8-)