Computer typt achteruit in IE, soms

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Computer typt achteruit in IE, soms

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:27

Oke, ik weet het, het is een vage titel, maar ik heb het volgende probleem.

Als ik op de laptop van mijn ouders op internet surf (met de nieuwste IE) en ik typ het adres in de adresbalk gaat dat bijna altijd goed. Maar soms als ik al 10 adressen heb ingetyped en ik begin met de 11e (als voorbeeld, niet altijd bij de 11e maar compleet willekeurig) dan "loopt" de cursor terug naar het begin van de adresbalk. Als je hem weer achteraan zet loopt hij vanzelf weer naar voren (naar de plek waar je begint met http).
Als je een adres wil intikken loopt de cursor na elke letter ook terug naar het begin, waardoor je adressen dus omgekeerd verschijnen. Om naar http://www.bokt.nl te gaan moet ik dan ln.tkob.www intypen om het in de goede volgorde in de adresbalk te krijgen.

We hebben al diverse anti-virus software op de laptop losgelaten, maar die vinden niks.
Het lastige is dat het compleet willekeurig begint. Soms gaat het vanzelf weer weg, soms blijft het twee dagen, soms is het weg met opnieuw opstarten, soms niet :+
Ik heb zelfs al geprobeerd extra snel te typen, maar dan loopt de cursor gewoon nog sneller terug :+

Iemand enig idee hoe dit komt?

edit: met de vorige IE gebeurde dit trouwens ook, er is met de update naar de nieuwste niks veranderd.

zonnebloem18

Re: Computer typt achteruit in IE, soms

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:47

zonnebloem18 schreef:

Bedankt voor de tip, maar de oplossing zit er niet bij.
Deze mensen hebben ook een ander probleem, namelijk dat de computer alles achteruit typt. Bij mij is het alleen in de adresbalk, en niet de hele tijd.
Dit berichtje kan ik dus gewoon vooruit typen, net als bijvoorbeeld als ik wil inloggen in mijn email. Alleen in de adresbalk komen de letters achterstevoren, en dan dus ook nog niet altijd, maar af en toe een keer (minstens 2x per week).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:39

Heeft verder niemand een idee?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:17

wat een vreemd probleem! doet me toch aan virus of spyware denken. doet ie het ook in firefox?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:06

frankiej schreef:
wat een vreemd probleem! doet me toch aan virus of spyware denken. doet ie het ook in firefox?

Geen idee, ik heb geen firefox.
Ik kan het wel installeren, maar soms doet hij het ook twee weken niet, en dan begint het weer opnieuw. Ik kan dus niet snel controleren of hij het in firefox ook doet.

Wij hebben overigens een virusscanner van MCAfee, die vind geen virus of spyware. We hebben al een aantal keer een extra uitgebreide controle gedaan maar er komt niks boven.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 21:44

hm mcafee is niet de beste. probeer eens een andere (gratis) antivirus bijv. avast. daarbovenop kun je er het beste spybot search & destroy op zetten, die vindt echt alle spyware

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 08:52

mischien aparte vraag... maar blijft je pijltjestoets naar links niet op de een of andere manier hangen? Dat daardoor de cursor telkens naar links schiet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:03

@Frankiej: Oke, ik zal het eens proberen
@Alane: Slim bedacht, maar dat is het niet nee :)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 09:09

Heb je dat probleem dan bij alle websites of alleen bij bepaalde sites die je bezoekt?
En heb je dan meerdere vensters openstaan?