wat moet je hier mee aan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kyraenlisa

wat moet je hier mee aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 22:10

wij hebben buren naast ons wonen waar we eigenlijk normaal gesproken geen last van hebben .
er zijn wel wat rare dingen geweest maar dat hebben we tot nu toe eigenlijk nog wel weg kunnen lachen .
(buurman is 77 en woont samen met zijn dochter )
er is in het verleden tegen zijn auto op gereden waardoor zijn achter lichten stuk waren , toen is hij dus om onze auto heen gelopen om te kijken of wij dat hadden gedaan ....
beetje raar maar goed .

nu speelt dus het geen hij heeft 3 honden .
er is dus op een nacht een boompje in zijn tuin vernield en blijkbaar gif er onder neer gegooid .
een van zijn honden schijnt daar van te hebben gegeten en is daar ziek van geworden .
hij is toen naar de da geweest en hij heeft daar iets voor gekregen , hond is er gelukkig weer boven op .

nu liep mijn vriend smorgens buiten vraagt de buurman eerst weet jij wie dat gedaan heeft ??
mijn vriend zei tegen hem dat hij er niets van af wist .
en toen ik met onze kleine meid naar buiten kwam begon hij dus ook tegen mij ...
waarop ik tegen hem zei waarom zou ik dat doen ? ik ben stapel gek op dieren , ik heb zelf 2 katten schildpadden en 2 paarden .

en toen begon hij van jullie krijgen mij hier niet weg en werden we eigenlijk gewoon beschuldigd van wat hem is overkomen .
en dat terwijl er tussen ons en deze buren nooit iets is voorgevallen .
wat zouden jullie doen want ik weet het nu niet , hij praat er ook over met andere buren en ik heb er niet zo veel zin in om vals beschuldigd te worden

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:13

Wij hebben ook wel eens zo'n vervelende kerel gehad,
maar dat was een hele andere situatie.

Wij hebben daar eigenlijk niets mee gedaan.
Die man mocht zeggen wat hij zeggen wil, het was gewoon niet waar, klaar.
En mensen mochten van ons denken wat ze wilden,
maar de meeste buurtbewoners wisten toch wel aan zijn manier van praten en overtuigen,
dat die man onzin praat.
En ze kenden ons daar trouwens veel te goed voor.

Ik zou mij er niet zo druk om maken als ik jou was,
en ondanks alles gewoon heel hartelijk naar die meneer toeblijven.
Zeg hem vriendelijk gedag etc.
Laat je niet kennen.
;)

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:14

dat is wel knap banketstaaf hij heeft waarschijnlijk het idee dat mensen hem weg wil hebben en denkt dat jullie dat willen misschien een gesprek met deze man aangaan en uitleggen dat het niet het geval is en dat je daadwerkelijk nooit zoiets zou doen mischien trekt ie bij

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 22:18

deze man trekt niet snel bij dus ik denk dat we dat kunnen vergeten .
hij is erg van zijn eigen principes .

las net ook gewoon vriendelijk blijven dat zal wel moeilijk worden want je word hier eigenlijk gewoon beschuldigd van vergifting op dieren .
m'n moeder had het er over dat ik het bij de politie moest neer leggen die valse beschuldiging maar dat vind ik toch wel weer wat ver gaan .

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:19

:o Inderdaad ze kijken dan meestal gelijk naar de buren die direct naast hun wonen. Ik zou toch nog eens met hem pratien en hem duidelijk maken dat julllie het echt niet zijn en dat jullie absoluut geen problemen met hem hebben.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:20

Heb je al met zijn dochter gesproken? Het zou heel goed kunnen -gezien zijn leeftijd- dat hij sommige dingen door de war haalt en daarom zo doet tegen jullie?

Mijn oma was dement en deed heel lelijk over en tegen de buurman. De beste man deed werkelijk niets verkeerd. :(:)

Annouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:21

Wat kan jou die man schelen?
Hij is he-le-maal niets van jullie, wat maakt het uit wat hij zegt.
Je buurtbewoners zullen het heus wel begrijpen,
zou jij je buurman geloven als hij je vertelde dat de buren naast zijn huis zijn hond hebben vergiftigd?

Laat los. Aan dat soort types moet je geen aandacht of zorgen schenken,
die zijn het helemaal niet waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:05

Ik vind dat dit antwoord eigenlijk al voldoende had moeten zijn;

kyraenlisa schreef:
waarop ik tegen hem zei waarom zou ik dat doen ? ik ben stapel gek op dieren , ik heb zelf 2 katten schildpadden en 2 paarden .

Ik denk dat di eman gewoon een zondebok zoekt, die mensen heb je helaas. Ik zou hem gewoon negeren, je keurig aan je woord houden en de eer aan jezelf.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:07

Ik zou m'n schouders erover ophalen. 77 jaar.. misschien aan 't dementeren?

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 00:48

tsja ik kan me best voorstellen dat je je er niet prettig bij voeld, vooral omdat het verhaal door de buurt gaat.
Maybe gewoon eens afspreken emt zijn dochter erbij en uitleggen dat je het heel rot vindt voor zijn hodn en van zijn auto maar dat de schuld niet bij jullie ligt etc.

Baat het niet dan schaadt het niet.

Alet74

Re: wat moet je hier mee aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:18

Wat vervelend! Mijn eerste gedachte was ook dat zijn leeftijd er misschien iets mee te maken heeft. En dan zou ik er niet al te veel energie aan besteden, ik kan me ook niet voorstellen dat de buren het al te serieus nemen. Of doen ze dat wel?

Ik sluit me aan bij het idee om eens met zijn dochter te gaan praten. Misschien ziet hij het zo zwart-wit nu dat praten met hem niet zoveel nut heeft.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 07:31

zoals de rest ook alz egt
praat eens met zijn dochter
77 is al oud, en kan best zijn dat hij aan dementeren is en dingen ziet die er niet zijn

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 09:45

Ik zou ook even met zijn dochter gaan praten, zou inderdaad goed kunnen dat de beste man aan het dementeren is geraakt en daarom een zondebok zoekt, en tja, dat zijn jullie blijkbaar ;)

Ik neem aan dat als je met zijn dochter gaat praten dat je heus wel uitgelegd krijgt dat jullie het in ieder geval niet gedaan hebben aangezien jullie ook dieren hebben etc.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:45

Jullie hebben het niet gedaan, dus ik zou je niet zoveel zorgen maken. Hij kan toch niet bewijzen dat jullie het hebben gedaan dus het is een beetje hopeloos dat ie jullie de schuld gaat geven en niet opzoek gaat naar de echte daders.

En idd, zoals er al werd geadviseerd zou ik even met zijn dochter gaan praten want wie weet is deze man idd niet meer helemaal goed wijs.

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 19:04

heel erg bedankt voor het mee denken , we zijn idd van plan om met zijn dochter te gaan praten en hopen dat we het dan zo uitgelegd kunnen krijgen dat hij ons niet meer zal verdenken .
het idee alleen al om een dier iets aan te doen .