Tja, ik zit inmiddels met een stuk of 25 muggenbulten die ik heb opgelopen in de afgelopen twee dagen... M'n armen zijn overdreven dik en ik zit van ongeveer vanaf mijn middel tot mijn oren echt onder. Nou het grote raadsel, we kunnen geen enkele mug vinden in de slaapkamer terwijl het overduidelijk is dat ik 9 van de 10 bulten 's nachts heb ontvangen van die leuke beestjes... De slaapkamer is bij elke raam/deuropening afgesloten met een hor (het hele huis trouwens) vanmiddag zijn alle kamers behalve de woonkamer en keuken beneden helemaal ingespoten in muggen dodend spul en daarna een tijd afgesloten geweest en toch zitten er inmiddels een stuk of 5 meer bulten op mijn armen dan aan het begin van de avond, en nog steeds geen mug te bekennen! (ik zit nou in de slaapkamer)
Iemand die de geniale oplossing weet tegen muggen? Klamboe mag niet want dat wil mijn vriend niet maar verder zijn alle tips welkom!
edit: ik weet dat ik niet de enige ben die last heeft van muggen, ik ben echt benieuwd wat jullie er aan doen!
citroenolie, te halen bij de drogist werkt gegarandeerd
Anne.
Geplaatst: 13-07-09 21:49
Weet je zeker dat het muggen zijn? Muggen steken meestal niet zo vaak.. Misschien zijn het bedwantsen of vlooien? Die beten jeuken minstens net zo erg als muggenbulten..
Tegen de jeuk/allergische reactie: anti-allergie tabletje bijf allerfre of zyrtec.
WillemYntJee
Geplaatst: 13-07-09 21:53
Dat is inderdaad wel raar als je wel bulten hebt maar geen muggen ziet, zou toch even kijken of t geen andere beestjes zijn. Anders iets met citronella, wij hebben nu standaard 's avonds een citronellakaars aan
oh haha dat topic had ik niet gezien. Ik heb thuis ook een klamboe en ben er erg blij mee maar ik woon nu voor een tijdje bij mijn vriend en hij wil er per se geen boven zijn bed hangen (hij heeft er wel een ergens verstopt in de kast) En ik weet wel zeker dat het muggen zijn, ik hoor ze soms piepen 's nachts, dat hele irritante hoge zoemtoontje van ze... Maar we zien ze dus helemaal nergens. We gaan alles af, wit plafond en muren waar je ze zou moeten kunnen zien, we slaan de gordijnen uit voordat we gaan slapen om te kijken of er daar een zit, we gaan over de posters heen want daar zie je ze niet op zitten, kijken op de kasten, op de muur achter dingen als de tv maar we kunnen ze gewoon niet vinden... Ventilator is helaas de deur uit gegaan want er is sinds kort een raam in de kamer erbij waardoor de kamer goed door lucht en we de ventilator wat dat betreft niet meer nodig hebben (hadden we dus even beter over moeten nadenken...) Een citronella kaars zal ik eens gaan proberen, ruikt ook helemaal niet verkeerd!
Ik heb nou tegen de jeuk een prikweg roller, zo'n homeopathische rollerstick en die werkt erg goed.