ik vermoed dat het topic hier verkeerd staat maar ik weet niet waar ik het anders kan plaatsen daar ik op het moment nog niks wil/kan kopen.
Ik heb een hondenuitlaatservice en zodra deze groter wordt, met oog op veiligheid, wil ik een stukje grond kopen, dit hoeft niet groot te zijn, stel je een flinke manege-paardenbak voor, ik meen dat dat 20x30 meter is heb ik dat goed? Dus een stukje grond van 600m2. Uit ervaring weet ik dat dit erg moeilijk te krijgen is, hetgeen wat ik kan vinden zijn grote percelen van duizenden vierkante meters, dat heb ik 1: niet nodig en 2: het geld niet voor.
Ik ben dus druk aan het zoeken naar waar in vredesnaam ik te koop staande kleine stukjes grond kan vinden. Het gaat om omgeving het Gooi (Niet erbuiten, daar heb ik echt niks aan!).
Verder weet ik dat grote percelen landbouwgrond zo'n 7,00 per vierkante meter kost, ik vraag me af of dit ook geldt voor kleinere stukjes grond? Gaat tevens om 'landbouwgrond' al vraag ik me af of het onder hetzelfde kopje valt. Alle informatie die jullie hierover hebben is érg welkom!
Met betrekking op meer veiligheid, in princiepe mag iemand met een hondenuitlaatservice tot maximaal 10 honden wandelen op open gebied, dit vind ik eerlijk gezegd erg risicovol, er hoeven maar 2 honden te gaan vechten en de andere helft duikt er bovenop of vlucht weg en je hebt een groot probleem, én (en dat is financieel gezien aantrekkelijker) als je de honden uit kan laten op een afgesloten gebied mag je 15 honden tegelijk uitlaten ipv 10.
Bramasole
Geplaatst: 13-07-09 20:55
Maar (ik wil me nergens mee bemoeien hoor ) is het juist niet de bedoeling dat deze honden worden uitgelaten i.p.v. los gelaten in een grote rijbak formaat? Persoonlijk zou ik voor deze constructie niet kiezen als 'klant'.
Ik heb bij een uitlaatservice gewerkt die met dit concept werkt, stukken land waar de honden in groepsverband losgelaten worden en lekker kunnen spelen met hun maatjes en de personeelsleden, het is de meest succesvolle uitlaatservice in de omgeving. Vandaar dat ik me hierop aan het orienteren ben. Of honden nou van straat naar straat wandelen, danwel de heide of het bos, of op een stuk grond ravotten dat afgezet is, afgezien van de veiligheid maakt het voor de honden weinig uit, zolang je maar intensief met ze speelt.
Mijn hond ging ook mee met een uitlaatservice, tót ze ook besloten dat ze de honden op een omheind stuk land lieten lopen en niet meer naar het bos gingen. Mijn hond vind dat namelijk niks, hij wil niet spelen, niet met andere honden en niet met een balletje ofzo , hij wil lopen.
Als ik jou was zou ik dat toch meenemen in je besluit, 'jouw' honden zitten niet voor niks bij jou en niet bij die andere 'uitlaat'dienst.
Ja, sommige honden hebben dat ja en op het moment zitten alle uitlaatservicen in de buurt bomvol, dus in principe is er genoeg keuze, ik geef altijd nadrukkelijk aan wat mijn werkwijze is, ik zit niet te wachten op klanten die het niet met mijn werkwijze eens zijn dus verwacht ook niet dat ze bellen. (Tenzij ze natuurlijk niet goed lezen, wat maar al te vaak gebeurt) maar ok, ik begrijp wel wat jullie bedoelen.