Trouwen en dan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

Trouwen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 20:30

ik vroeg me af, wat heb je na je trouwen gedaan?

je trouwt en dan zijn er meerdere mogelijkheden, bijvoorbeeld: uit eten, efteling of dierentuin. Veel mensen doen een feest met receptie, maar zowel ik als mijn vriend zitten er niet op te wachten om onze hele familie (ooms tantes neven en nichten) er bij uit te nodigen. (niet dat hij mij ten huwelijk heeft gevraagd :p)

Dus wij willen met genodigden na onze trouwerij mogelijk iets met zn alle gaan doen, maar verder als de 3 punten aan leuke dingen komen wij niet. Hebben jullie nog leuke ideeën?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:32

Wie wil je dan wel uitnodigen? Je kan toch gewoon een bescheiden receptie doen :) Ik zou niet graag met mn bruidsjurk de efteling in gaan in ieder geval :P
Kijk anders even in t trouwen-topic! [LZP] Trouwen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 20:34

Wij komen nu uit ecxclusief ons zelf 12 mensen... en wij willen geen receptie of feest voor 12 mensen ;)

Saskia9

Re: Trouwen en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:37

Allereerst,gefeliciteerd!!

Is een leuke boottocht inclusief lunch of diner misschien iets?
Huur je ergens een boot,ga je gezellig met zijn alle een stuk varen en eten ofzo?
Was het eerste wat in me op kwam..

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:38

Nee oke daar geef k je gelijk in. Ik zou dan gewoon lekker uit eten gaan met zn allen, als je toch maar met weinig bent is dat denk k wel een goede oplossing. Maar wil je echt maar in zo'n klein gezelschap trouwen? Ik zou juist mn hele familie erbij willen (heb niet zo'n grote familie, vriendlief wel).

edit: @Saskia, ze is nog niet gevraagd door dr vriend schrijft ze ;)

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:41

maar ze gaat al wel trouwen.. je hoeft niet gevraagd te zijn om er blij mee te zijn :D

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:43

Dan heb ik t verkeerd begrepen :) ik dacht dat TS en haar vriend daar gewoon over na zaten te denken, zonder serieuse plannen.

In dat geval gefeliciteerd TS!!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:49

Hmmm... begint het een beetje te kriebelen bij jullie chré?

Wij hebben vorig jaar in besloten kring gedineerd met daarna een goed feestje.
Maar met zo weinig gasten is zo'n feestje niet echt gezellig natuurlijk.

Je zou eventueel kunnen kijken naar bijvoorbeeld een dinner-show.Of gezellig eten met een potje bowlen vooraf/achteraf.

Wat misschien kan helpen is voor jezelf opschrijven wat je leuk lijkt.Laat je hubbie hetzelfde doen, daar komen wellicht ook wat leuke dingen uit :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:51

boerengolf :+

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:56

pubelia schreef:
Wij komen nu uit ecxclusief ons zelf 12 mensen... en wij willen geen receptie of feest voor 12 mensen ;)

Aangezien ik zelf ook zit te wachten op een aanzoek... :+ Heb ik mij er een beetje in verdiept.
Wij willen wel graag trouwen+receptie+feest. Met name big party *\o/* ;)

Maar goed, mijn broer had ook een klein gezelschap. Een rondvaart gemaakt, erg leuk. Met catering aan boord (drankje en bruidstaart).
Wat dacht je van een huifkartocht? En 's avonds lekker eten. Mooi restaurant, of catering op mooie locatie?
Je kan ook trouwen op zo'n boottocht. Is dat misschien ook wat?

Succes met het bedenken van plannen.. Ik droom ook alvast verder :z ;)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 21:29

Waarom onze familie niet? Omdat wij nu 6 jaar samen wonen en ik daarvoor hier een jaartje alleen heb gewoond. En er van mijn hele familie nog nooit is komen kijken waar ik ben gaan wonen. En van mijn vriend zijn familie maar 2 gezinnen zijn geweest, waarvan 1 omdat ze de hond moesten ophalen. Neefjes en nichtjes van mijn kant zie ik nooit, en de neefjes en nichtjes van mijn vriend zijn kant hebben allemaal eingelijk af gedaan. En daar heb ik geen zin in om geld aan hun uit te gaan geven. Heb liever dan iets leuks doen met mensen die ik wel mag, en die wil oprecht geïnteresseerd zijn in ons.

Even voor de duidelijk heid, ik heb mijn vriend vandaag een aantal hints gegeven. En hij wil trouwen en ik wil trouwen. Alleen hij moet mij nog vragen zeg maar, en hij wilde het orgineel doen en moest verrassen... Dus ik hoop deze vakantie nog! Ik zit al aan komend voorjaar te denken :D

Ik zou eingelijk willen dat mijn haflinger ons naar de stadhuis brengt waar we gaan trouwen. We hebben alleen geen kar, en ik weet nog niet wie ons er dan heen wil rijden. Maar dat ga ik dan wel uit zoeken! Ik heb al uitgezocht hoeveel het gaat kosten het trouwen zelf. We willen beide niet trouwen voor de kerk, want we geloven niet echt. Maar wat we erna willen doen zijn we nog niet uit. Hij is niet zo verzin achtig, ik had al een aantal dingen, maar die rond tocht op de boot en dineren vind ik ook een goede!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:32

ik volg even

Ik ben een paar weken terug ten huwelijk gevraagd (eindelijk na 7 jaar haha) en ga volgend jaar trouwen
Maar ik heb ook maar een kleine aanhang welke mee gaat
En ik heb geen idee wat erna te doen met plus minus 20 mensen

Gefeli trouwens

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 22:00

Hey leuk! Wij zijn in september 7 jaar samen! Dus ik vind dat het wel tijd word :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:04

Ik denk dat wij ook maar rond de 20 gasten uit zullen komen als we gaan trouwen (ik wacht ook niet-geheel-geduldig af ;) ) en wil ook niet iets heel groots. Een etentje lijkt me dan ook wel leuk, zijn vast wel leuke arrangementen te vinden denk ik?
Een attractiepark zou ik niet doen, huifkartocht lijkt me ook wel leuk maar moet wel net in de buurt zitten.
Heb eigenlijk niet zoveel zin om na de trouwerij nog een hele tijd in de auto te moeten gaan zitten eigenlijk...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:09

Wij zijn getrouwd zonder dat iemand het wist.
Ouders waren wel ingelicht maar er ook niet bij. Verder wist niemand het.
Hond mee naar gemeentehuis als belangrijkste getuige, twee ambtenaren achter hun bureau weggeplukt als getuige. Beiden in de korte broek, want het was bloedheet. Samen getrouwd en toen met hond in de auto gestapt, kaarten op de bus gedaan en we hebben een dikke week samen met de hond aan een romantisch meertje in Duitsland gekampeerd.
Toen we weer thuis waren hebben we een tuinfeest gegeven voor naaste familie en echte goede vrienden (man of 25).
Dit is nu 10 jaar geleden. Als ik het over moest doen, deed ik het weer zo.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:11

Misschien in het '' geheim '' trouwen op vakantie! Dat lijkt mij
super om later te doen! :o

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:16

@TS oke dan is t wel begrijpelijk, jammer maar ik geef je helemaal gelijk! Boottochtje kan erg leuk zijn en dan lekker eten met zn allen en een feestje bouwen :)

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:20

citroen schreef:
Misschien in het '' geheim '' trouwen op vakantie! Dat lijkt mij
super om later te doen! :o

Dit is dus eigenlijk wat ik wou :+
Maar vriend wou heel graag zijn familie erbij hebben (ouders en naaste tante)
Dat kan ik dan ergens ook wel weer begrijpen maar van mij had dat niet gehoeven

Wij hebben wel een aanbod gehad van een vriend met een kroeg
Wij mochten de kroeg (huur gratis) gebruiken om een feestje te geven
Plus de kosten voor drankjes enz tegen inkoopsprijs
Nu vind ik dat wel heel gaaf en super lief maar van mij hoeft het niet heel groot te worden
en ik ben bang dat het dan heel snel groter word want als je een grote ruimte ter beschikking hebt ben je toch wel snel geneigd
wat meer uit te nodigen en daar heb ik niet zo'n zin in en dat word te duur
en als ik heel eerlijk ben zullen er maar 5 a 6 mensen van mijn kant komen en de rest van mijn vriend's kant
Nu maakt dat ook niet zo heel veel uit want ook hij gaat trouwen haha maar als het aan mij ligt hoeft het niet echt

misschien dat we het wel doen sávonds en dan gewoon van 8 tot 10 vrij drinken ofzo en daarna op eigen kosten

maar ik wil eigenlijk na het echte trouwen iets intiems met de echte naaste familie leden
en wat dat zal zijn daar kan ik niet uitkomen
Ik wil heel graag iets origineels doen

Trekt handen van toetsenbord want bevuil je topic Pubelia haha

is de eerste keer dat ik eigenlijk aankondig op i net dat ik ga trouwen en merk toch wel dat ik ietwat enthousiast ben haha

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:23

@Zydeco kijk even in t trouwentopic waar k de link van heb gegeven ;)

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:32

als ik met echt maar zo weinig mensen zou trouwen zou ik iedereen naar een tropische bestemming over vliegen en daar op het strand trouwen :+
maarja dat wordt toch best duur denk ik....

misschien gewoon bij restaurantjes o partycentra ofzo kijken die bruiloften doen,, daar kunnen ook hele leuke bij zitten.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 23:01

Poeh wat veel reactie's!

Wij weten nog niet precies wat wij gaan doen. Mogelijk toch een feest, mogelijk niet. Want met 16 man eten kunnen we ongeveer 3 mensen uit nodigen op een feest. Dus we weten het nog niet. Maar met de ideeen mag je nog steeds los branden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:16

Wij waren in totaal met 40 mensen. Wel iets meer, maar te weinig voor een zaal en receptie. We zijn na 12 jaar getrouwd en in feite veranderd er niet zoveel, dus om daar bakken geld aan uit te geven vonden we zonde.
Net een huis gekocht, we hadden dus een betere besteding :D
We hebben een grote partytent met houten vloer in de tuin laten zetten. Na de plechtigheid, hebben we het thuis gevierd. We hebben met zijn allen gebbq-ed (wel alles laten komen, van glazen, bestek tot tafels en stoelen)een tap erbij, genoeg drankjes, zwembad voor de kids. Heerlijk en oergezellig. We hadden een salade-bruidstaart, prachtig gemaakt met tropisch fruit en allerlei luxe dingetjes en met daarop een speciaal trouwfiguur (omhelzend). Mijn zwager heeft alles verzorgd, die is cateraar, dus dat was handig.
Aan het einde van de avond was ik zoooo moe en belabberd, de volgende dag kwamen we erachter dat ik zwanger was :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:26

Mindim schreef:
Aan het einde van de avond was ik zoooo moe en belabberd, de volgende dag kwamen we erachter dat ik zwanger was :D

Kijk, dat is nog eens een leuk trouwcadeau :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:30

Als ik in het geheim zou gaan trouwen wordt dat me door verschillende partijen echt niet in dank afgenomen! Ook al is het een dag voor mijzelf, ik zou het echt niet over mijn hart verkrijgen om mijn familie en vrienden er niet bij te vragen..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:37

Ik zou toch wel op zn minst de ouders van beide kanten erbij willen hebben inderdaad en eigenlijk ook mn lieve zus enz.
Rest van de familie -tantes, nichtjes enz- hoeft van mij niet.
Zou ook niet willen dat mn oma het zou moeten missen, mocht ze het mee kunnen maken.