en ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn die vroeg in de twintig hun universitaire titel al op zak hebben. Zo ja, wat hebben jullie gedaan daarna? Direct een baan zoeken, of nog een tweede studie erachter aan? Ik weet het zelf nog niet. Ik denk dat ik mezelf tot de zomer geef om een echte baan te zoeken, en als dat niet lukt dan wil ik een tweede studie gaan doen. Er zijn redelijk wat vacatures voor communicatieadviseurs, maar die vragen allemaal minstens 5 jaar werkervaring. Dát heb ik niet, ik heb natuurlijk wel andere kwaliteiten, maar het is maar net hoe vast ze daar aan houden.
Ik was wel benieuwd naar andere 'jong' afgestudeerden, en wat zij na het behalen van hun MA-bul hebben gedaan
Ik ben 24 en ik ben op 31 maart afgestudeerd (MSc biomedical engineering). Ik ben sinds 1 mei aan het werk als onderzoeker in opleding (promotie onderzoek). Ik wist al dat ik wilde promoveren en ik was ook al aangenomen voor ik afgestudeerd was. Dat vond ik erg fijn, ik wist waar ik aan toe was en hoefde me geen zorgen te maken over of ik wel een baan zou kunnen vinden