een HP of ACER laptop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Melissa

een HP of ACER laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 17:44

Hoi,
ik ben opzoek naar een nieuwe laptop maar ik weet niet zo goed voor welk merk ik moet kiezen.
ik had een acer maar die werd erg langzaam en mijn adapter deed het ook vrijwel bijna nooit.
nu zou ik voor een HP laptop kunnen kiezen maar ik weet echt niet wat ik nu beter kan doen?
kunnen jullie mij helpen? zouden jullie voor een HP of acer kiezen?

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:45

Ik zelf zou voor een HP gaan, heb eigenlijk nog geen een goed verhaal over Acer gehoord.

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:46

Ik werk in een zaak die oa laptops verkoopt, en HP doet heel vaak moeilijk over garantie e.d. dus in dat opzicht zou ik voor een Acer gaan, daar verkopen wij er ook veel van. :)

mhak

Re: een HP of ACER laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:54

Ik zou persoonlijk voor een Dell gaan, heb ik zelf erg goede ervaringen mee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:57

Wij hebben een Acer. Niet al te duur en hij doet het nu al jaren heel goed.
HP hebben we eerder gehad, binnen een jaar was het moederbord kapot, total-loss dus, en inderdaad ontzettend moeilijk om iets geregeld te krijgen met de garantie.. Zelfde met de printer; binnen no-time was de inkt ingedroogd en hebben we hem dus kunnen weggooien. Dus voor mij geen HP meer, alleen nog voor goedkopere randapparatuur.

Luv_Them

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:58

Ikzelf heb een HP, 100% tevreden mee! Een vriendin van mij heeft een Acer, en die is inmiddels al een keer gecrashed geweest, maar hebben ze wel weer op kunnen lappen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:58

Ik heb sinds kort een HP. Super fijne laptop!

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 17:59

Dell, HP etc etc
Alles begalve Acer, acer is echt k*t
Wij hebben een acer gekregen (sja :P ) Maar de kwaliteit is niet te vergelijken met mijn HP!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:00

Kijk anders een op kieskeurig.nl
Handige site!!
http://www.kieskeurig.nl/laptop

MacBook staat uiteraard bovenaan.. maar daar moet je van houden..
De Acers staan met meerdere reviews vrij hoog bovenaan.
Compaq schijnt het ook niet slecht te doen

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:01

@mystictinker
Compaq is HP ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:02

Heb je een bepaalde prijsklasse in gedachte? En nog speciale functies of extra's?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:04

Zack schreef:
@mystictinker
Compaq is HP ;)

Compaq is een onderdeel van HP, zijn een tijd geleden gefuseerd.
De merknaam Compaq wordt op het moment nog gebruikt voor de hogere kwaliteit van HP, voor zover ik weet.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:05

Lady_M schreef:
Ik werk in een zaak die oa laptops verkoopt, en HP doet heel vaak moeilijk over garantie e.d. dus in dat opzicht zou ik voor een Acer gaan, daar verkopen wij er ook veel van. :)

Ik heb ook in zo'n zaak gewerkt, nooit echt problemen gehad als het binnen 1 jaar was was heet altijd netjes geregeld.
Ik heb zelf een HP die ik heeel fijn vind maar Acer is ook wel goed.
Kijk gewoon aan welke eisen je vindt dat jou laptop moet voldoen en ga dan naar een winkel en laat je informeren.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:07

Ik heb ook een hp, een mini laptop, echt idaal! Daarvoor een Dell gehad, die is gecrasht naar 3 jaar. Terwijl ik er heel zuinig op was.

Luv_Them

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:07

Miss_m schreef:
Kijk gewoon aan welke eisen je vindt dat jou laptop moet voldoen en ga dan naar een winkel en laat je informeren.

Hier ben ik het mee eens. Ik denk dat qua tevredenheid hier onder bokkers het heel erg uiteen loopt, en dat je er niet zoveel aan hebt.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:10

We hebben onze hp 5 jaar gehad en helaas ging hij na al die jaren trouwe dienst kapot. Nu hebben we een Acer gekocht, die kwam voor ons gebruik het beste uit de test!

Succes met zoeken!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:49

Ik heb nu ruim 2 jaar een Acer Aspire, erg fijn ding, heeft vooral een heel fijn beeldscherm. :j
Over HP heb ik indertijd hele slechte recensies gelezen (korte batterijduur, snel crashen) dus van dat merk heb ik toen afgezien. Maar nogmaals, dat waren gewoon online-recensies! Dus wellicht niet betrouwbaar genoeg om dan maar helemaal van dat merk af te zien. ;)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 18:52

Ik heb zelf geen laptop maar een desktop. Een Acer waar ik prima tevreden over ben. Mijn buurman heeft een Acer laptop die ook gewoon super werkt. Mijn moeder heeft een HP laptop en een compac pc. Zowel de pc als de laptop zijn veeel trager en zeuren constant over geheugen, terwijl er op mijn acer veeeeeeeel meer staat :Y)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:48

Ik heb een HP, was een duur ding maar doet het prima. De eerste die ik gekocht had deed het niet goed, toen terug gegana naar de winkel en ik heb een nieuwe mee gekregen, super service!

Hij werkt ook heel goed, maar daar zeg ik wel bij dat het een dure was, het kan natuurlijk zijn dat een goedkopere uitgave minder geheugen en een slechtere processor heeft.

Zet goed je eigen wensen en budget op een rijtje en kijk welk merk het beste aanbod heeft.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:50

Ook ik zou voor een acer gaan. ik heb 2 Hp's gehad waarvan binnen een jaar na de uiterste garantiedatum van allebei het moederbord stuk zijn gegaan. Kreeg hier uiteraard niets voor elkaar
Ik heb nu een acer, en hier ben ik gewoon tevreden mee! :j

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:52

Lady_M schreef:

Ik heb zelf een Acer gehad die na een jaar al overleden was.
Hierna heb ik een HP genomen(en die heb ik nu nog), ben er erg tevreden over.
Met garantie ook geen probleem gehad, de adapter was na een jaar stuk(iets mis met een kabeltje) en keurig een nieuwe gekregen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:55

Hier komt nooit meer een acer :n. Binnen 2 jaar was hij helemaal kaduuk (niks mee gebeurt) en Acer gaf niet thuis ;).

Nu heb ik een HP en ben nu al meer tevreden! Garantie is bij ons zeer goed geregeld, al heb ik er nog geen gebruik van hoeven maken (gelukkig). Maar een Acer komt er nooit meer :n

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:59

Voor de wat simpelere dingen heb ik zo'n kleine notebook van Pacard Bell.
Doet het echt super!!

heaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:02

hp is echt toppie....
mijn laptop heeft nog nooid problemen gegeven en is nu bijna 4 jaar oud..
acer van 1 jaar oud heeft meer problemen en is verbannen naar de kast!!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:58

MysticTinker schreef:
Zack schreef:
@mystictinker
Compaq is HP ;)

Compaq is een onderdeel van HP, zijn een tijd geleden gefuseerd.
De merknaam Compaq wordt op het moment nog gebruikt voor de hogere kwaliteit van HP, voor zover ik weet.

Om precies te zijn voor de office-series.. Maar dat even terzijde ;)

TS: Kijk, ik weet niet wat je met de laptop wilt, of aan welke eisen die moet voldoen, maar ik zou iemand ten alle tijden een Acer afraden.. Hoewel ik hier in het topic wel weer een heleboel positieve reacties ten aanzien van Acer zie, heb ik er enkel negatieve mee.
Ik werk zelf op een HP laptop van nu een jaar oud, naar volle tevredenheid overigens.. Op mijn werk zijn ze sinds een jaar of 3 ook allemaal over op HP, zowel desktop als laptop, en ook daar zijn ze er allemaal erg over te spreken..

Daarnaast heb ik ook hele goede ervaringen met Asus, en natuurlijk Apple maar die zijn meteen weer een flink eind duurder :P

Maar goed, het hangt er natuurlijk allemaal van af wat je er mee wilt en wat ie allemaal moet kunnen.. En ook wat je budget is natuurlijk :j