Virus kan niet verwijderd worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Virus kan niet verwijderd worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 13:07

Ik heb dus vandaag mijn computer gescant met een nieuw virus programma omdat ik mijn oude virusscanner niet vertrouwde. Ik heb nu Avira Antivir, en die heeft een virus in mijn laptopje ontdekt. Maar ik kan deze virus niet verwijderen! Het is geen trojan of worm, heb geen idee wat voor virus het is. Hij staat wel in quarantaine, maar ik wil deze virus gewoon uit mijn computer hebben. Ik heb een mini laptop zonder cd-rom ding, en ben er dus heel erg zuinig op want als er wat mee gebeurd kan ik mijn laptop wel weg gooien. Wie weet hier raad mee?

Lieszje

Re: Virus kan niet verwijderd worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:09

Als je, je echt zorgen maakt zou ik hem wegbrengen naar een zaak die pc's maakt.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:18

LZP -> TV

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 13:20

Er is verder niets mis met mijn laptop. Ik heb denk ik de virus op tijd ontdekt om erge schade te voorkomen. Hij is nu in quarantaine verplaatst, de virus is dus uitgeschakeld. Maar hij zit nog wel in mijn computer. Laten maken is overbodig als ik het antwoord krijg hoe ik 'm kan verwijderen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:09

Gewoon een goeie scanner aanschaffen. Een knappe scanner moet een virus kunnen verwijderen, veel mensen denken dat ze er een voor het leven gekocht hebben of nemen 'genoegen' met een gratis scanner en dan hoor je dit wel eens (Zeg maar gerust met regelmaat)

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:32

Wat je ook kan doen is AVG er op zetten.
Dat is een erg goed antivirus programma.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:50

Alleen AVG haalt niet alles weg dus zal ze daar ook niet veel mee opschieten.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 00:02

Ik heb de oplossing al gevonden :) Het was een kwestie van handmatig verwijderen. Ik moest de computer opstarten in veilige modus en zo de map opzoeken waar het virus zat, en dan de virus zelf verwijderen. Helaas, want dit heb ik ook vaak moeten doen met AVG en Norton. Jaja, heb al veel virusscanners versleten :P Heb nu opnieuw gescant, en voila, virus verdwenen en nergens meer te bekennen. Ben gelukkig van dit rotding af.

Misschien ook een handige tip voor mensen die dit probleem ook soms of vaak hebben. Computer in veilige modus laten opstarten en dan de virus verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 00:44

Zo werkt dat niet helaas....en zou maar ontzettend uitkijken met die tip door te geven.
Je kan ongemerkt windows besturingssystemen weggooien, want herken jij die? Zelfs een systeemprogrammeur heeft daar moeite mee.

Bovendien denk jij het virus verwijderd te hebben, je vergeet de uitzaaingen die dit virus met zich mee heeft gebracht. Dus elke keer als jij een programma opstart of je PC zal hij zich in meer directorie's gaan nestelen, waar jij geen weet van heb.

Nee zo makkelijk is een virus helaas niet te verwijderen, vaak moet je ook nog een hijack this log draaien om de definitieve verspreiding over je hele PC te kunnen bekijken en verwijderen.

Terkan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:05

Mogelijk een tip voor iedereen: PC Clean ... http://download.cnet.com/PC-Clean/3000- ... 70847.html

Gemakkelijk in het gebruik en zorgt dat je pc een beetje schoon blijft (niet alleen van virussen, maar ook van toolbars, adaware .. enz.)

Gewoon programma's verwijderen is meestal niet slim, maar je kunt altijd googelen op het betreffende programma ... de meesten zijn wel bekend en kun je zien of het schadelijk is / niet nodig is / of juist wel ...

Anders even een pb'tje sturen, dan zoek ik het wel voor je op