Deel je alles met anderen, zelfs hele persoonlijke dingen. Deel je veel, maar hou je ook wat voor jezelf. Deel je alleen dingen met bepaalde mensen, of hou je eigenlijk alles voor jezelf? Ben je gereserveerd en verlegen of juist heel open.
Ik bedoel hiermee dus niet alles zeggen dat in je op lijkt te komen, of voor anderen kwetsende dingen zeggen. (zoals je vriendin zeggen dat ze er lelijk uitziet in haar nieuwe jurk oid). Ik bedoel echt al dan niet makkelijk praten over emoties en gevoelens.
Laatst kreeg ik dus naar mijn hoofd geslingerd dat ik arrogant en afstandelijk was. Dat mensen mij zo zagen, daar schrok ik heel erg van. Ik ben juist hartstikke verlegen en vind het heel moeilijk om over gevoelens te praten. Vertrouwen komt helaas niet meer zomaar, dat moet je bij mij echt verdienen.
Ik kan mezelf wel eens op creatieve manier uiten trouwens, schrijven, tekenen, ontwerpen maar dat maakt ook dat ik me kwetsbaar voel en ongemakkelijk soms. Dus dat doe ik ook niet altijd.
haha zelfs dit hiet posten voelt ietwat ongemakkelijk, maar de nieuwsgierigheid naar jullie ervaringen overwint het
.. Soms denk ik wel es: aajj dat had ik beter niet kunnen zeggen, maar ik vind het altijd fijn om te praten over dingen waar ik mee in mn hoofd zit. Je ziet ook wel heel snel aan mij hoe ik me voel en ik vind het ook fijn om erover te praten.
) jurk leuk vindt, ik geef dan een antwoord in het midden, omdat ik weet dat zij er wel blij mee is. Zelfs als ik het zeg, verpak ik het lief en daar ligt ook wel een beetje mijn zwakke punt; ik wil graag dat mensen mij lief en aardig vinden en heb daarom nog wel eens moeite om ook nee te zeggen en te zeggen dat ik iets niet zo leuk vind.
).
Ik praat makkelijk over gevoelens, en ik merk dat ik dit erg nodig heb! De laatste tijd is er veel gebeurd, en ik
(en het is gewoon de ontlading van zenuwen ofzo)
Echt diepe gevoelens vertel ik alleen aan mijn vriend, mijn ouders en mijn beste vriendinnen, maar ik vertrouw mensen best snel en neig er dan ook naar hen in vertrouwen te nemen. Hier heb ik in het verleden wel mee geleerd, dat sommige mensen zich anders voordoen en daardoor ben ik wel iets voorzichtiger; iemand moet zich wel eerst bewijzen voordat ik diegene volledig vertrouw