Vanmorgen is in de rechtbank een haflinger, J VvC (sport), in hoger beroep veroordeeld tot een voorwaardelijke straf van 100 zweepslagen met een proeftijd van 20 jaar.

De feiten:
De dader vertelt: het begon 's morgensvroeg. Er is sinds een paar dagen een irritante, dove, oude logeerhond op stal. Hij heeft het voorzien op de jonge gecastreerde labrador van het gezin. Hij achtervolgt de labrador overal, zwaar hijgend, niets ontziend en luisteren doet hij ook al niet (hij is doof).
En die hond slaapt in de box naast mijn box. Daar heb ik, J VvC, erg veel last van. Mijn bazen kennen mij zo niet, want ik kijk nooit chagerijnig en doe al helemaal nooit mijn oren in mijn nek. De baas des huizes stuurt die
hond naar de box en in het voorbij gaan dacht ik die hond even duidelijk te maken dat hij op moet schieten. Dus ik bijt hem in zijn (*&&. Alleen ik mikte niet goed en beet de baas.
Ik werd onmiddellijk veroordeeld met snelrecht tot een flinke beuk. Zonder dat de rechter rekening hield met verzachtende omstandigheden en die waren er echt wel.
De rechter riep nog zoiets: ik voer hier de strenge islamitische wetten in, als je het nog een keer doet.
Dus ik ben in hoger beroep gegaan. Ik huur 2 advocaten in: C. en M. Haflowitz. Ze hebben geprobeerd de rechter te wraken: want het is niet eerlijk dat slachtoffer, aanklager en rechter allemaal dezelfde persoon zijn.
Maar daar wilde de rechter niets van weten. De advocaten hebben mij verdedigd, maar het hielp niet dat ze de rechter belachelijk maakten en constant aan het lachen waren
Verder vroegen ze steeds om een medisch rapport en die wilde het slachtoffer niet laten zien. Die huur ik ook nooit meer in: prutsers.Door hun slechte prutswerk ben ik veroordeeld tot een voorwaardelijke straf van 100 zweepslagen als ik nog een keer probeer de baas te bijten. Met een proeftijd van 20 jaar.
En dat is niet eerlijk; ik maak 1 x een vergissing en ik heb meteen straf. Die hond is echt irritant en ik krijg de schuld. Ik hoef je niet te vertellen hoe ongelooflijk zielig ik nu kan kijken.
Uitleg:
J VvC (sport) = Haflinger Janouk Vegelin van Claerbergen (sport)