Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht waar we per 1 januari ingaan.
Het is een heel fijn licht huis met grote ruimen en openslaande tuindeuren.
We hebben veel lichte meubelen en er zit een strakke off-white keuken in.
stukje vloer;

Deze vloer vinden we niet mooi maar de tegels liggen in de cement en gaan er dus moeilijk uit, ook ligt er vloerverwarming onder. Nu zoeken we dus een nieuwe vloer... maar we weten nog niet wat, de vloer zal over de plavuizen heen gelegt moeten worden, dit is mogelijk en hebben we al onderzocht.
We willen geen zeil of laminaat, laminaat maakt teveel herrie en zeil is gewoon niet wat we willen.
Heeft iemand een leuke suggestie of kleuridee voor ons?
Qua kleur lijkt me ook heel donker hout mooi, dit omdat we veel lichtinval hebben en veel witte meubelen hebben.
dit is onze kast;
(dit is de Liatorpserie van Ikea, we kopen ook het tvmeubel en salontafeltje uit deze lijn)
Verder hebben we een licht grijs-bruine bank en een heel donkerbruine fauteuil

De eettafel is van robuust eikenhout met donkerbruine melée stoelen.
Maar ook iets lichts op de vloer lijkt me mooi, bv lichte plavuizen, of licht parket.
Heeft iemand nog een idee voor ons?
Het moet een duurzame vloer zijn, prijs maakt niet zoveel uit en niet al teveel onderhoud.
Wij hebben meer dan 25 jaar een grenen houten vloer gehad. Nu sinds een week laminaat (heerlijk, onderhoudsvrij!) maar het is net hout en zo voelt het ook (groeven). Het maakt geen herrie. En al helemaal niet zoveel als wanneer de buren met hakken op hun plavuizen vloer lopen of de stoelen aanschuiven. 

):