non profit organisatie, bestuur ook in loondienst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

non profit organisatie, bestuur ook in loondienst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 17:15

Op dit moment ben bezig ik een dienst verlenende non profit organisatie aan het oprichten.
De doelstellingen zullen zijn het informeren, begeleiden en ondersteunen rond een bepaald onderwerp. De stichting zal fondsen gaan werven maar van cliënten zal ook een bijdrage worden gevraagd.

Ik zal zelf bestuurslid zijn, daarnaast zal ik zelf mensen gaan ondersteunen. De start investering komt uit mijn portemonnee daarnaast zeg ik mijn baan op om 4 dagen per week aan de organisatie te gaan werken naast mijn wo opleiding.

Als stichting mag je werknemers wel in loondienst nemen maar bestuurders niet. Dit zou dus betekenen dat ik alles vrijwillig zou moeten doen. Als ik genoeg geld had zou ik dit graag willen doen, maar gezien ik ook een huur, studie en andere kosten die ik moet betalen heb, lijkt het mij redelijk om toch in loondienst te gaan bij de stichting. Het is namelijk intensief werk en het is niet zo dat ik de hoofdprijs wil.

Ik heb flink wat gegoogled maar kom er niet uit. Een bestuurder mag niet in loondienst bij een stichting, maar kan een bestuurder ook naast zijn bestuur activiteit een medewerker zijn? Een vereniging past niet bij deze organisatie maar zijn er nog andere non profit mogelijkheden? Iemand een tip?