Restaurants in N-H met absolute geweldig uitzicht, WAAR?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Restaurants in N-H met absolute geweldig uitzicht, WAAR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 15:51

Ik wil me alvast excuseren als dit hier niet goed staat.

Ik ben op zoek naar een wat luxere restaurant in de provincie Noord Holland maar het moet echt absoluut een restaurant zijn met een echt prachtig uitzicht. Wil binnenkort manlief eens goed verrassen ivm hij echt zoveel doet in ons huissie qua verbouwingen en hij het echt even verdiend heeft.

Wie oh wie weet het geweldigste en zaligste restaurant en waar ook de hygiene helemaal top is en onwijs heerlijke menu´s te verkrijgen zijn? Laat me dit aub weten en het liefste met link van het restaurant erbij.

Het mag qua provincie ook wel heel iets afwijkend zijn maar alleen voor echt een top restaurant ;) , Maar liefst ook niet dat het 1 uur rijden is dat hoeft nou ook weer niet persé ;)

Alvast bedankt ;)

marleen_88

Re: Restaurants in N-H met absolute geweldig uitzicht, WAAR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:57

www.nogalwiedus.nl

Is in Den Helder, kijk je over de Noordzee. Enorm lekker eten en goed uitzicht! :)

Er is ook een restaurant (naam even kwijt, weet ook niet of ie er nog zit.) bij de 'veerhaven'. Daar heb je ook een leuk uitzicht en goed eten.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:58

Een echte aanrader vindt ik Le Pompadour in Volendam. Je kijkt uit op de haven. Moet dan wel bij het reserveren een tafeltje aan het raam vragen hoor.
Het eten is er echt geweldig! Je kan er heerlijk vis eten (tja je zit tenslotte in Volendam natuurlijk) Maar ook het vlees is top!

http://www.lepompadour.nl/

Verder kan ik je Het Dijkhuis in Watergang. Daar kun je ook buiten op het terras heerlijk zitten. Je kijkt uit over het kanaal naar boeren land. Tja ik weet niet wat jij natuurlijk mooi vindt qua uitzicht.
Het eten hier is ook helemaal top!

http://www.eetcafedijkhuis.nl/

Watergang ligt trouwens vlak onder Amsterdam.

Hopelijk vindt je een geschikt restaurant!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:59

marleen_88 schreef:
http://www.nogalwiedus.nl

Is in Den Helder, kijk je over de Noordzee. Enorm lekker eten en goed uitzicht! :)

Er is ook een restaurant (naam even kwijt, weet ook niet of ie er nog zit.) bij de 'veerhaven'. Daar heb je ook een leuk uitzicht en goed eten.

ja die wilde ik ook al zeggen! (die eerste dan) Echt leuk, je ziet soms tegenover je de boot van engeland wegvaren :D

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:05

Ik weet niet waar je woont, maar hier in de buurt zit wel een restaurant dat in álle bladen geroemd wordt enzo. Ben er een tijdje geleden één keer geweest, maar dat was 's winters: het ligt aan de ''Poel'', een grote plas waaraan Amstelveen, Bovenkerk en een paar andere dorpjes ten zuiden van Amsterdam liggen. Qua eten moet je zelf maar even kijken of het wat is, ik weet wél dat je er 's zomers buiten kunt eten op een waanzinnig mooi terras, met zeer fraai uitzicht. Misschien vind je 't wat?

http://www.restaurantaandepoel.nl/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:15

Nou sorry, ten eerste zie je bij Nogal Wiedus niet de boot naar Engeland (die gaat toch echt van Hoek van Holland) maar tis de boot naar Texel.
Of een marinefregat of vissersboot of wat anders.

En Nogal Wiedus is NIET luxe, je betaald er te veel voor kwalitatief niet bijzonder eten. De bediening is echt Helders ( zwaar beneden peil dus) en het heeft gewoon een hoog duitsers/toeristen met kinderen en honden gehalte. (het feit dat je hond gezellig mee kan naar binnen, zegt al genoeg denk ik)

Lands End (bij de veerhaven) is op zich wel prima, eten is daar wel beter. Maar ook niet luxe en zeker niet de moeite waard om ervoor naar *stad* te rijden.

Ik zou het eerder in Bergen aan Zee of Castricum proberen, als je graag aan het strand wil eten. (weet alleen zo even geen namen van goede restaurants)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:36

Bij Ouderkerk aan de Amstel ligt het wat luxere restaurant de Voetangel, het ligt midden in de polder met uitzicht over de rivier de bullewijk, eten is er erg goed!
http://www.voetangel.nl/start/indexstart.html

In ouderkerk heb je ook de Oude Smidse, met uitzicht over de splitsing van de rivieren Amstel en Bullewijk en ook superchic: restaurant hotel 't jagershuis....supereten!!! :9 :http://www.jagershuis.com/nl/ OOk direct aan het water...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:40

Bij restaurant IJmond in IJmuiden kijk je uit over de haven en de noordzee. Het ligt precies tussen 2 pieren in en het eten is echt super!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:41

havenrijk of schippersrijk in uitgeest, aan eht water en heerlijk eten, wel reserveren van te voren

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:42

ponyparadijs schreef:
Verder kan ik je Het Dijkhuis in Watergang. Daar kun je ook buiten op het terras heerlijk zitten. Je kijkt uit over het kanaal naar boeren land. Tja ik weet niet wat jij natuurlijk mooi vindt qua uitzicht.
Het eten hier is ook helemaal top!

http://www.eetcafedijkhuis.nl/

Watergang ligt trouwens vlak onder Amsterdam.

Hopelijk vindt je een geschikt restaurant!

Erg leuk bovenstaand restaurant, heerlijk eten ook.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 16:44

Aan het strand in Zandvoort zit ZOUT, een strandpaviljoen mét het uitzicht en een stuk beter eten dat je gewend bent van een strandpaviljoen!
Nadeel is wel dat ze als het mooi weer is niet buiten reserveren, daar moet je wel even rekening mee houden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 17:32

Zooo wat een reacties alweer :o . Ik ga ze allemaal even rustig door spitten :D We wonen zelf in Hoorn. Vandaar ook de provincie Noord Holland maar voor een echt echt echt goed restaurant mag het ook wel iets afwijkends zijn dan Noord Holland ;) . Maar dan moet er wel echt een TOP locatie zijn met een TOP uitzicht.
En we lusten beiden vis en ook vlees (alleen eten we het liefst geen varkensvlees, ivm allergie).

Wil jullie alvast erg bedanken ;)

Had niet echt gedacht zoveel al te hebben ontvangen qua reacties :o

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 18:09

Hotel huis ter duin, zit Restaurant Latour! de kok daar heeft 1 michelinster, je moet er wel van houden ;) als je van Luxe eten houdt is het heerlijk :)

edit: het hotel ligt recht aan het strand! (noordwijk)

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:01

Het dijkhuis in Watergang is idd een echte aanrader. Goed eten , super bediening en een mooi uitzicht ( wel een plekje in de serre vragen dan )

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 18:37

In Hoorn op het Kleine Noord zit Bar Bistro De Fles. Prima eten, met uitzicht op een heel kleine, maar heel efficiente keuken :) Heb er meermalen prima gegeten.

Verder Jozua's met Bib Gourmand (aanbeveling Michelin) http://www.jozuas-restaurant.nl/

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:42

Wat wel de moeite waard is om voor om te rijden is het restaurant (dus niet de brasserie) van het Beatrix hotel, die heeft zelfs een vermelding in de Lekker en een gourmet ster (weet niet of ik dat goed schrijf...) en het zit op de eerste verdieping, je kijkt boven de dijk uit, dus een mooi uitzicht heb je ook.

En Nogal Wiedus: neeeeeee. Locatie is goed, eten is niet te vreten, bediening ruk. Onstijgt echt het niveau van een plate service tent amper.

Lands End is dan nog wel aardig. Maar daar rij je ook niet speciaal voor naar Den Helder. Wel voor het restaurant van het Beatrix.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:47

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:50

garny95 schreef:
havenrijk of schippersrijk in uitgeest, aan eht water en heerlijk eten, wel reserveren van te voren

:j Je kijkt uit over de haven en ze zijn ook megacreatief met de opmaak van de gerechten. Moet je wel vragen naar een tafeltje aan het raam met uitzicht op de haven want als je in het midden zit kan je het wat minder goed zien. Wij hebben een keer met storm in Schippersrijk gezeten (het meer ziet er dan echt gaaf uit) en gisteren nog in het Havenrijk gegeten. :)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:54

Schippersrijk ben ik met Pasen geweest, inderdaad erg goed. Goede locatie, goede bediening, super lekker eten. Een aanrader inderdaad.