Windows XP start niet door

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Windows XP start niet door

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 11:44

Hey iedereen, help!

Ik heb een mini laptop (acer aspire one) daar draait xp op maar hij start niet meer door. Ik heb hem toen die aanstond per ongeluk de stekker uitgetrokken, sindsdien doet ie het niet meer. Hij start op en laat me o.a. kiezen uit veilige modus of normaal. Alle opties geprobeerd maar niks werkt, hij laad tot de welkomspagina zou moeten komen maar daar stopt het. Laptop heeft geen cd of diskette ingebouwd. Wie weet het?

marimba

Re: Windows XP start niet door

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 11:46

soms helpt het om de pc een paar dagen uit te laten, heb die kuren zelf ook gehad of de laatst modus kiezen waarin de pc wel opstarte, anders moet je m toch wegbrengen. sucses

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:29

wordt windows dan vanaf usb geinstalleerd? dan zou ik hem gewoon opnieuw installeren of denk ik nu te simpel?

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:33

Stekker eruit moet toch kunnen met laptop? Lijkt me.. :+

Anders toch even de batterij compleet ontladen met dat beetje wat je hebt. Dan opladen, en anders moet je wat in de BIOS zoeken geloof ik.. Ik weet alleen even niet meer wat precies.. Moet ik even op mijn Samsung (NC10) kijken, zelfde besturing, of even vriend vragen :)

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:36

frankiej schreef:
wordt windows dan vanaf usb geinstalleerd? dan zou ik hem gewoon opnieuw installeren of denk ik nu te simpel?

Vanaf een programma op de laptop zelf. Heel handig is het niet (bijv. bij deze dingen), maar het werkt.. Bij mijn Samsung zat er ook een losse CD bij (meen ik) dus mocht dat niet kunnen/werken zou ik die kunnen overzetten naar USB en via USB herinstalleren :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 01:45

Ja dat ga ik eens proberen! maar hoe doe ik dat? want hij start natuurlijk niet op.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 07:14

Nee maar hij doet wel iets, en dat moet je dan 'aan laten' om te ontladen.

Tot hoever start hij wel? waar stopt ie?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 07:22

Dat had mijn vaste computer ook. Ook een Acer. weggebracht en die man zei dat bij het verplaatsen die dingen dat vaak doen, dan is de voeding kapot. Hij zou sowieso al nooit een Acer kopen omdat die dingen dat snel doen. Hij word nu gemaakt maar de volgende word toch echt een andere!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 07:41

Dat is nu niet helemaal meer waar, als ik je tegen mag spreken. :) Een paar jaar terug mankeerden ze nog wel eens wat aan de harde schijf/moederbord (weet niet meer welke precies) dat de harde schijf zelfs kon smelten.. Ook de laptops van hun toen.. Maar tegenwoordig leveren ze juist hoge kwaliteit.

Ik heb een goede vriend die dik in de computers zit en werkt. Hun voorkeur gaat het meeste uit naar een zelfbouw met alle goede onderdelen van verschillende merken dan.. Maar als je vraagt naar een kast voor een 'gewone' consument, praktisch kant-en-klaar te koop, dan zegt iedereen toch wel Acer hoor :j

Ik heb ook een Acer pc (weliswaar met meer geheugen, andere videokaart, nog een kaartje erbij gestopt en binnenkort misschien quad-core ipv mijn dual) en die doet het al ruim 2 jaar als een zonnetje. Nooit echt problemen mee gehad. Heeft Vista op gedraaid, nu Windows 7..

Ik wilde eerst ook de Acer Aspire One, maar hier ben ik op het laatste moment vanaf gestapt (ik wachtte op een andere kleurvariant) kwam de Samsung NC10 in mijn beeld, en heb ik die gekocht ivm de accu die er standaard bij zit waar je vreselijk lang mee kan doen (om en rond 5/6 uur) :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:53

Ach, ik heb niet zoveel verstand van die dingen.. als ze 't maar doen! En die man zei het dus dat geloof ik! ;)