Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

HBVisser schreef:Wat me net toch is overkomen.
Ik sta lekker mijn boterhammetje op te eten, gaat de bel.
Mijn honden, tenminste een van twee, gaan altijd als debielen te keer. Dus ik heb de hond in de huiskamer gedaan, deur dicht en toen de voordeur open gedaan.
Nu wonen wij in een heel klein dorpje in Duitsland waar nooit iets gebeurd, dus ik verwachtte de buurvrouw of buurman die iets nodig had.
Staat er een slechtgeklede Oost Europeaan voor de deur met een papiertje in zijn hand. Hij sprak geen Duits of Engels en ik moest het papier maar lezen. Daar staat een foto op van een (misschien zijn) gezin en de mededeling dat hij geld moet hebben voor een operatie.
Ik heb meteen gezegd dat ik het niet geloofde en de deur dicht geknald.
Normaal gesproken zou ik voor de mens in nood mijn laatste jas nog weg geven om te zorgen dat de mens in nood niet doodvriest maar ik had hier meteen een heel slecht gevoel bij.
Ik ben geen schijterd of iets dergelijks en ik denk dat de hond ook wel eventuele ideeen over jat en inbreekwerk uit zijn hoofd gehaald heeft.
Zijn er meer bokkers die dit is overkomen? Moet ik de aankomende tijd waakzaam zijn?
We bellen zowiezo even de politie om door te geven dat er iemand loopt te bedelen en ik vraag even aan de buren of hij daar ook aan de deur is geweest.
Ik ben wel blij dat mijn vriend vakantie heeft en niet op zakenreis is.
Zo, nu ga ik mijn zinnen verzetten en met medebokker gamblerscup winkelen.
Ze zei dat ze hem niet verstond 
Zij heeft ook de deur dichtgedaan

om dat tijdstip?
HBVisser schreef:Nou, ik ben inmiddels terug van mijn winkelmiddagje dus ons overvallen voor geld is niet meer interessant
Politie is gewaarschuwd en er waren meerdere meldingen gekomen vanuit Lingen. Nu weet ik niet of ze alleen bij ons aan de deur zijn geweest hier in het dorp.
De politieagent vertelde me dat als ik de bedelaar niet binnen had gelaten, me niet teveel zorgen moest maken.
Ik heb dus niemand binnen gelaten en de deur ook op een kier. Dit meer ivm de honden want ik ben doodsbenauwd dat die me de straat op rennen.
We sluiten de boel voortaan gewoon heel goed af en verder mogen mijn honden het oplossen.
De politieagent wist me trouwens te vertellen dat het om Roemenen ging, die indruk had ik zelf ook al.
We zien wel of en wat er gaat gebeuren.

femke27 schreef:Vraag het en je weet het!!!!
Ik heb wel eens een keer iemand aan de deur gehad die honger had en geld wilde voor eten. Die heb ik dus een doos eieren van eigen kip gegeven!

femke27 schreef:Vraag het en je weet het!!!!
Ik heb wel eens een keer iemand aan de deur gehad die honger had en geld wilde voor eten. Die heb ik dus een doos eieren van eigen kip gegeven!