Airco in de auto, of niet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

principal

Airco in de auto, of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 07:02

Wie kiest er altijd voor airco? De auto's zonder airco zijn natuurlijk voordeliger, maar in de warme zomers is airco toch wel lekker.

Hoewel een raampje open ook frisse wind geeft ....

Wie zou nooit kiezen voor airco en wie wel?

Babsie_Flash

Re: Airco in de auto, of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:04

ik ga niet speciaal voor de airco, maar is altijd makkelijk. Ik gebruik hem weinig. Zelf hou ik meer van een raampje open zetten, is alleen wat minder als je op de snelweg rijdt. Dan doe ik toch maar de airco aan (als het ECHT warm is, anders niet)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:06

Ik heb arko :D (alle ramen kunnen open) :))

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:06

Als ik zou kunnen kiezen dan wel met airco. Rij zelf nu zonder maar hebben thuis altijd met gehad de laatste jaren en je merkt toch dat airco veel fijner is en niet alleen met warm weer.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:07

Ik vind de airco toch altijd wat fijner dan een raampje open zetten. Helemaal op de snelweg als je hard rijd krijg ik last van m'n oren als het raam open staat.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:11

Volgende auto wordt er eentje MET airco!

Ik heb nu een auto zonder en als je weinig in de file staat of bijna niet in de staat rijdt kan je makkelijk zonder airco. Ik sta helaas regelmatig in de file en rijdt veel in de stad (veel stil staan dus) en dan smelt je echt zonder airco. Zeker als het boven de 22 graden is, ramen open heeft dan geen zin want het tocht toch bijna niet door.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:12

Ik zal waarschijnlijk niet bewust kiezen voor een auto met airco als een andere beter is. Maar ik neem het wel mee in mn besluit als ik een nieuwe koop.
Nu hebben we er 1 met airco en 1 zonder. En ik pak toch liever degene met.
De ramen open vind ik zo'n herrie. En mn haar waait overal heen :') Dan zie ik niks meer :))

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:14

MET ik kan echt niet meer zonder
In de winter is je raam in no time onbeslagen en in de zomer is het snel cool. Voor mij echt geen auto zonder airco meer!
(mijn auto was 2500 euro, 10 jaar oud met airco, dus het hoeft niet duurder te zijn ;))

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:16

Ik zou altijd gaan voor een auto met!
Ik weet nog iets te goed dat we naar italiee gingen zonder
en in de file kwamen... Nou dat wens je niemand toe! Bijna 3uur stilstaan in de zon!
Dat jaar daarna hebben m'n ouders ook meteen een auto met airco gekocht !! :D

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:17

Als er file is en het is boven de 20 graden sta ik altijd naast mijn auto te wachten, dat is koeler :+

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:18

Ik koop absoluut geen auto meer zonder airco. :n

Het is in zonnige oorden toch wel erg prettig. En dat het meer kost? Tsja, ik betaal wel voor wat luxe ;) .

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:22

Ik kan het niet meer missen hoor!
Van ramen open krijg ik na een tijd hoofdpijn, je haar zit voor geen meter meer, geen verkoeling als je stil staat, het duurt super lang voor je auto is afgekoeld als hij even in de zon heeft gestaan,...
Nee nee, net als stuurbekrachtiging ooit een luxe was, dat zouden we toch ook niet meer willen missen!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:41

Een auto zonder airco, bestaat dat nog :+ ?!

Nee, was maar een grapje. Een auto zonder airco zou voor mij ondenkbaar zijn :o .

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:47

Zekersteweten met airco!!
Zonder airco is echt zo heet als je auto in de zon heeft gestaan.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:51

Wij hebber nu een met en als we toe zijn aan nieuwe moet het er weer inzitten,ideaal is het zeker met de kinderen.
Ook nooit meer last van beslagen ramen trouwens.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:54

Ik heb sinds 3 weken een auto met airco en ik moet zeggen, ideaal! Vooral toen het zo warm was.

Toch zou ik niet een auto afkeuren omdat er geen airco in zit. Het mooi meegenomen maar niet verplicht :D

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:11

Mijn alto heeft geen airco en gut wat is dat een oventje als de zon erop heeft gestaan! Zelfs al ben je een uur aan het blazen op de snelweg is de auto nog heet! Daarnaast vind ik het onwijs vervelend om met alle ramen wagenwijd open te rijden. Heb dan het gevoel dat ik elke kant op word geslingerd en ben nogal panisch voor beestjes :=

Volgende auto komt echt wel airco in :j

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:12

Als ik moet kiezen tussen 2 gelijkwaardige autos, en 1 heeft airco en de ander niet, ga ik voor die met airco. Hetgeen wat mij tegenstaat aan airco is dat je er tot 5% meer brandstof mee verbruikt dan zonder, en dat je er zo veel en duur onderhoud aan moet plegen, wat je niet altijd zelf kan doen. Het enige moment waarop ik vervloek dat mijn auto geen airco heeft, is wanneer het snikheet is en je in de file staat :D Maar als je weinig tot geen files rijdt... raampjes open is ook lekker!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:13

Moet er trouwens wel bij vermelden dat ik absoluut niet tegen hitte kan! Ik slik prednison en zweet nogal snel, dus voor het stoplicht/in de file in heet weer maakt mij errrug prikkelbaar! Als ik één ding haat is het wel zweet op mijn hoofd :=

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:14

Nou , dan zou ik niet twijfelen en gewoon voor airco gaan!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:15

Princess_ schreef:
Mijn alto heeft geen airco en gut wat is dat een oventje als de zon erop heeft gestaan! Zelfs al ben je een uur aan het blazen op de snelweg is de auto nog heet! Daarnaast vind ik het onwijs vervelend om met alle ramen wagenwijd open te rijden. Heb dan het gevoel dat ik elke kant op word geslingerd en ben nogal panisch voor beestjes :=

Haha, herkenbaar, we hebben hier ook een alto staan en daar kan de blower dus alleen op heet.... :+

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:16

Ik deel nu de auto met mn mama en zolang die het goed doet vind ik dat ik niet moet zeuren. Probeer met warm weer zo weinig mogelijk in de auto te zitten. Als ik echt weg moet probeer ik mijn vaders auto mee te krijgen daar zit wel airco in.

Zodra het tijd is voor een nieuwe auto komt er zeker airco in.

Princess_

LovingTweety schreef:
Princess_ schreef:

Haha, herkenbaar, we hebben hier ook een alto staan en daar kan de blower dus alleen op heet.... :+

HAHA ja fijn heh, zet je hem op koud komt er alsnog warme lucht uit }:0

Rinske

LaFunkyJazz schreef:
(mijn auto was 2500 euro, 10 jaar oud met airco, dus het hoeft niet duurder te zijn ;))

Gaat natuurlijk niet alleen om de aanschafprijs, maar om wat het kost qua brandstofverbruik. Want dat ligt wel hoger met airco.

Voor mij echt geen auto met airco, ik heb er zo'n hekel aan. Die lucht die er dan in de auto hangt is toch anders dan verse lucht via het raam (of cabriodak :P ). Er gaat niks boven rijwind :)) .

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 08:17

Airco is echt heerlijk!!!! ;)