Lieve vriendin..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Lieve vriendin..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 16:07

Not.

Jeminé, ik heb dat kind zoveel gegeven en nauwelijks iets terug gekregen.. Ik word er stront ziek van!!

Zal even vertellen wat er aan de hand is, ik heb een vriendin die ik al jaren ken. We passen qua karakter echt heel goed bij elkaar en lijken ook nog is enorm veel maar god wat kan zij gemeen doen.. Ze heeft altijd al veel aan zich zelf gedacht, ik denk eigenlijk eerder aan anderen en té weinig aan mezelf. Wat ik helemaal niet erg vind, zolang onze vriendschap er maar niet onder lijdt. Helaas is het sinds de 2de nogal berg afwaarts gegaan, we kwamen beide in verschillende klassen en kregen natuurlijk nieuwe vriendinnen althans zij. Ik ben daar best moeilijk in en begin niet snel een gesprekje of iets in die zin. Maar uiteindelijk kon ik het wel goed vinden met een paar meisjes, maar ik was me toch jaloers op mijn vriendin! [Ik zal haar even Joos noemen]. Zij droeg al make-up en ging met Jongens om en droeg mooie kleding en ik liep er in mijn oude slobber kleding, ik ging nooit stadten. Had daar helemaal geen geld voor, alles ging naar mijn pony en andere huisdieren. Toen we naar de 3de gingen vertelde ze me doodleuk dat ze rookte, ik zwaar tegen roken vond haar zo stoer. En als snel had ik mijn eerste trekje op [ op aandringen van Joos]. Ik voelde me gewoon zo onder druk, en alles ging steeds slechter op school en de eerste pakjes verschenen snel..Al heel snel volgde wiet. goh wat voel ik me KL*TE.. Allemaal omdat ik jaloers op haar ben, ik wil haar zijn, net zo stoer net zo leuk, grappig alles.. Maar niks veranderde de eigenlijk.. Alleen Joos kreeg het leuker en ik slechter..Nu is dit jaar afgelopen, ik ben nog net over gegaan en Joos is blijven zitten. Ze heeft een vriend van 22 die morgen 23 word en zij is 14 en word in augustus 15. Hij snuif en weet ik veel en woont in Tiel..Wat doet die meid zich zelf aan, ik voel me zo stom. Waarom heb ik haar gevolgd met ALLES!?!? Nu ben ik net 15 geworden en omdat ze vorig jaar geen cadeau heeft gegeven zouden we vandaag naar de film gaan, en veel plezier maken. Kreeg ik net een smsje:wil je op msn komen. Best, ik op msn al wetend wat er zou komen. En ja hoor, haar vriend wou vanavond al komen of ik dan mee wou en we morgen naar de film konden. Ik vragen of hij niet maandag kon komen, nee hij waar haar vandaag nog zien en weet ik veel allemaal. Ik heb gezegd:'Tis kiezen tussen hem of mij'. Klinkt bruut, maar ik weet gewoon dat ze mij gaat laten vallen als er nu niks gebeurt. En ze koos gewoon voor hem. Nou rot dan maar op, ik hoef echt even NIKS meer van haar te horen. Ze heeft me nu al zo vaak laten vallen, en telkens dacht ik dat het aan mij lag.. Dit was echt de druppel die de emmer die over lopen.
Dankje voor het lezen van zo'n zeik verhaal, maar moest het echt even kwijt. Kan wel janken.
Groetjes.

_Deco_

Re: Lieve vriendin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:14

Lekker laten gaan! Zo iemand is geen echte vriendin.. Jammer dat het zo moet lopen he? Maar ja, wat heb je aan zo'n persoon in je leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:14

Goed dat je inziet wat er allemaal met je is gebeurd. Zo'n vriendin is jou niet waard, je kunt beter. Trek je eigen plan, stop met volgen, en je zult zien dat je vanzelf genoeg leuke vriendinnen zult krijgen die wel de moeite waard zijn.
Veel sterkte en succes meid!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:22

Wat vervelend joh. Het komt dus allemaal van jou kant. Ik ben wel blij dat je inziet dat je haar volgt uit jaloezie, en dat je het daar alleen maar slechter door kreeg. Stop hier ook echt mee hoor, roken enzo is gewoon heel slecht voor je gezondheid, en je bent nog zo jong. Laat haar lekker links liggen en ga met de meisjes uit je klas om. Je krijgt vanzelf meer vriendinnen, en die jongens komen ook wel. Je bent verstandig genoeg om niet met jongens van 23 te gaan lees ik tussen de regels door, gelukkig maar!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:22

uhm meid.. Het ligt volgens mij niet allemaal aan haar. Jullie groeien misschien uit elkaar, maar daarom hoef je haar nog niet te volgen.. Als jij niet wil roken, hoeft dat niet. En als het je vriendin is kun je dat gewoon zeggen. En als zij een keertje ervoor kiest om voor haar vriend te kiezen is dat toch ok? Ze doet dingen die jij misschien niet snel zou doen, dus doe dat dan ook niet, als het niet goed voelt. ..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:25

Heb je super goed gedaan! Maar bedenk dat jullie allebei ouder worden, dat jullie inderdaad nieuwe vriendinnen gaan vinden, en vooral dat zij zich heel anders gedraagt dan jij!

Maar 1 tip, ga je nooit veranderenom bij andere in de smaak te vallen.. gewoon blijven doen wat jij leuk vind! (neem het aan van iemand die die fout ook heeft gemaakt en er heel veel spijt van heeft!)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:28

Werkelijk.. ik dacht dat jullie 16 ofzo waren..
Maar 14?! en een vriend van 23?

Ik vind dat je het goed hebt gedaan :) ga lekker veel tijd steken in je nieuwe vriendinnen :) komt helemaal goed..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:29

meid gewoon je eigen plan blijven trekken en zo n meisje is geen vriendin..

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:32

Zo'n meisje is inderdaad geen vriendin :n Goed van je dat je dit inziet! Lekker laten gaan dat kind en gewoon je eigen plan trekken!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:27

pinuts schreef:
uhm meid.. Het ligt volgens mij niet allemaal aan haar. Jullie groeien misschien uit elkaar, maar daarom hoef je haar nog niet te volgen.. Als jij niet wil roken, hoeft dat niet. En als het je vriendin is kun je dat gewoon zeggen. En als zij een keertje ervoor kiest om voor haar vriend te kiezen is dat toch ok? Ze doet dingen die jij misschien niet snel zou doen, dus doe dat dan ook niet, als het niet goed voelt. ..

Maar het is juist dat ze mij weer begon op te zoeken, en dan was ik 'gestopt' met roken maar dan kwam zij weer aan met wil je een hijsje.. En zo ging het maar door. En als we dan gezellig iets samen gingen doen was het blowen met vrienden. Gezellig joh, ik werd er gewoon bij meegesleurd. En natuurlijk ligt het niet alleen aan haar, maar ik probeer me nu zo erg aan haar aan te passen en zij geen moer aan mij.. dat vind ik jammer.

Iedereen héél erg bedankt!! :) Voel me al wat opgeluchter, heb me net ook even kunnen luchten bij mijn moeder. Die me gelukkig ook begrijpt!
Groetjes.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:33

ZusJacobs schreef:
Maar het is juist dat ze mij weer begon op te zoeken, en dan was ik 'gestopt' met roken maar dan kwam zij weer aan met wil je een hijsje.. En zo ging het maar door. En als we dan gezellig iets samen gingen doen was het blowen met vrienden. Gezellig joh, ik werd er gewoon bij meegesleurd. En natuurlijk ligt het niet alleen aan haar, maar ik probeer me nu zo erg aan haar aan te passen en zij geen moer aan mij.. dat vind ik jammer.

Je kan toch nee zeggen? Ze hield toch geen pistool tegen je hoofd toen ze je een hijsje aan bood ;).

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:35

Jij moet niet jaloers zijn op haar, maar zij op jou.
Jij Bent je zelf, en wie is zij? Een meeloper! ;(

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:39

Kristie schreef:
ZusJacobs schreef:

Je kan toch nee zeggen? Ze hield toch geen pistool tegen je hoofd toen ze je een hijsje aan bood ;).

Ja natuurlijk, maar misschien zag ik dat toen niet in. Ik wilde ook zo als haar zijn. Zij had het zo goed, dacht ik. En ik heb uiteindelijk ook nee gezegd. Ik doe het nu al een hele tijd niet meer ;) !

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:39

Pff ik zou haar niet eens een vriendin noemen, het feit dat ze dingen afspreekt met je en die uiteindelijk niet nakomt vanwege der vriend zou al genoeg moeten zeggen. Dat komt zovaak voor, dat vriendinnen elkaar laten vallen vanwege een relatie die ze krijgen.
Als dat het geval is zijn het gewoon geen goede vriendinnen. Vriendinnen laten elkaar niet voor een jongen vallen die ze minder lang kennen.
En zul je zien, als het uit is komt ze weer bij jou aan want dan ben je ineens wel weer goed genoeg.

Nee, ik zou haar lekker haar eigen gang laten gang en ik zou je gaan richten op andere meisjes die het meer waard zijn je vriend te zijn.
Ook stom dat je der dingen nadoet puur alleen maar omdat je jaloers op haar bent! Spring jij ook van de brug af als zij dat doet? Tuurlijk niet! Als zij gaat roken wil het nog niet zeggen dat dat stoer is en jij het ook moet doen..
Dat snap je zelf ook wel neem ik aan.

Sorry dat ik het zeg maar deze vriendin kun je maar beter kwijt dan rijk zijn want je krijgt er alleen maar problemen van.
Zij is jou vriendschap iig niet waard, dat is me wel duidelijk.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 18:14

Moelie schreef:
Pff ik zou haar niet eens een vriendin noemen, het feit dat ze dingen afspreekt met je en die uiteindelijk niet nakomt vanwege der vriend zou al genoeg moeten zeggen. Dat komt zovaak voor, dat vriendinnen elkaar laten vallen vanwege een relatie die ze krijgen.
Als dat het geval is zijn het gewoon geen goede vriendinnen. Vriendinnen laten elkaar niet voor een jongen vallen die ze minder lang kennen.
En zul je zien, als het uit is komt ze weer bij jou aan want dan ben je ineens wel weer goed genoeg.

Nee, ik zou haar lekker haar eigen gang laten gang en ik zou je gaan richten op andere meisjes die het meer waard zijn je vriend te zijn.
Ook stom dat je der dingen nadoet puur alleen maar omdat je jaloers op haar bent! Spring jij ook van de brug af als zij dat doet? Tuurlijk niet! Als zij gaat roken wil het nog niet zeggen dat dat stoer is en jij het ook moet doen..
Dat snap je zelf ook wel neem ik aan.

Sorry dat ik het zeg maar deze vriendin kun je maar beter kwijt dan rijk zijn want je krijgt er alleen maar problemen van.
Zij is jou vriendschap iig niet waard, dat is me wel duidelijk.

Ja ik merk nu donders goed hoe stom ik wel niet bezig ben geweest..
Ik hoef ook geen contact meer, heb alles verwijdert. Hopelijk begrijpt ze tip..
Bedankt! :)
Groetjes.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 19:31

Zo te lezen heb jij ook bakken meer verstand dan je 'vriendin'. Goed zo!
Je hebt goed gehandeld, aan zo'n persoon heb je echt niets. Het enige wat ze doen is jou de verkeerde richting uitsturen.
Maar je hebt tijdig actie ondernomen!

Je zal heus wel andere leuke vriendinnen tegenkomen, die je niet zo behandelijk! Succes verder :) Ook fijn dat je er met je
moeder over kan praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:06

Ja, dat is zo jammer.

Mensen veranderen als ze op de middelbare school komen, natuurlijk. Alles is anders, nieuwe vrienden. En helaas, sommige zijn zo cool met dingen als roken, wiet, blijven zitten, oudere vriendjes. Maar zulke mensen moet je laten gaan. Ze komen zichzelf vanzelf tegen. Ja, heel jammer. Balen, huilen. Maar er zijn echt mensen die jou wél waard zijn. Laat haar maar..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 20:08

Het doet altijd even zeer zoiets. Maar hartstikke goed dat je je realiseerde wat er gebeurde!
Op de een of andere manier zal ze jou wel nodig zijn geweest om zich goed te voelen (of om zich beter te voelen).
Soms zijn er van die mensen die maken dat jij wilt dat ze jouw vriendin zijn. Dan ga je je in allerlei bochten wringen om maar in de smaak te vallen. Later denk je dan 'waar ben ik mee bezig?' Ik herken dat wel (been there, done that). Want dat moet natuurlijk niet zo zijn, je moet altijd trouw blijven aan jezelf.
In je leven zijn er mensen die komen en mensen die gaan, sommige mensen blijven heel lang, anderen zijn er voor even en hebben ook hun doel.
Dus nu kun je jezelf op je schouder kloppen!!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 21:10

Aah wat een lieve berichtjes! Hier heb ik echt wat aan :D
Heel veel bedankt!

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:41

Jemig, wat een verhaal. Zulke mensen kun je maar beter achter je laten. Veroorzaken meer verdriet dan ellende. Dat zij je ook nog meesleurt vind ik errug zwak. Ik heb op mijn vijftiende ook (hard)drugs, wiet en dergelijke gebruikt en ook ik ben gaan roken. Maar ik wist dat het fout was, als mensen mij om drugs/een hijsje/whatever vroegen, konden ze smeken wat ze wilden. Maar ik wilde mensen niet in mijn eigen oliebol meetrekken.
En dat zij dat wel doet getuigt niet van een gezond verstand en het beste met jou voorhebben. Ze komt zichzelf nog wel tegen, net zoals ik mezelf tegen ben gekomen. Gelukkig ben jij op tijd je gezonde verstand tegengekomen, toppie! +:)+ Hou de eer aan jezelf, jij bent later trots op jezelf en je gezonde, gelukkige jeugd, zij gaat later met heel wat dingen kampen waar jij jezelf voor behoedt hebt.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 00:23

DeniseM schreef:

Nou....TS deed ook behoorlijk meelopen.
TS, ik weet natuurlijk niet hoe vaak ze jou opzij zette voor der vriend, als dit een nieuw iets is en hij wordt morgen 23 en wil haar nog even zien kan ik me dat ergens wel voorstellen, plus dat ze meteen met een andere optie komt en je kon met ze mee, het lijkt er niet op dat ze je aan het dumpen was hoor.

En de rest...tsja....ik heb zelf soort van hetzelfde meegemaakt wat betreft roken en de rest, roken heb ik toen wel aan mee gedaan maar het hele blow gedeelte heb ik nee tegen gezegd en het waren nog steeds mijn vriendinnen, wellicht dat jouw vriendin dat je roken wel wou en dacht ze dat je geen centen had en vroeg ze daarom iedere keer wil je een hijs, van 1 hijs raak je ook niet verslaaft, daar moet je toch wel een paar extra peukjes bij opsteken.

Ik denk dat je zelf niet erg duidelijk in je communiceren bent geweest, als je ergens mee zit moet je er over praten en op je punten staan, bij echte vriendinnen kan dat en ik heb geen idee of zij een echte vriendin was want ik zie nergens dat je dat geprobeerd hebt.
Het is zonde om een vriendschap weg te gooien terwijl je ten eerste zelf verantwoordelijk bent voor de dingen die je deed omdat zij er zo stoer in leek en ten tweede omdat je de moetie niet hebt gedaan eens echt te praten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 01:25

Mensen groeien wel vaker uit elkaar. En dat kan in iedere levensfase gebeuren. Dat is spijtig, maar soms moet het gewoon zo zijn.

Jij en je vriendin ontwikkelen allebei. Op een totaal andere wijze... Je hebt krampachtig geprobeerd haar bij je te houden door dingen te doen waar je eigenlijk niet achter stond. Het mocht niet baten.

Hier kun je nu iets van leren. Namelijk dat het fout is om op dergelijke wijze mensen bij je te houden. Zo werkt oprechte vriendschap namelijk niet. Dan hoef je niet krampachtig te proberen erbij te horen. Dan mag je gewoon jezelf zijn.

Die mensen kom je heus nog wel tegen. Mensen die je nemen zoals je bent. Dat is vriendschap.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 06:45

Laat maar gaan, er zijn wel meer meiden die wél vriendinnen met je willen zijn :(:)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 09:49

Sily schreef:
DeniseM schreef:

Nou....TS deed ook behoorlijk meelopen.
TS, ik weet natuurlijk niet hoe vaak ze jou opzij zette voor der vriend, als dit een nieuw iets is en hij wordt morgen 23 en wil haar nog even zien kan ik me dat ergens wel voorstellen, plus dat ze meteen met een andere optie komt en je kon met ze mee, het lijkt er niet op dat ze je aan het dumpen was hoor.

En de rest...tsja....ik heb zelf soort van hetzelfde meegemaakt wat betreft roken en de rest, roken heb ik toen wel aan mee gedaan maar het hele blow gedeelte heb ik nee tegen gezegd en het waren nog steeds mijn vriendinnen, wellicht dat jouw vriendin dat je roken wel wou en dacht ze dat je geen centen had en vroeg ze daarom iedere keer wil je een hijs, van 1 hijs raak je ook niet verslaaft, daar moet je toch wel een paar extra peukjes bij opsteken.

Ik denk dat je zelf niet erg duidelijk in je communiceren bent geweest, als je ergens mee zit moet je er over praten en op je punten staan, bij echte vriendinnen kan dat en ik heb geen idee of zij een echte vriendin was want ik zie nergens dat je dat geprobeerd hebt.
Het is zonde om een vriendschap weg te gooien terwijl je ten eerste zelf verantwoordelijk bent voor de dingen die je deed omdat zij er zo stoer in leek en ten tweede omdat je de moetie niet hebt gedaan eens echt te praten.

Ja ik ben ook echt wel een meelopertje geweest..
Nu ik even terug kijk denk ik dat het ook veel met centen te maken had.. :? Ik betaalde altijd het eten als we weeir stoned waren en de drank en de wiet en de peuken :? Maar ik heb wel echt moeite gedaan om te praten, heb zelfs iets verteld wat ik aan niemand had verteld over mij om iets los te krijgen. Maar niks mocht baten, ze zei dan kom dan gaan we als goedmakertje iets te roken halen.. Nee dankje.. Ik heb ook een heel gesprek gehad gister en ik heb voor heel veel oplossingen gezocht voor vandaag maar die afspraak betekende echt wat voor me omdat ze al twee keer mijn verjaardag had gemist en dit echt weer een keer ons eigen avondje zou zijn zonder drugs..
Heel veel bedankt!!