mijn vent moet de bak in

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mackkwek

mijn vent moet de bak in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 10:27

luister:

een tijdje terug hebben we een bekeuring gekregen,maar zijn zo stom geweest om hem te vergeten te betalen

(boete was 25 euro)

nu kregen we net een brief in de bus dat hij veroordeeld is voor een boete van 40 euro(inclusief verhogingen) bij gebreke van betaling te vervangen door 1 dag hechtenis

ahum.... *proest* ,.tuurlijk is t niet slim geweest dat we die rekening vergeten zijn,. maar lagen beide finaal in een deuk dat ie,voor 25 euro boete, daardoor veroordeeld is tot 1 dag hechtenis *proest*
wat zal het dan rustig zijn thuis zeg!

nou oke,.ik ga weer offline,..snel naar de politie om hem alsnog te betalen
Laatst bijgewerkt door mackkwek op 10-07-09 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:29

Maar hopen dat het niet op je strafblad komt te staan o.i.d.
Edit: Onzin weggehaald :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-07-09 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:30

tja niet zo slim!
maar wat raar dat hij een dag moet zitten dan?
ik was namenlijk een boete vergeten en kreeg een deurwaarder!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:30

Petite: de gevangenissen zitten helemaal niet zo vol :+ ze zijn nog nooit zo leeg geweest. Ze willen er zelfs gaan sluiten omdat ze zo leeg zijn :+

Mackweck: dan hebben jullie niet vergeten om 1 keer te betalen, maar meerdere keren. Snap best dat jullie een chaotische tijd achter de rug hebben met de meiden hoor :)
Goed dat je het nu op het bureau gaat betalen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:32

Snap niet wat er lollig aan is...

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 10:34

Alane schreef:
Snap niet wat er lollig aan is...

tuurlijk is het stom dat we niet betaald hebben en is t logisch dat we dat alsnog moeten doen.
maar ja,.vind het gewoon apart dat ze dat voor een boete van 25 euro doen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:36

Ik zie de lol eigenlijk ook niet zo. Ik zou me zelfs schamen denk ik :=
Het is heel normaal dat de politie je dan oproept om anders een dag te komen zitten. Dat gebeurt wel vaker tegenwoordig.
Gelukkig ga je hem nog betalen, maar als je pech hebt komt het nog op je blad wegens wanbetaling.

Palmera

Evelli schreef:
Petite: de gevangenissen zitten helemaal niet zo vol :+ ze zijn nog nooit zo leeg geweest. Ze willen er zelfs gaan sluiten omdat ze zo leeg zijn

Als we gevangenis straffen wat gaan verhogen (wat in sommige gevallen niet gek zou zijn) hebben we zo zo weer vol hoor.

Want 3 jaar voor moord, 6 maanden voor verkrachting en een week schoffelen voor geweldpleging vind ik geen straffen.

Des te triester dat ze wel het lef hebben om in dit geval de vriend van TS op dergelijke wijze aan te pakken.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Volgens mij kost dat meer geld dan dat het oplevert ;)

Limanade

nou ik zou ook in een deuk liggen hoor :P
vergeten doen we allemaal, is menselijk namelijk

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:37

Ik vind het eigenlijk ook wel lollig ja. Politie probeert in NL de zwaarste criminelen op te pakken, en dan krijgen ze te horen dat iemand een boete niet heeft betaald en die zetten ze voor 1 dag vast + een verhoging? Dat vind ik wel grappig hoor. Politie, stoere mannen die NL schoonhouden door draaideurcriminelen op te pakken, gooien iemand voor 1 dag in de cel omdat die vergeten was om een bekeuring te betalen _O-
Een boete hoor je gewoon te betalen das waar, maar vind het wel een beetje overdreven.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:38

Volgens mij is dat gewoon standaard hoor. Als je dat al grappig vindt...

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:38

_O- geweldig :')
maar als je de boete nu gaat betalen, hoeft die dan niet meer in de gevangenis?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:39

femke27 schreef:
Evelli schreef:
Petite: de gevangenissen zitten helemaal niet zo vol :+ ze zijn nog nooit zo leeg geweest. Ze willen er zelfs gaan sluiten omdat ze zo leeg zijn

Als we gevangenis straffen wat gaan verhogen (wat in sommige gevallen niet gek zou zijn) hebben we zo zo weer vol hoor.

Want 3 jaar voor moord, 6 maanden voor verkrachting en een week schoffelen voor geweldpleging vind ik geen straffen.

Des te triester dat ze wel het lef hebben om in dit geval de vriend van TS op dergelijke wijze aan te pakken.

Ja inderdaad... Straffen mogen echt wel wat omhoog!

:P Lekker suf inderdaad voor een boete van 25 euro

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 10:40

Frances schreef:
_O- geweldig :')
maar als je de boete nu gaat betalen, hoeft die dan niet meer in de gevangenis?

nee dan is het klaar.(zometeen dus al )
maar vind het gewoon gek dat inderdaad echte criminelen zulke lage straffen krijgen,. zoals iemand hierboven al vermelde.

maar goed,.ga nu snel om hem te betalen,.be right back

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:40

Volgens mij kost 1 dag gevangenis de politie meer dan EUR 25,- ... :+

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:40

Nou wat is het probleem ermee dan Anoeska? Moet iemand zich te pletter huilen, omdat hij 1 dag vast moet zitten voor een bekeuring van 25euro (inmiddels 40)? Als ik zelf zo'n brief zou krijgen, dan zou ik heel hard gaan lachen eigenlijk ;)
TS; Eerlijk is eerlijk, je hebt wel een dag fijne rust *D

Anoeska

Re: mijn vent moet de bak in

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:44

Hoeft helemaal niet om gehuild te worden. Maar om nou om iedere standaard regel een heel topic te gaan open. Ik vind het gewoon niet zo interessant verhaal. En al helemaal niet hylarisch.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:45

Het is dat het op je strafblad komt te staan als je niet betaald, want anders zou ik gerust een dagje willen zitten (je moet alles in het leven een keer hebben meegemaakt, toch? :D)

En idd, de verhoudingen qua strafmaat zijn serieus zoek, en het rechtssysteem in Nederland zit heel krom in elkaar.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:47

Haha ik dacht een heel dramatisch topic aan te treffen!! Maar het valt geloof ik mee!
Vorige week een rondleiding in de oud gevangenis van Leeuwarden gehad, maar geloof me, daar wil je echt liever niet zitten! :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:47

Op zich is een dag in de gevangenis moeten verblijven voor zo'n laag boetebedrag absurd. Ik geloof alleen niet dat ik blij met zoiets zou zijn, denk nl. dat je er wel een soort van aantekening achter je naam van krijgt en die kan in de weg zitten als je bijvoorbeeld een verklaring van goed gedrag nodig zou hebben? Maar hang me er niet aan op, ik ben zo'n watje die meteen alles betaald. :+

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:48

dan antwoordt je toch niet Anouska.Jemig doe niet zo moeilijk

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:49

Anoeska; Wat is het dan toch fijn dat iedereen een andere mening heeft :) TS vind het wel grappig en opent daarvoor een topic op bokt, tja haar zaak toch? :) Maar dan is het aan jou of je hier reageert of niet en aangezien je zegt dat je het geen interessant verhaal vind, snap ik niet waarom je hier nog reageert dan ;) De een kan erom lachen hier en de andere niet..

Cassidy; Als je 1x een boete niet betaald komt, dat op je strafblad te staan? Toen ik nog wat jonger was en nogal graag stoer wou doen voor vriendjes en vriendinnetjes, hadden we ooit een keer een fiets gejat bij het station. Door politie meegenomen naar het bureau en verklaring af moeten leggen. Laatst moest ik toevallig naar het bureau toe voor een vraag. Zo nieuwschierig als wat, vroeg ik of ik een strafblad had gekregen van die ene keer. Hij vroeg me al waarom ik dat wou weten, dus ik legde hem het verhaal uit en hij ging kijken in de computer. Maar niks gevonden over mij...Wilde het trouwens weten ivm werk etc :)
Laatst bijgewerkt door Bumba01 op 10-07-09 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:50

Denk toch dat je de rekening iets vaker dan 1x kwijt bent geraakt, anders wordt je man niet in hechtenis genomen!

En om er een topic over te openen vind ik ook beetje ver gaan eerlijk gezegd. :\

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:50

tja schijnt nog best luxe te zijn zo een gevangenis en het eten schijnt ook erg goed te doen (van horen zeggen van ex gevangenen)
tevens schijn je gewoon te kunnen roken buiten,fitnessen,tafelvoetbal,tv kijken,gamen enz
tja hele belevenis dus wat cassidy al zegt en als ik al die dingen wil ga doen (+ kosten dagje sportschool) ben ik meer kwijt! :+

oftewel, typisch weer NL :P
wat zijn we weer krom :Y)

anouska: blijkbaar vinden andere mensen het wel een intressant topic
als jij het niks aan vind dan weet je toch het rechterkruisje te vinden? ;)